Merhabalar konum biraz uzun ben 2 ay öncesine kadar TT kullanıcısıydım. Köyde yaşıyorum, 16 Mbps ADSL altyapım var ve 1600 metre santral mesafem var. Bu mesafede ben 13-14 Mbps arası hız alıyordum 2 yıl boyunca. Evet saha ekipleri inanmıyor artık ama alıyordum değerleri de aşağıya bırakacağım. Zam nedeniyle fiyatı uygun bir firmaya geçiş yaptım. İsim veririm ama yasak mı bilmiyorum o yüzden bu şekilde yazayım. Geçiş yaptıktan sonra hız yine aynıydı. Fakat 6 saat sonra DSL bağlantısı koptu. 20 gün sonra gelebildi ekipler. Direğe çıktılar ben evde yoktum kontrol edip gitmişler. Evde annem vardı. Düzelmedi sorun sonrasında bir hafta sonra tekrar geldiler bu sefer tesisatta sorun var demişler ve gitmişler. Ev müstakil önünde indirme var kablo sacın üstünden geçiyor uygun merdiven olmadığı için ben hiç çıkamadım. Tesisatta sorun var deyince elektrikçi çıkıp baktı gelen ekipler kabloları ters bağlamış sonrasında DSL bağlantısı geldi ancak hız 4 Mbps’ye düştü. Sağlayıcı daha fazla arıza kaydı açamayacağını söyledi bu süreçte çok usandım ve sinirden aboneliğimi iptal ettirdim. Sağlayıcı kaynaklı olabilir diye düşündüm bu sefer de aktivasyon ve kurulum ücreti almayan bir sağlayıcıya abone oldum. Ancak hız yine aynı. İki aydır bu sağlayıcıya aboneyim. Bana port arızası olduğunu söyleniyor ancak port değişikliği yaptıramıyorlarmış. Komşumun evi bana 20 metre uzaklıkta Türk Telekom kullanıcısı ve 13 Mbps hız alabiliyor. Eğer TurkNet bana bu durumda yardımcı olacağını eski hızımı alacağımı vadederse bana port değişimi konusunda yardımcı olursa geçiş yapmak istiyorum.
Büyük ihtimal portunu değiştirmişler.Modem değerlerinin iyi hızının düşük olması da buna işaret.
Sen ayrılınca artık müşterimiz değil diye başkasına vermişlerdir o portu.İnternette böyle birsürü konu görebilirsin şu firmadan şuna geçtim hızım düştü diye.
Bağlı olduğun TT müdürlüğüne gidip dilekçe ver olayın sürecini anlat.E-devletten de btk ya şikayet oluştur yine TT çalışanı seni arayacak ama en azından vefalı bir çalışana denk gelirsin belki.
Taahhüt yenilemesinde ne kadar fiyat teklif ettiler?Bizim köyde de direkten 20 mb alanlar var olmadı tekrar önceki hızının garantisini isteyerek TT’ ye geç bari yapcak bir şey yok.
Hocam TT müdürlüğüne dedim olmuyor dedi bir iş çeviriyorlar suratlarından belli. Saha amiri ile konuştum üstü kapalı konuşuyor güya çözüm üretiyor gibi. BTK şikayeti TT üzerinden hizmet almadığım için kapatılıyor. BTK TT’nin cevabini atiyor. Saha çalışanları çok kötü benim 16 Mbps aldığıma inanmıyorlar bile. TT müdürlüğünde saha amiri ve müdür biz bu firmalarin adini ilk kez duyduk böyle olur tabii diyorlar utanmadan. TurkNet, millenicom, netspeed kullansam bu derler mi acaba? Ben anlamadım TT gerçekten ülkenin yüz karasıdır. TurkNet müşteri hizmetleri 15 Mbps vadediyor. İndirim de var geçmeyi düşünüyorum.
TT’den ayrıldıktan sonra artık müşterisi olmadıkları için port değiştirmişler sanırım.Eskiden 16 mbps alırken TT üzerinden şimdi farklı bir firmadan maks 4 mbps alabiliyor ama hat değerleri iyi snr 14 civarında.TT saha ekipleri 16 alamazsın demişler ama müşterisiyken alabiliyormuş,ayrılınca olanlar olmuş.TurkNet’e geçsem yine eskisi gibi 16 mbps alabilir miyim diye soruyor ve altyapı adsl direkten alıyor interneti @alperenatici
Biz kullanıcılara altyapılarının desteklediği hızları kesintisiz olarak sunuyoruz. Hat değerleriniz ve portunuza bağlı olarak ilgili hızı alabileceğinizi düşünüyorum. Sorun yaşanırsa teknik destek sağlanır.
aynı sorunu pandemi döneminde yaşadım ev telefonu varsa onu kontrol etmenizi tavsiye ederim büyük ihtimal çalışmıyordur. Bana ilk başta bina içi tesisat dendi o dendi felan sonradan ev telefonunu kontrol etmek aklıma geldi onu kontrol ettim çalışmadığını belirtince bir zahmet tt ekibi ankastreden gelip ölçüm yaptı gitti sahadan düzeltti. o zaman kadar sözde 10 defa sahadan ankastreye kadar olan kablolar kontrol edilmişti.