Resimdede görüldüğü gibi SNR margin ve Hat zayıflaması çok yüksek. Öncelikle YAPA’dayım ve TurkNet Online İşlem Merkezi’de gözüken Santrale olan uzaklık 1222 Metre olarak gözüküyor ama bu kadar uzak olması bana göre çok saçma.
Santralin evime olan maksimum uzaklığı 550 metredir. 300 metre yakınımdada saha dolabı var ama gözükene göre ben taaa 1km ilerimdeki saha dolabından alıyorum interneti.
Speedtestte aldığım sonuç ise ortalam 16-17MBPS çıkıyor. TurkNet hat değerleriniz normal diyor. Bilmiyorum sorun bende mi yada ne yapmak lazım. TurkNet Online İşlem Merkezi üzerinden arıza dediğim zaman otomatik olarak modeminiz buluşması gereken hızda buluşmuyor diyor.
Başka firma üzerinden altyapı sorgulama yaparmısınız örneğin extranet sitesinden altyapı sorgulama yapın 300m deki dolapdan kaç alabilirsiniz ona bakalım. Uygunsa o dolaba geçiş talep edersiniz
Neden bu kadar uzak çıkıyor anlamış değilim. Ve saha dolabı değiştirme şansımız olduğunu sanmıyorum açıkcası. ve Hat değerlerindeki max ve data rate arasındaki 7-8 MBPS’lik kayıp neyden kaynaklı onu çözemiyorum.
hat gürültüsüde çok fazla. ama anlatamıyorum bunu TurkNet 'e değerleriniz normal diyip pat diye kapatıyor kaydı
Zaten sırf Max rate ve data rate arasında 7 MBPS kayıp var. Bunu bile anlatamıyorum
iç tesisatı değiştireli 1 hafta oldu. bina içindeki ankastreden yukarıya tek cat6 çektirdim fakat şöyle bir sorun oluştu. normalde cat6 direk modemin olduğu bilgisayar odasına gelecekti fakat dışarıdan daireye girişte ilk çıkış noktası mutfak ve mutfağın yan odasıda bilgisayar odası. ama kabloların gidişat noktası çok ters örneğin oda solda olmasına rağmen kablo sağdan geliyor vs. o yüzden tek cat6 mutfağa kadar gelip oradan splitere bağlanıyor. ordanda cat 3le diğer odalara telefon hattı gidiyor. 2-3 metre falanda cat3le modeme geliyor.
yani tek parça gelmemiş oldu cat6 direk modeme arada 1-2 metrelik bir cat3 bulunuyor fakat onun o kadar problem olacağını düşünmüyorum.
Aynı sorun bende de 1 haftadır var sürekli berbat olan hat değerlerini iletiyorlar sistem farkında olayın benim onlara mal gibi anlatmam yeterli olmuyor son gün yarın çözülmezse sorun hizmetimi iptal edeceğim
5 dakika önce TurkNet tarafından arandım. Hat değerlerimin normal olduğunu. TurkNet kaynaklı bir sorun olmadığını. Mesafemin 1220metre olmasından kaynaklı olduğu söylendi. Kablo kalitesi kötü olsaydı bu mesafede bu hızlara çıkamayacağım söylendi. Sizce ne yapmalıyım? Normal midir ?