Her gün belli saatlerde (kesinlikle saat başları) internet gidiyor gibi oluyor. Biri bunun nasıl benim iç tesisatımla vs. alakalı olabileceğini açıklayabilir mi?

Her sabah ilk açtığımda (saat farketmezsizin) ve daha sonra ilk defa 19 veya 20’de ve sonraki saat başlarında (bazı günler her saat başı, bazı günler bazılarını es geçiyor) internetim gidiyor.

Ama gidiyor derken şöyle gidiyor. İnternet var gibi duruyor, ama sonsuz bir yüklenmeye giriyor. Beni uyarsın diye her 30 saniyede bir google’a bağlanan bi program kullanmaya çalıştım, program hata bile veremiyor bağlantı kopuk gibi gözükmediği için. Atıyorum Steam 15 dakika böyle kalırsa “Kullanıcı adı-şifreniz değişmiş, yeniden girmeniz lazım diyor”. Ben hayatımda böyle bi şey görmedim. Tamamen kopsa daha az sinir olacam resmen.

Anlayamadığım şey, bunun benim hattımla nasıl alakalı olabileceği. Bu kadar saat başı olması, gün içinde hiç sıkıntı çıkarmaması sıkıntının benle alakalı olmadığına inandırıyor beni.

Bu olay TurkNet’in modemini aldıktan ve VDSL’ye geçtikten sonra olmaya başladı bu arada. Önceden ADSL modem kullanıyordum (Tenda’nın bir modeliydi, hatırlıyamadım şimdi).

Belki lazım olur diye hat değerlerim bu (umarım doğru şeyi atıyorumdur)

INP downstream: 0
INP upstream: 0
shineGINPdownstream: 0
shineGINPupstream: 0
reinGINPdownstream: 0
reinGINPupstream: 0

TPSTC type: 64/65B PTM TC

near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 35838 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 6142 kbps

near-end FEC error fast: 0
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 40
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime : 2:35, 27 secs
DSL activetime :0 min, 17 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100% 
noise margin downstream: 11.8 dB
output power upstream: 9.4 dbm
attenuation downstream: 18.4 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100% 
noise margin upstream: 15.1 dB
output power downstream: 13.5 dbm
attenuation upstream: 8.5 dB

Bit table:
carrier load: number of bits per tone
tone   0- 31: 00 00 00 01 11 11 22 23 33 44 45 55 55 55 55 55 
tone  32- 63: 55 55 66 66 66 66 66 66 55 65 55 55 55 55 55 55 
tone  64- 95: 45 55 55 45 55 55 55 54 44 55 45 54 45 45 44 44 
tone  96-127: 44 44 44 55 44 44 44 44 44 44 43 33 43 34 34 43 
tone 128-159: 44 33 33 33 34 44 33 33 33 33 34 44 44 44 44 44 
tone 160-191: 44 44 44 44 44 44 44 44 55 55 55 55 55 55 56 65 
tone 192-223: 55 55 55 55 55 66 55 66 56 55 66 56 65 66 66 66 
tone 224-255: 66 66 67 77 77 78 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77

Aynı sorun bende de var. Her sabah kalktığımda internet gitmiş oluyor modemi kapatıp yeniden açınca düzeliyor. İnternet kesildiğinde modemde dsl ve internet ışıkları olması gerektiği gibi yanıyor. Online işlemlerde internet aktif görünüyor.

Aynen bu detayları eklemeyi unutmuşum. Tamamıyla aynı durum. Acaba sizin modeminizde mi ZyXEL VMG8623-T50B?

1 Beğeni

Hayır ben VMG3312-B10B kullanıyorum. Sorun modem kaynaklı değil farklı modemlerde de denedim aynı sorun mevcut.

Bunu duyduğuma sevindim. Umarım adam akıllı bi cevap gelir konuya o zaman ne diyeyim :confused:

Ben de bu sorunu yaşıyordum sebebi dsl kablosu olabilir. İçeriğindeki ince kabloların bağlantısı sağlıklı olmadığında veya altyapı sorunu olduğunda yaşanıyor. Ankastre kutunuzu ve bağlantılarınızı gözden geçirmenizi tavsiye ederim.

dsl kablosunu bir kontrol edin , geçen buna benzer bendede sorun vardı, bi baktım dsl kablosu kopmak üzere … size tavsiyem ethernet kablosu alın onların bakırları kalın kesinlikle daha iyi sonuç alırsınız , ben dsl kablosunu ethernet kablosunun iki ucunu bağladım gayet harika , diğerleri incecik içi yanıyor haberin olmuyor …

size tavsiyem ethernet kablosu alın onların bakırları kalın kesinlikle daha iyi sonuç alırsınız , ben dsl kablosunu ethernet kablosunun iki ucunu bağladım gayet harika

Demek istediğinizi tam anlayamadım, ankestre ile modem arasındaki bağlantıyı direk ethernet kablosuyla mı yapın diyorsunuz?

Ayrıca bunu gerçekten anlayamıyorum, kablodaki bir sıkıntı bu kadar dakik bir kesintiye nasıl yol açabiliyor? Yani daha bir kere saat 15’te gitmedi, ama saat 20 olunca da 20.05’i beklemiyor.

aynı modem aynı problem ilk 4 5 ay hiç bir şey problem olmamıştı sonra ne olduysa oldu

Geçen haftalarda bu sorun bende’de vardı. Saat tam 20:00 de ve 01:00’ de internet kesiliyordu birkaç dakika sonra geliyordu.

DNS adreslerini değiştirip deneyin

TurkNet, 1111, 8888 ve 208.67.222.222. Bunları çoktan denedim

Bir ara bende de vardı. TurkNet tarafında bir sorun görünmediği bilgisi verildi. Büyük ihtimalle Telekom cihazlarının ayarları veya yazılımı ile ilgili diye düşünüyorum. Son 2 aydır o sıkıntı yok. Saat 20 ve tam 00:00 da oluyordu

Vallaha aylardır değişen bir durum yok, TurkNet destek kayıtları kendi kendine bağlanabiliyorsunuz diyip kapanıyor. Ayar olmaya başladım.

Buradan bir şekilde bi yetkiliye ulaşıp yardım alabiliyormuyum bu cihazların ayarları/yazılımı hakkında?

Kullandığınız cihazların ayarları hakkında Google üzerinden bilgi alabilirsiniz

Telekom cihazları derken neden bahsettiğinizi yanlış mı anladım acaba? Benim ayarlayabileceğim bir şey mi bu telekom cihazı? Adı ne?

Santrallerde bulunan dslam veya swicler

Bunlar benim ayarlayabileceğim/ayarlamam gereken şeyler mi? TT ekiplerinin yapabileceği/yapması gerek şeyler değil mi?

ne hikmetse 2 aydır 75 MBPS alırken şimdi 13 MBPS alıyorum ve 90 tl para oduyorum bu internetlere ne oldu ?

Bunlar benim ayarlayabileceğim/ayarlamam gereken şeyler mi? TT ekiplerinin yapabileceği/yapması gerek şeyler değil mi?

Hocam bu soruyu cidden sordum. Santrale ben ayar yapabiliyor muyum? Santral dediğimiz şey o sokaklardaki kutu değil mi?