Hat Değerleri ve İnternet Sorunuma Etkisi

Arkadaşlar iyi günler.

Karadenizin bir köyünde aşağıdaki değerlere sahip interneti kullanıyorum.

Burda bana 800 - 1 km uzaklıkta bir santral var. tracert ile bu santralden paket çıkışına baktığımda eğer yurtiçi içindeki bir siteye girdiğimde direk istanbula bağlandığını gördüm demekki bu santralin baz istasyonu gibi bir çalışma mantığı olduğunu varsayıyorum. Bu interneti Temmuz 2019da bağlattım o zamandan beri rahat bir şekilde kullandığım süre max 1 - 2 aydır.

16 mbit’in max şuana kadar 13nü gördüm genellikle 9 - 10 arasında gidiyordu. Son 2 - 3 haftadır 4 mbit’i geçemiyorum. Upload’ın 0 a düştüğü an çok oluyor. Çok fazla paket kaybı yaşıyorum. 100 paketten min 30’u loss oluyor. Jitter 300 - 3000 ms arasında gidip geliyor dolayısıyla gecikme çok zıplıyor.

Bunla ilgili TurkNet 'e çok fazla destek kaydı açtım. Hiç birisinde adam akıllı bir sonuç alamadım. Son zamanlardaki destek kayıtlarımda TT ekibinin devremi değiştirdiklerini öğrendim.(Log : DAĞITIM KUTUSUNDA DEVRE DEĞİŞİKLİĞİ YAPILMIŞTIR) ama açıkçası hiçbir şey değişmedi. Ondan önceki destek kaydımda arıza ankastre kutusunda müşteri sorumluluğunda arıza dediler hiç bir şey yapmadılar. Ama ben bizim ankastre kutusuna bakan ekip görmedim full evdeydim kimse gelip gitmedi. Bir kere kullanıcı adımı değiştirdiler yeniden modeme tanımlayıp girdim yine değişen bir şey olmadı. Kısacası arkadaşlar somut bir adım göremedim hala cebelleşiyorum sorunla.

İnternete gün içerisinde şu sıralar max 4 - 5 saat girebiliyorum. Bu saat içerisinde de dediğim paket kayıpları, download yavaşlığı vs sorunlarıyla uğraşıyorum. Özellikle yağmurlu günlerde download yavaşlığı iyice ayyuka çıkıyor. (30 - 40 KB/sn aralarında geziniyor)

Santralle ankastre kutusu arasındaki hattı kontrol etme şansım yok ama ankastre ile modem arasındaki bağlantıyı kontrol ettim. Ev müstakil olduğu için ankastre kutusu postane direğinde. Ordan bildiğimiz bakır kablo ile kapıya geliyor ordan ekle(iki bakır kabloyu birbirine bağlamışlar elektrik bandıyla sarmışlar) modeme geliyor kablo.

Durum böyle çözüm sunan yok çözümü de bulamıyorum.

Hat zayıflamanız baya yüksek. Hatta çok yüksek diyebilirim.
Hattınız Vae de şuanda ve Adsl portuna bağlı.
Eğer Vdsl Port seçeneğiniz veya yapa mevcutsa yapaya geçmenizi öneririm.

Bakır kablonuzun türü nedir acaba? CAT5, CAT6, telefon kablosu, çift telefon kablosu vs… Kaliteli yeni bir bakır kablo çekerek sorunu çözebileceğinizi düşünüyorum. Karadeniz de yaşadığınızı belirtmişsiniz. Eviniz müstakil, kablo direkte ve konumunuzdan dolayı da bol yağmurlu bir yerde yaşadığınızı göz önünde bulunduraraktan korumalı CAT kablo çekmenizi öneririm. CAT Kablo Çeşitleri Bu sitede bahsettiğim zırhlı, folyolu vb. çeşitli kablo türlerini görebilirsiniz.

Vdsl seçeneği olduğunu sanmıyorum çünkü dediğim gibi tam olarak anlayamadığım bir santral kullanımı var. Köy merkezindeki santrale baktım giren kablo var ama çıkan görmedim çanak gibi bir şey gördüm sanki uydu üzerinden interneti sağlıyor gibi.

1985 - 90 larda çekilmiş klasik telefon kablosu.

Daha uygun fiyatlı olması için ankastreden eve kadar mümkünse 23AWG ve %100 bakır korumasız CAT6 kablo çekip koşullardan etkilenmemesi için elektrik borusu alıp CAT kabloyu içinden geçirebilirsiniz. Siz ankastreden eve kadar kabloyu çekip sonuca ulaşamazsanız Türk Telekom ekipleri santralden sizin eve kadar olan ankastreye bakmakla yükümlü. İl veya ilçe müdürlüğüne başvurabilirsiniz ücretsiz bir şekilde ilgilenmeleri için. Ama ankastreden eve kadar sizin sorumluluğunuzda. Bahsettiğiniz kablolama çok eski olduğu için her türlü yeni bir kablo çekmeniz lazım stabil değerlere ulaşabilmek için.

@kaganndemirr aslında ADSL2 altyapınız olduğu için herhangi bir CAT5 kablo bile işinizi görecektir. 23AWG ve %100 bakır olması elbette kaliteli olur ama çokta gerekli mi maksimum 24mbps hız için bilemiyorum. VDSL altyapı için CAT6 23AWG %100 bakır olmasını öneriyorum.

@MSD ankastreden eve kadar çekeceği kablonun gözle görülür bir artış yapacağını sanmıyorum.
Altyapı @kaganndemirr in dediği kadar eski ise ibrahim erkal dan çare gelmez şarkısını dinlemekten başka çare yok =)
Espiri yapıyorum ortam yumuşasın diye sakın yanlış anlamayın.
Anca aynı kutuya bağlı diğer aboneler ile birlikte muhtarlığa yada telekom müdürlüğüne başvurup altyapının iyileştirilmesi talebinde bulunmaları şart.
Zira zaten bakır altyapının ömrü 10 yıldır. 10 yıldan sonra vdsl uyumlu altyapının bile adsl altyapıdan farkı kalmıyor.
O kadar eski ise kesinlikle yenilenmesi şart.

Ben 84 Doğumluyum neredeyse benimle yaşıt altyapı =)