Hattımda crc hataları basladı yeni yeni

selam
yazın modemı haftada kapatıp acardım rahatlasın dıye kopma yapmazdı hıc
bugunler 15 gundur ne olduysa ev tarafında hıc calısma olmadı
crc hataları basladı cok gunde 3-5 defa kopmaya basladı…
crc hatası ıcın ne yapmam lazım.
evım anayol altında yolda dırekte kutu var ordan dırek eve modeme kadar kablo gelıyor bına tesısata ugramadan
acaba dıyorum telekom benım saglam portu baskasınamı bagladı…yazlık yer oldugu ıcın kısın %50 kullanım var dolapta zaten
nasıl bır cozum onerınız olur.
bılgıkendırme yaparsanız
2 saate kadar normal 2 saatı gecınce fırlıyor yukselıyor cok
modem snr ayarını dusurup yukseltme yapsam degısmıyor hat degerlerım gayet ıyı…

Merhaba, modeminizin yazılım sürümü öğrenebilir miyiz?

selam…kararlı yazılım olan yazılımı Yüklü versiyon

3.7.1

ayarlarda extra bır ayar vs gerekıyormu veya eksık yaptıgım bır yerı

mesala 5 saatte 45000 cıktı
ipv6 kapadım denemek ıcın actım yıne aynı
modem snr degerını yukselttım aynı dusurdum yıne aynı…
kopma yapmasa sorun dıılde en fazla durdugu bugunler 14 saat.
her gun sure dusuyor bazen 3 saatte kptugu oluyor.

Modeme gelen kablolarda ezilme veya yamukluk var mı?

modeme gelen kablo telekomun hava hattı kablosu ezılme yok fakat dırekten gelen kablo yenı dııl…
telekomdan rıca edılse yenı kablo cekermı hava dan tekrar dırekten eve kadar tek ozel bına zaten pencere altından boru var dırek kablo modeme kadar gelıyor
telekom dırektekı baglantı kutusu kapagı acık vazıyette bırakmıslar…onun zararı varmıdır bılmıyuorum alcak olsa kapatırımda telekomun nostaljı agac dıreklerı.
hava guzel yagmur ruzgar yok gece sıcaklıkta dısarda 10 derece gıbıdır yaklasık

telekomda yıllardır ne zaman arıza olsa cozumu olmadıgı zaman dusulen not ankestre kutusuna kadar kontrol edılmıs normaldır ev ıcı tesısatta sorun vardır dıye not yazarlar genelede kılasık cevapları.
fakat benım ev ıcı tesısata baglı dııl cunku yalın ınternet kullandıgım ıcın telefon olayı yok
modem sadece turuncu ısık yanıyor sonra yenıden baglanıyor.
hat degerlerı dusmuyor o an modem reset atmıyor sadece ınternet gıdıp gelıyor

Telekom direğindeki kutunun açık olması garip.

Bu sorununuz hakkında online işlemler üzerinden destek kaydı açtınız mı?

TurkNet tarafından ordan ıyısletırme yapılabılırmı
veya burdan dns ayar v.s

3 gunde 2 gunde 1 gunde derken hergun cogalmaya basladı
su an ıcın arayız ıcındeyım sadece online destek kaydı acmadım daha su an kendım yapabılecegım bır sey varmı dıye

Eğer destek kaydı oluşturursanız TT saha ekibini size yönlendirirler ve dışarıdaki saha dolabında sorun varsa onu düzeltirler.

tt ekıbı turknetlıyız dıye bızı 2 cı plana alıp pas gecermı acaba…
yenı kablo cekılse belkı duzelme yapar veya kablo ucu kesılıp yenıden kutuya cakılır bu sadece tt ekıbı yaptıgı ıcın
3 yıl oncede bir ısım oldu ekıplere bır iş yaptırmak o kadar zorki kablo degıstırmek ıstedım degıstırmedıler verın ben degıstıreyım dedım yıne hayır…bazen ekıbdenmı kaynaklanıyor nedır calsıyormu calsıyor gerısı bosver kalkıp gıdıyorlar saglam dıyip.
hava kablo celık tellı sadece telekomda var ayrı satılmıyor cunku

onlıne destek acarsam hangı bolumden ne olarak acayım.yanlıs yere acmayım
arıza konusunu ne yazayım

merhaba ben sizinkine benzer bir sorunum vardı arıza kaydı açtım 1 ay boyunca telekom ile uğraştım en son BTKya şikayet edince gelip sorunumu düzelttiler yani uğraşmak istemeyen birine denk geldiğinizde sizin sorununuzu yapmamak için elinden geleni yapıyorlar.

dogru dersın bu ısler sans ekıp işi.
ekıbın ısıne gelırse halldedıyor ısıne gelmesse hıc ılgılenmıyor normal deyip pas gecıyoır
bır dıyorum dırege kadar yeraltı kablosumu dosesem hava attı satılmıyor hıc bır yerde telefon yerltı kablolar var 4 telli yada cat6 outdoor kablo 23 awg kablo var onumu dosesem sonra kutuya nasıl baglatıracagım telekom ekıbe arıza kaydı olmadan baglamazlar sanırım
3 yıl once kı ekıbe ınternet var gerısını ılgılenmedı hıc o zaman zaten eve gelmıyor hıc telefonlarada aramıyorlardı…sadece hıc ınternet ulasmıyorsa o zaman gelıyordu bır zaman ekıp getırmek ıcın modemın kapatıp 2 gun bekledım o zaman geldıdı :((
hangısı saglıklı olur kablolamada tel kablomu … cat6 23 awg kablomu
bırde o kadar dosersın sorun yıne aynı saha dolabında cıkarsa dıyorum

ben cat 6 cat 7 hiç uğraşmadım evim saten tek katlı müstakil direk telekom hat kablosu çektirdim 8 9 sene önce gene telekom ekibi ilk internetimi bağlamaya geldiğinde zil kablosu çektiler ve 8 9 senedir o kablo ile devam ediyordum artık günlük kopmalar 5 6 kere olunca tak etti bir yerde snr 8 de günlük 6 milyon crc alıyordum şimdi aynı hız snr 19 da 3 haftadır kesintisiz bağlantı sürem var crc hatası 22 o yüzden cat 6 cat 7 gibi kablolarla uğraşmanı önermem çünkü bu kablolar ne kadar kaliteli olursa olsun dışarda olduğu sürece ve ısıya maruz kaldığı sürece yalıtımı 1 2 yıla kalmadan çürüyor.

telekom kablopsu ozel oldugu ıcın dıs ortama en ıyısı onu cektırmekte nasıl cektırcez ekıbe iş yaptırması dert tt den hızmet alıyorsan bıle…snr degerınız 19 cok ıyi…bende su an 8,8…sorunlar baslamadan once snr 11-12 idi ne yaptılarsa portumu degıstıurdler kutudakı kabloalrımı oynadılarsa snr dustu ulasılabılır hız dustu biraz…
telekomun hıc ısıne gelmedımı bazen hızını dusuruyor snr ayardan hızı dusursemde duzelmıyor cunku.
sorun saha dolabında ankenstre dırektekı kutuda veya eve gelen kabloda olabılır.
eve gelen kabloyu degıstırmek ılk once talebım cunku dakıkada sorun cıkmadıgı ıcın oldu dıyıp gececekler 2 saat sontrasında baslıcak crc yukselmeye
en basıtı direkten hava hattı ıle almak dırek pencere altında boru var ordan modeme gelıyor.
kablo dosersın o kadar masraf ve emek orda dıılse boşa gider

sabah baktıgımda her zaman modem yenıden baslamıs goruluyor saat 07,00 gıbı sımdı baktım saat 09,00 tekrar yenıden baslamıs goruluyor baglı zamanı.aksam 2 saatten sonra crc cogalıyordu asırı.sımdı baktıgımda 1 saat 40 dakıkada CRC hataları 315659 olmus…
online işlemlerden sorunun gıderılmesı ıcın talep actım ne olduysa 10 gundur cıkmaya basladı
destek kayıt numarası : 4916355
yardımcı olunursa mennun olurum.

baglantı suresı sıfırlamasının sebebı bellı olurmu modem gunlugunde cıkan…burdakı kopma neyın nesıdır…bılgısı olan varmıdır.

telekom ekibi ilgılenıp sorunu cozermı bakalım…ekiplere iş yaptırma nedense o kadar zorku her sey normal diil gıdıyorlar cogu zaman
TurkNet Destek
Merhaba, bağlantınızı kontrol ettik ve yaşadığınız arızanın düzeltilmesi için Türk Telekom saha ekiplerine 2021122800092500903 numaralı arıza iş emrini ilettik. Saha ekipleri bölgenizdeki santralden daireye kadar olan bağlantıları kontrol edecek ve çözüm için destek olacaktır. Bu kontrollerin tamamlanması ortalama 36 saat sürmektedir. Çalışma sonrasında yaşadığınız sorunun düzelip düzelmediğine dair teyit amaçlı size dönüş yapacağız.

28.12.2021 17:01
TurkNet Destek
CRC hatası sorunu ile ilgili sistem üzerinde işlem sağlayamıyouz. İletmiş olduğunuz destek kaydına istinaden sistem üzerinde kontrolleri sağladığımda hizmetinizde arıza olduğunu gördüm .Arızanız Telekom tarafına bildirildi. Telekom tarafından aktarılan bilgileri eş zamanlı sizinle paylaşacağım.Bu süre zarfında beklemede kalmanızı ve modeminizi açık tutmanızı rica ederim.

1 Beğeni

@frantic hocam gelişme var mı acaba ?