Günde 5 kopan internet

Sürekli internet kesilip duruyor aboneliğim başlatıldığından bediri.
Bunun için ilk günden beridir teknik destekle uğraşıp duruyorum ve ne bir ilerleme ne bir gelişme oldu. her gün günde 3-5 kere 10 dk süreyle kopup duruyor.

Daha öncesinde aynı adreste aynı bina iç tesisatına çekilen kabloyla bir noktadan internet alıyordum. Çünkü o sırada bina yeni olduğu için internet altyapı bağlanmamıştı binanın.
Bu sorun kalkınca aynı yeni abonelikle bu normal şekilde internet almaya bşladım yani aynı iç tesitay aynı servis sağlayıcı aynı daire. Ama neden bu sadece bu sefer sürekli internet kesilmesi yaşayıp duruyorum. önceden böyle bişiy yoktu.

Normalde online işler teknik destekle bunun çözülmesini umuyordum ama bir aydır bir halt değişmedi ve hatta kopmalar arttı bile sayılır.
Arkadaşlarımla görüntülü sesli konuşurken kopmaları sineye çektim, bir şeyler izlerken kopmasını sineye çektim, online oyunlarda kopmasını sineye çektim ama borsada işimin ortasında kopması ve müdahele edemem bu sürenin 20dk sürmesi ve bana zarara sebep olması artık sinirimin sınırlarını zorlamakta.
Her şey bir yana ben bunu 2. Kez yazıyorum. Çünkü tam yazımı bitirip yollarken yine internet gitti ve yollayamadı başlığı.

2348289 abone numaram.

Selam, hat değerlerini görebilir miyiz?

Hat zayıflamam çok fazla, dsl kabloda ek veya kopmalar varsa kontrol edin yok ise port ariza muhtemelen ariza kaydı oluşturun.

İç tesisat durumu iyi değil kablonuzda sıkıntı mevcut ve snr margin de kopma noktasında bu dsl bilgileriyle 35 Mbps e kadar hız almanız gerekmektedir

Yüksek hızları alıyor muşsun. sonradan hattında zayıflama olmuş. Maksimum aldığın hız düşüce. Maksimum ve alınabilen değer aynı olmuş.

HAT ZAYIFLAMASI

  1. KABLONUN DIŞ TEMAS OLMASI
  2. KABLONUN BAŞKA KABLOYLA TEMAS ETMESİ
  3. KABLODA ÇOK EK OLMASI
  4. HATTI BİR DEN FAZLA . DİĞER ODALARA BAĞLARIM MODEMİ. HAT UCUNU ÇOĞALTMA MANTIĞIYLA ÇOK EK’TEN OLABİLİR.
  5. ZAYIF BİR KABLO TAKMAKTAN.
  6. UCU AÇIK ŞEKİLDE BAĞLAYIP PAS TUTMASI.
  7. YALITIMSIZ ŞEKİLDE BAĞLAMAK

hızımı düşürürseler kopmalar duracak mı ?

Şunlardan sorgulama yapar mısın

image

1 Beğeni

saha dolabı hemen binanın önünde

1 Beğeni

Dsl kablonu takip ettiğinde tek Kablo olarak geliyor değil mi başka kablo bağlımı kablona.
Splitter bağlımı modeme
Cat 5 6 7 hangi kablo kullanıyorsun

ankastre için bu dimi? ev içerisinde kablosuz internet kullanıyorum.

1 Beğeni

Evet modeme gelen kabloyu soruyorum. Çok zayıflama var. Ankasteden direk ölçüm yapabilirsen daha iyi anlardık.

Kardeşim benim hat zayıflama problemin var. Hemde bayağı… Saha dolabı evinin önünde imiş. Altyapı da yeni anladığım kadarıyla. Buna istina den modem değerlerine bakınca sorunun iç tesisatın da olduğu öngörebiliriz. Bu durumda ne TT NE TurkNet sorumludur. BU SİZİ İLGİLENDİRİR. sorunun kaynağını şöyle tespit etmen gerekir… Elinden gelirse bu işler ilk önce binanın içindeki ankastre kutuna gidip, hattının bağlı oldu yerden dsl kablosu yardımı ile direk bağlantı sağlayıp hat derğerlerini görmemiz gerek. Orda göreceğimiz değerler herşeyi ortaya koyacaktır. Hat zayıflaman ve sana gelen net hızları… Ondan sonra sorun iç tesisat olup olmadığına karar verilir. Eğer iç tesisatlık ise sana önereceğimiz kabloyu alırsın veya bu işlerden anlayan elektrikcilere ankastre kutun dan modemine kadar EKSİZ kablo çektirdiğin an ankastre den ne geliyorsa onu alırsın.

1 Beğeni

Bunları yapmadan önce nasıl bağlantı aldığını bize açık ve net bir şekilde belirtmen gerek. Yukarıda arkadaş sana sormuş ama net cevap alamamış. Wifi ile bağlantı sağlaman dan bahsetmiyoruz. Yani bina da ankastre kutusu olur. Ordan senin dairene kablo gelir. Duvar içlerinden gelir. Dsl prizleri vardır orda sonlandırılır. Ordan da dsl kablosu yardımı ile modemine kablo ile bağlantı sağlanır. Yada direk ankastre den binana kablo dışarıdan gelir direk modem arkasına girer… Sizde bu durum nasıl ???

1 Beğeni

İç tesisat da sıkıntı var ve snr margin değerin kopma noktasında zaten 35mbps e sabitlet

Modeme giren kablodan geriye doğru kontrolleri sağlayın. Soket gevşemiş olabilir prizde bağlantı gevşemiş olabilir, dsl kablosu ezilmiş olabilir. Bu gözle kontrol sonunda herhangi olumsuz durum görünmüyor ise @MehdiUygun un yazdığı gibi modemi ankastreye bağlayıp değerlere bakmak sonuca ulaştıracaktır

1 Beğeni