Hattımın desteklediği hızı alamıyorum

Yerinde destek ekibi iç tesisatımda problem olduğunu söyledi. Ankastreme gelen hız 80 mpbs olarak ölçüldü. Bana gelen hız ise daha düşüktü. Buradaki arkadaşların önerisiyle yeni ugreen cat6 kablo çektim. Şu an 80 mpbs hız alıyorum ancak internette sorguladığımda 96 mpbs alabileceğim söyleniyor. Ayrıca santrale mesafem 32 metre, bu mesafeden kayıpsız almam gerekiyor. İşin ilginç yanı arıza kaydı açtığımda sistem mesajında download kapasite hızı sorgulamadaki gibi gösteriyor.

Arıza Kaydı Teknik Durum Bilgileri

Arıza kaydı açıldığında Teknik Durum Bilgileri

Hat Fiziksel Durumu : AÇIK

Hat Yönetimsel Durumu : AÇIK

NmsHızProfil : 102400/8192/V

Upload Çıkış Gücü : 7.5

Download Çıkış Gücü : 14.5

Upload Kapasite Hızı : 29477 kbps

Download Kapasite Hızı : 96747 kbps

Upload Mevcut Hızı : 8191 kbps

Download Mevcut Hızı : 83024 kbps

Upload Noise Margin : 26.1 dB

Upload Attenuation : 0.8 dB

Download Noise Margin : 8.1 dB

DownloadAttenuation : 9.3 dB

Bu bana gelen sistem mesajı.

near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 83024 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 8191 kbps

near-end FEC error fast: 0
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 0
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime :9 min, 21 secs
DSL activetime :0 min, 13 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 8.1 dB
output power upstream: 7.5 dbm
attenuation downstream: 9.3 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 26.2 dB
output power downstream: 14.5 dbm
attenuation upstream: 0.8 dB

Bu da modem arayüzünün hat değerleridir. Tesisat değişimine rağmen neden böyle fark var. Yani sorun nedir size göre

@Baran @EFG ilgilenme şansınız var mı ?

Modem 8 SNR ile 83 Mbps’ de buluşmuş, bölge kapasite veya port kaynaklı problem olabilir.

Baran bey santrale mesafem 32 metre ve iç tesisatımda yeni ayreten Türk netin sitesinde 96 destekliyor. İnsanlar 100 -200 metreden 99 100 falan alıyor. Onlarda yoğun bölgede yaşıyor.Ben o kadar yoğun bir yerde de yaşamıyorum. Benimde rahat almam lazım. Yani değerlere göre dslam kilidi mi var yoksa port kaynaklı bir sorun mudur?

Kapasite sorunu yok ise port kaynaklı sorun olabilir. DSLAM kilidi mevcut değil.

O zaman ne yapmak gerekiyor.

TurkNet Online İşlemler Merkezi üzerinden İşlem - Paket Tarife Kampanyamla İlgili Destek İstiyorum destek kaydı oluşturup alabileceğim maksimum hızın tanımlanmasını istiyorum şeklinde belirtirseniz temsilci yardımcı olucaktır. TurkNet tarafında yapılabilecek bir işlem var ise uygulanacaktır yok ise TT tarafına port değişim talebi iletilebilir.

1 Beğeni

Dslam kilidi yok gibi zaten baran onaylamış. Kesinlikle portun da sorun gibi gözüküyor. SEN PORT DEGİSİMİ talebinde bulun kesinlikle. TT ekibini yakalarsan sorun aniden çözülür.

Merhabalar, atmış olduğunuz değerler göz önüne alındığında DSLAM kilidinizi olmadığını anlayabiliyoruz. Ya port portunuzda sorun var ya da farklı bir durum… Bu konuyu incelemekte fayda var. İsterseniz hızlıca OİM üzerinden bize bir destek kaydı oluşturun. Arkadaşlarımız hizmetinizi detaylı bir şekilde incelesin. Size net bir geri dönüş yapacaklardır. Eğer bir problem olursa bana destek kaydı numaranızı özel mesaj üzerinden iletirseniz bende size yardımcı olmaya çalışırım.

1 Beğeni

Dün akşam açtım destek kaydı şu an cevap bekliyorum. Problem olursa sizinle iletişime geçerim. Ayrıca Türk Netin destek ekibinin kontrolünü yaptıktan sonra ankastreme 80 geldiğine dair fotoğraflar çekti. Bu durum faydalı olur sanırsam. Teşekkür ederim bu arada ilgilendiğiniz için

1 Beğeni