Her gün ve 2-3 saat ara ile yaşanan modem internet kırmızı ışığı arızası

Bu ayın 10’unda GigaFiber için ekipler geldi kurulum yapıldı ve gittiler ardından 2 saat sonra modemde(vmg8623-t50b) internet dünya ışığı her gün ve her 2-3 saatte bir kırmızıya dönüyor 1-2 dakika sonra yeşile dönüyor. Saha ekibi ilk geldiğinde daireme kadar gelen kablo soketlerini test etti değiştiğini söyledi ve gitti. 2. kez yani dün geldiğinde ont cihazı ve soketi değiştirmesini söyledim çünkü arıza olma ihtimali için değiştirildi ancak ne yazıkki arıza devam etti. Bu artık şüphe uyandırmaya başladı olası sorunlar: modemde arıza olabilir, uzaktan erişim olabilir, otomatik olarak her gün belli saatlerde aralıklarda bu kırmızı ışık yanıyor ve belli ki bir sınırlandırma/kısıtlama ihtimali olabilir. CGNAT/İp alma sorunu olabilir. Modem değişimi talep ettim ama arıza olmadığını söyleyip duruyorlar. 2 haftadır uğraşıyorum ve hala kesin bir çözüm yok. Ne yapılabilir? Teşekkürler.
Destek no: 45606231
Abone no: 2257387

Bu kesintiler sürekli aynı saat aralığında mı gerçekleşiyor? Binanın elektrik tesisatında ankastre kısmını (elektrik ile beslenen Fiber/kablonet dolapları) etkileyen bir sorun olabilir mi? Ekipler geldiğinde yaptıkları işlem sonucu arıza çözülüyor mu yoksa tesadüfen mi internet hizmeti geri geliyor. Sorununuz çözülene kadar destek kaydı üzerinden takibini yapın. Destek kaydınıza online olma süre bilgisinin takibinin yapılmasını talep ediyorum şeklinde not yazın.

Her 3 saatte bir modemdeki internet dünya ışığı kırmızıya 1-2 dakika sonra yeşile dönüyor. Bina girişindeki GigaFiber kutusuna direk kablo geliyor zaten kutuda sonlanıyor oradan da dairelere dağıtılıyor benim bildiğim elektrik bağlantısı yok. Arıza 1 hafta öncesinde 2 saat aralıklarla kesiliyordu bu kırmızı ışık. Son 1 haftadır 3 saate çıktı 3 saat aralıklarla modemde kırmızı ışık yanıyor sonra yeşile dönüyor. İlk gelen teknik ekipten biri bina girişindeki soketi test etmiş 28-32 sinyal gözüktüğünü bu yüzden değiştiğini söyledi, daire içindeki ont cihazına gelen soketi de test etti ve gitti. Cumartesi günü tekrar geldi Ont cihazını ve soketi değiştirdi ancak yine arıza devam etti. Başka modem olmadığı için test edemiyorum. Modem ve hattımın detaylı bir şekilde test edilmesi gerekiyor ki bu arıza neden kaynaklanıyor çözülebilsin. Çevremde kullanan ve aynı sorunu yaşayan var mı hiç bilmiyorum. Binamda GigaFiber kullanan pek kimsede yok zaten geldiği zaman ben ilk başvurdum ama şanssızlık böyle bir şey ne yazık ki. Hızımda bir sorun yok ama kesiliyor işte ne oyun oynayabiliyorum, ne de film izleyebiliyorum. Örnek veriyorum 3:19 gibi 3 saat aralıklarla kesiliyor hep 19’uncu dakikalarda kesiliyor. Desteğe yazıldı ancak modemde sorun olmadığı bilgisi verildi.

Daireme gelen kablo


Modemdeki kırmızı ışık arızası

Ont cihazı ve soket değiştirildi sorun görülmemekte kırmızı ışık yandığı sırada

Gelen internet sinyalinde sıkıntı yok bence. Sinyal gitse lose yani kayıp ışığı yanar ontde. Modem log dosyalarını kontrol edin. Kesinti zamanlarında nasıl bir log oluşturmuş o bize sorunun kaynağını bildirir.

Log gözükmüyor maalesef fiber kullandığım için gözükmüyor olabilir. Sinyalimin 21-23 arası olduğunu söylemişlerdi bu normal olan.

Bugün tekrar saha ekibinden biri geldi modemi değişti ama her zamanki gibi arıza aynı şekilde devam ediyor, 3 saat sonra kırmızıya ve 1-2 dakika sonra yeşile döndü. Anlaşılıyor ki bu arıza kendilerinden kaynaklı ve arızayı çözmemek için direniyorlar ve beni oyalayıp arızayı bende aradılar işte ont değişti, soket değişti, modem değişti, kablo test edildi. Benide mi test edecekler? Bu arıza çözülmezse iptal edeceğim zaten günlerdir bu arıza ile uğraşıyorum, ne moral bıraktılar, ne psikoloji.

Eğer farklı bir router’ınız var ise onun ile deneyin yok ise ONT den çıkan ethernet kablosunu direkt olarak pcnize bağlayıp modemi devreden çıkarın. Pcden PPPoe bağlantısı yapın. Bu sefer gidecek mi?

1 Beğeni