Her gün belirli saatlerde yaşanan kesintiler ve ardından düşük hız problemi

Yaklaşık 1 aydır her gün belirli saatlerde internette kopmalar oluyor. Kesintiler sonrası internet geldiğinde ise normalde kullandığım hız olan (73 mbps down. 14 mbps upl.) değerinden çok daha düşük bir seviyeye (23 mbps down. 2 mbps upl.) sabitleniyor ve akşam belli bir saate kadar gün içinde bu şekilde kalıyor. Bu bir aylık süreçte sayısız destek kaydı oluşturdum. Hemen hemen her çözümü denedik. Benden kaynaklı olduğunu söylediler ilk başta bu yüzden farklı bir modemle test ettim ve bina tesisatını da kontrol ettirdim ancak benden kaynaklı herhangi bir sorun bulamadık. Daha sonrasında bir kaç kez kendileri ve altyapsını kullandıkları tt firması altyapı ve ankastreye kadar olan bağlantıları kontrol ettiler yine herhangi bir sorun olmadığını söylediler. Daha sonrasında ise TurkNet yetkilileri binama gelip bağlantıları kontrol etti ve bina tesisatı ve modem kanaklı sorun olmadığını raporladıktan sonra tekrar saha dolabında kontrol yapıp bana çözüm önerisi olarak hızınızı 35 mbps değerine sabitlerseniz kopma sorunları yaşamayacağımı 75 mbps paketinin altyapım için yüksek olduğunu söylediler. Ben yaklaşık 11 aydır bu paketi ve hız değerlerini sorunsuz bir şekilde kullanıyordum. Şimdi bana bu çözümü sunmaları çok mantıksız ve sinir bozucu geldi. Resmen dalga geçiyolar gibi bu yüzden ben de kabul etmedim. 35 mbps olan pakete geçememe sebebim bulut tabanlı sistemleri (GeforceNow-Xcloud) kullanıyor olmam. Burda kasıtlı bir hız sabitleme söz konusu ve bunu neden yaptıklarını ve bu durumu nasıl çözeceğimi bilmiyorum bu konuda yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

güncel modem değerleri:(internet hızı düşükken)
güncel_modem_değerleri

Selamlar @CanKDG , yaşanılan sorun ile ilgili uzmanımız sizinle görüşme yaptı :slight_smile: Süreci yakından takip ediyoruz. Çözüm adına gerekli tüm işlemleri tamamlayıp size bilgi vereceğiz :rose:

Total attenuation ( Hat zayıflaması ) : İç tesisat bağlantılarında sorun olabilir. Dış hattın bağlantılarındada sorun olabilir. İç tesisat sizin sorumluluğunuzda kabloların bağlantılarını bir gözder geçir ankastreye dokunmuş olabilirler.

Binanın iç tesisatı bypass edecek şekilde dışarıdan modeme kablo çektik öncesinde de sonrasında da aynı sorun devam ediyor ne yazık ki.

port değişikiği talep et o zaman hocam.

Peki bu benim talep etmemle olacak bir şey mi? Çok değiştirmek istemiyorlar diye okumuştum bir kaç yerde değiştirmezler diye hiç talep etmedim. Eğer benim talebimle olacak bir şeyse hemen oluşturayım.

Alt yapı sorgulaması yaptığında port var yazıyorsa yaparlar.

Teknik Destekte yaşamış olduğum problemin santral ile olan mesafeden dolayı yaşadığımı hızımı 16 Mbps olarak güncellememin sorunu çözeceğini söylüyorlar. Yani gerçekten artık sabrım taşıyor. 11 aydır ben bu paketi (75 Mbps) interneti sorunsuz kullanıyorum. Şimdi gelmiş bana bir 35 e düşürün sorun çözülür, şimdi de 16 ya düşürün sorun çözülür diyorlar. Yani böyle bir çözüm olabilir mi ya ? Bunu gerçekten kabul etmemi mi bekliyorlar ben anlamış değilim. Hayır sorun TurkNet ten de kaynaklı değil buna da eminim. Şimdi aradılar tekrardan port değişikliğini de türk telekom müdürlüğüne dilekçe yazarak yapmam gerekiyormuş. Yorumsuz yani bir şey demek istemiyorum artık.

Güncel altyapı sorgu sunucu hâlâ yuksek çıkıyor ise hat/port sorunludur arıza çözülene kadar destek kaydınızı kapatmayın. VDSL destekleyen hattı ADSL e alalım sorun çözülsün demek üstü kapalı baskı demektir. size tavsiyem TT arızayı çözene kadar destek kaydınızı açık tutmanız. Ek olarak bağlı bulunduğunuz Telekom müdürlüğüne giderek neden arızanın mantıklı olarak çözülmediği bilgisini talep edebilirsiniz. Müdürlüğe gittiğiniz zaman adresinizin altyapı bilgisini de talep etmenizi öneririm. Umarım arızanız kısa sürede çözülür :pray:

Bu konu, son yanıttan 60 dakika sonra otomatik olarak kapatıldı. Yeni yanıtlara artık izin verilmiyor.