Hangisi Gerçek Hızım - 2

Kafamı çok karıştıran bir şey var, windows store’dan indirdiğim speedtest uygulaması hız sonucum

Buda format dahi atmama rağmen web tarayıcısından aldığım speed test sonucum

Arada 300 350 mbbit gibi fark var, bu nasıl mümkün olabiliyor? Tarayıcının internet hızı kısıtlaması mı var, varsa nerede bu ayar kaldırayım?

Hangi web tarayıcısı?
Eklentileri devre dışı bırakarak mı deniyorsunuz?
Farklı internet tarayıcılarındaki sonuç nedir?

Microsoft Edge, Firefoxu indirip denedim orada da benzer sonuç

Buradan test yapmayı dene.
https://www.nperf.com/tr/

aynı

storeden başka speedtest uygulaması indirdim orda da iyi ama tarayıcılar düşük gösteriyor

idm üzerinden dosya indirin hızınız anlaşılır

msedge_1Tt29GMxtK

bu galiba speed test file yazıp örnek bisi indiriyorum 500 mbbit sanırım

Evet ortalama 520 mbps civarı

1 Beğeni

Turknetin 1 gigabit hızida göz boyama demekki :slight_smile:

Arkadaşım, arkadaşlar… Lütfen rica ediyorum bir konu hakkında bilgi sahibi olmadan bu kadar rahat konuşma yapmayın. Sadece sana değil ve Türknet özelinde konuşmuyorum, her alanda insanlar böyle ve gerçekten bıktım. Argümanına açıklama getirecek olursak bütün sunucular 1 gigabit hıza yetişemiyor/yetiştirtmiyor.

2 Beğeni

Easy boy easy. Bu kadar on yargili olma kimin ne bildigi hakkinda en ufak fikrin yok.

Tarayıcı ile alakalı. Flash player tarzı desteği var Google chrome tarayıcısında. Bununla doğru sonucu bulabilirsin

Opera gx kullanın ve testi onun üzerinden yapın. Uygulamalar doğru göstermez çoğunlukla.
Testi yaparken sol tarafta gx kontrol sekmesini açın ve indirme kısmında mb/s cinsinden yazan değeri 10 ile çarpın asıl hızınızı görürsünüz.

Yaygın tarayıcı olan Chrome tam bunun için yapılmış zaten. Yaygın olduğu için diğer uygulamalarda Chrome üzerinden en yüksek uyumluluk ile çalışırlar diye düşünüyorum

aynı anladığım kadarıyla hızım 350-400 zorlarsam 450-500 civarlarında, storedaki speedtestte neden yüksek çıktığını hala anlamış değilim ama

10 ile değil de 8 ile çarpması gerekmez mi?

Store üzerinden alınan speed test sorunlu. Bendede 80lerde takılıp kalıyor.

Şöyle yanıt vereyim. Opera kullanıcısı olarak farkında olduğum şey şu. Sizinde bildiğiniz üzere modem arayüzünden baktığınızda kendimden örnek veriyorum mevcut hız 32 max 39 olarak görünüyor. Aslında bu maksimum değerler yazılımsal olarak turknet tarafından limitleniyor bazı bölgelerde onu da belirteyim. Ben indirme yaptığımda 3,2 mb/s ile indirme yapmıyorum 3,5-3,7 mb/s ile indirme yaptığımdan anladım ki opera limitlerin sonuna kadar kullanıyor. O yüzden hız testlerinde ve indirme testlerinde hiç 32 görmedim.

Birde şunu belirteyim kesinlikle ve kesinlikle arkaplanda indirme gerçekleştiren sitelerin neredeyse tamamı yanlış. Bundan kastım şudur yazılım limitlerine takılıyor.
Ben hesaplamamı şu şekilde yaptım bir dosya indirdim google drive dan ortalama indirme hızımı indireceğim dosya kapasitesine çarptım sonuç test ile doğru orantılı çıktı.

Yani operada yapılan hız testi eğer dediğim gibi gx control kısmında ben 3,5 mb/s indirme yaptığımı görebiliyorum. Bu sizi yanıltmasın bu ulaşılabilir olan maksimum değerdir.

Kimi zaman değişiklik gösterebilir. Çoğu test araçları yazılımsal tabanlıdır ve o an modeme ulaşan minimum değere göre testi yapar ama kimisi donanımsal tabana esastır senin ulaşabildiğin maksimum değerleri gösterir bunu da kullanıcılar yanlış yorumlar.

Anlatmak istediğim yazmak istediğim çok şey var da saatlerimi alır =)
O yüzden kusuruma bakmayın.

1 Beğeni

Evet 8 ile çarpılması gerek. 10 olayı biraz düz hesap için genelde kullanılıyor.

1 Beğeni

Storedeki speed testte doğru sonuç veriyor ki arkadaş yaklaşık olarak yine evine gelen hızları alabilmiş. Microsoft edge ve firefox ne kadar gözünüze hoş gelse de bir chrome edemiyor maalesef speedtest gibi uygulamalarda doğru sonuç bakımından dilerseniz test edebilirsiniz. Firefox testi yaparken kasıyor gibi ama Chrome tarayıcısı akıcı bir şekilde limitlere dayanıyor