Hangi saha dolabından hizmet aldğımı nasıl öğrenebilirim

Merhaba arkadaşlar 4 gündür malumunuz hız problemi yaşıyordum. Dün itibari ile sorun çözüldü forum üyesi bir arkadaşımız ve hakan bey sayesine. Kendilerine yarın için teşekkür konusunu ayrı açaçağım. Öncelikle size genel bilgi vereyim. Oturdugum daire 3 yıllık 0 bir daire. Bakır altyapı hemen 5 metre ilerimde ki TT nin lögar kapağının altından çekildi. Şimdi benim hız sorunu çözüldü fakat 4 snr de yaklaşık 98 mbps hız alıyorum. Fakat 8 saat de 144356 crc hatası oluşuyor. Sebebi nedir bilmiyorum. Aklıma ilk gelen port,santral mesafesi ve dolap yoğunluğu geliyor. Bölgem de boş port da var. Bizim mahalle öyle yüksek hız nedir bilen bir mahalle değil. Çoğu insan hala adsl veya 24 vdsl kullanıyor. Bu arada santrale mesafem 107mt olarak gözüküyor. Fakat benim asıl sorunum şu. Benim evimin hemen dibinde 10 metre ilerimde tip7 saha dolabı var. Ben buradan hizmet alıyorum diye biliyorum. Fakat ordan hizmet alsam nasıl 107 mt gözüküyor. Ben acaba baska bir dolap dan mı hizmet alıyorum ? Diğer türlü benim evimin önünde ki dolaptan alsam hizmet benim 100 ü yüksek snr oranları ile rahat almam gerekmez mi ? TT yi aradım hiç bir bilgi veremiyoruz dedi. Ben bu işi nasıl çözerim. Turknet oim de ki arkadaşlara bunu anlatasıya herhalde kanser olurum. Benim isteğim eğer o dolaptan hizmet almıyorsam o dolap dan hizmet alıop mesafeyi kısaltıp yüksek snr değerlerinde 100 mbps doya doya almak istiyorum. Neler yaparbiliriz ? Yorumları bekliyorum…

Merhaba, rica etsem modeminizin arayüzündeki DSL ekranının ekran görüntüsünü paylaşır mısınız?

Büyük ihtimalle farklı bir dolap üzerinden hizmet alıyorsunuz.

Snr 5 e cektim azalsın diye.

Gürültü marjında Download’ın dB’si çok kötü yani bir sıkıntı var gibi duruyor. İdeal olan gürültü marjı 7 ile 10 fakat bu değerlerde de kopmalar meydana gelebilir fakat sizin gürültü marjında sorun var Download tarafında.

Saha dolabı mesafesi ölçülürken kablo üzerinden hesaplanır bundan dolayı 107 metre olarak gözüküyor olabilir.

Anladım. Şimdi biz bu sorunu nasıl çözeceğiz ? Fidan gelecek yine mh istemiyorum onu. Birşey beceremiyor.

CRC hatasından bahsediyorsanız bir de 8 SNR ile deneyin eğer sorun devam ediyor ise DSLAM tarafında bir sorun oluşmuş olabilir.

8 de yapacağını sanmıyorum. 3 de iken snr daha fazla idi. 5 e çekince azaldı. 8 de komple kaybolur ama bu sefer 4 gündür hız düşüklüğü problemini çözmeye uğraşmamiz boşuna gidicek. Buna ne diye kayıt açıyoruz biz oim den

Modeminiz telefon prizine mi bağlı yoksa direkt modeme mi bağlı internet kablosu?

Duvardan alıyorum ben interneti. Duvar içinden geliyor yani. Duvar içlerine dağılan birde dairem de kutu var. Ordan merkezi sistem uydu kablosu geçiyor hemde odalara dağılan int kablosu.

SNR kaynaklı CRC artışı doğal bir durum ancak bunu minimum duruma indirmek için iç hat kablonuzu kontrol etmenizi öneririm ek, priz vb. noktalarda hasar varsa düzeltiniz mümkün olduğunca eksiz bir şekilde kullanmanızı ve elektrikçi ile iç hattınızı kontrol ettirmenizi öneririm gerekirse CAT6 kablo çekebilirsiniz. OİM üzerinden Hızım Düşük Performans destek kaydı oluşturabilirsiniz.

3 Beğeni

Eğer iç tesisat da ise Allah belasını versin bu kabloyu döşeyen mühendisin. Port da ise TT nin allah belasını versin.

İç tesisat mı değil mi test edip anlarsın hocam. Dışarıdan gelen kabloyu bulup modemi ona direk bağla yapabilirsen. Aynı değerleri görürsen iç tesisat değildir. Dışarıdan kaynaklıdır. Port veya bağlı olunan cihaz gibi.

1 Beğeni