Gün içinde internet aniden yavaşlıyor modeme reset atmadan düzelmiyor

Merhabalar.derdime çare arıyorum TurkNet destek 1 haftadır konuşuyoruz ama sorun çözülemiyor.konu biraz uzun.bundan 1 hafta önce hiç bir sorun yoktu ne download ne upload nede pingte.ertesi gün sürekli oynadığım oyuna girdim.ismi rise online.bu oyunu 15-17 bazen 18 22 çıkıp inan bir pingim vardı.o günü oyuna girdim ping standart bi halde 68 'den aşşağıya inmediğini farkettim.70 80 90 lara kadar çıkıyor.tabi dolayısı ile test ettim hiç bi sorun görünmüyor.download upload pingte.ama yüksek ping alıyorum.şimdi yüksek ping alınca bütün oyunlarda aynıdır diye ben diğer oyunlardaki pinge girip bakmadım sorun bi tanesinde varsa hepsinde vardır mantığı ile.TurkNet destek mesaj attım durumu anlattım interneti kontrol ettiler bi sorun yok görünmüyor dediler.derdimi anlatıyorum o arada internet hız problemim yok ama yine interneti kontrol etmiş bir müşteri temsilcisi internetinizde yavaşlık tespit ettim dedi.öyle bir problemim olmamasına rağmen internetinizi güncelledim modeminizi kapatıp açın demiş yaptım zaten öyle bir sorun yoktu yüksek ping alıyorum oyundan diyorum 3 gün boyunca bunu anlatmaya çalış her seferinde başka isimli müşteri temsilcisi cevap veriyor her seferinde defalarca internetinizi ayarladık şimdi daha hızlı bağlanabilirsiniz diye diye belki bu ayar dedikleridi 8 10 defa yaptılar. hız problemim yoktu bu kadar işlemden sonra hattın dengesinide bozdular hız problemide başladı.hiçbir şeyi açamıyorum hazırda test sayfasını acık bırakmıştım test ettimde 0,2 mb internet cıkıyor 1 mb bile değil benim aldığım 50 51 mb normalde.bu arada rise online oyununda ping 68 de hala sabit hala onu düzeltmek için uğraşırken internetide perişan ettiler…sonunda ekip yönlerdirdiler.ve bu ekip saha dolabından hattı kontrol etmişler bi sorun yok işte benim apartmandan eve gelen kabloda ve modemde sorun var demişler.modemimde hiç bir sorun yok başka modemim var onlardada aynı bu yüksek ping ve yavaşlama devam edior.iç tesisatta bi sorunda yok ama yinede masraf edip iç tesisat kablolarınıda değiştirdim.ve pingi test ettim hiç bişey değişmedi ani yavaşlama düzelmedi.enteresan olan modeme reset atınca testte 50 çıkıyor 20 dk sonra test ediyorum 18 düşüyor bi 20 dk sonra 6 bi 20 dk sonra internet 0,2 ye düşüyor modeme reset atmadan hiç bi yere girilmiyor…destek yeniden yazdım kablo değişti sorun devam ediyor.beni aradılar daha doğrusu internet annemin üzerine o anlamadı için ben ilgileniyorum ben konuştum yine.bana işte efendim size iç tesisat modem filan kontrol için ekip gönderelim eğer bi sorun çıkmaz ise ücret yok ama benden kaynaklı bi sorun çıkarsa 300’tl dediler.bi sorun cıkmaz ise bu eve gelen kişi ile saha ekibi birlikte hattı kontrol edecekler böylesi daha iyi olur dediler sizin için.bende bi sorun olmadığına emin oldum için gelsinler dedim.kablolar yeni çekildi modemimde sorun yok.randevu verildi bu arada ben destek hattı yine konuşuyorum yine başka bir temsilci internetinizde yavaşlık tespit ettim teknik ekip yolladım yazmış.neyse iç tesisat için eve bir artık bu gelen kişi TurkNet çalışanı mı yoksa türktelekom çalışanımı bilmiyorum sağlam kabloyu söktü yeniden çaktı.modemin odaya geldi kablolara elini bile sürmedi herhangi alet edevatla bişey yapmadı oturdu koltuğa bana soru soruyor ben derdimi anlattım.kablonda sorun yok modeminde sorun yok dedi lelefondan destek hattı gibi bir çalışan bayanı aradı hattı test edermisiniz dedi kadın 70 görünüyor ama 50 alabiliyor dedi bi reset atarmısınız dedi telefondaki kişiye reset attı internete bu kadar.benim yapabileceğim bu kadar dedi.artık faturamı tutanak mı yazdı bana imzala şurayı dedi imzaladım.bana hem iç tesisat konrolünü ve saha dolabını filan yapanların kendisi olduğunu teknik ekipde yönlendirilmişti biraz önce bahsettim 2 sinide aynı anda tek kendisinin konrol ettiğini söyledi.tarayacıdan bi test sitesinden 50 mb aldığımı gördü ki onu bende görüyorum.hattı sürekli yapılan işlemlerden dengesizleştirmişler dedi telden konuştu kişiye.kısacası hiç bi işlem yapılmadı.adam cıktı gitti bende dışarı cıktım 2 saat sonra eve geldim türknetten aradılar.işte sorun çözüldümü.adam burdanken yine bi sorun yoktu bende sorun yok dedim ama kontrol etmemiştim.tamm dedi sonra bana iç tesisatı kontrol eden kişinin kendilerine iç tesisat kabloları ve modemde sorun var bilgisini iletmiş.böyle bi rezillik nasıl olur.adam yüzüme karşı evdeki herkezde duydu kablo ve modemde sorun yok dedi ama o yazdığı kagıda sorun yazmış.ve bana imzalattı.şimdi ben yalancı değilim 300 tl için ama biri yalan söylüyor ya TurkNet yada bu kontrole gelen kişi.bunu türknetten arayan kişiyede dedim.ama papağan gibi aynı şeyleri söyleyip duruyor.yani durduk yere kabloları masraf yaptım internette sorun düzelmedi oynadığım oyunda ping sorunu düzelmedi birde herşey sağlam diyen adam sorun var deyip 300 tl kitlemeye kalkıyorlar.bu nasıl bir hizmet.arayan kişi müşterisinin tarafında olacağına bana 300 tl kitlenecek demeye çalışıyor üstü kapalı.ben ödemem dedim.kaldıki internet annemin üzerine onun imzalaması gerekirdi kontolu yapan adam farkında değil benim üzerime sanıp bana imzalattı heralde bu hukuken gecersiz zaten.sonra kapattı telefonu.gittim internete acayım dedim yine internet felç sayfalar açılmıyor.bu arada rise onlinede ki ping sorununa gelemedim bu sorun bela oldu çözemiyorum.diğer oyunlardada ping sorunu yokmuş onu gördüm rise online oyun ekimine mesaj attım yüksek ping sorunu bir tek sizin oyunda var bu genel sorun mu dedim bana hemen hangi firma dedi TurkNet dedim.bana TurkNet ile rise online oyununa bağlanan tüm oyuncularda bu yüksek ping sorunu var TurkNet yetkilileri ile iletişim halindeyiz sorunu çözmek için dediler ve tracers ve muhtemelen oyunun server ip sinle olan komut satırını verdiler bunu cmd komutuna girin çıkan sonucu sizde TurkNet 'e iletebilirsiniz dediler ilettim ama oralı değillerr bi kalıp içine girmiş müşteri temsilcisi aynı şeyleri yapmaya devam ediyor internet güncelledim ekip gönderdim bi sorun bulamadılar.şimdi bu ani yavaşlama sorununu nasıl çözecekler internet hızı iyi iken kontrol ediliyor sorun yok deniyor ama sorun var göremiyorlar.2 bana iç tesisat modemde bi sorun yok diyen çalışan nasıl olurda kablo modemde sorun var bildirir ve TurkNet 'e bana öyle demedi burda demem rağmen gidip o çalışan belli kim oldu ona hesap sorulmaz.3 bu rise onlinede neden türknetlilerin pingleri yüksek ve bunun için cmd komutunda cıkan sonuçta işi bilen biri ne sorun olduğunu anlayıp düzeltebilecekken bu sonuçu gönderiyorum ama ilgilenilmiyor.hani yani bıktım 1 haftadır.sadece rise online isimli oyunda yüksek ping sorunum vardı hattı kurcalaya kurcalaya destek hattın dengesinize bozdular.daha yetkili birileri yok mu bu soruna yardım edebilecek ulaşabileçeğim.bu yavaşlama sorununa kökten bir çözüm mutlaka vardır.

Merhaba, müşteri numaranızı profilinize eklerseniz ileteceğim.

Farklı bir modem ile deneme yapma şansınız varmı ?
Modemin arkasına kasa fanı ile soğutmayı dener misin.

Profilime nerden ekleniyor bulamadım.1***** müşteni numarası.gece sabaha kadar modemi resetleyerek kullandım.her resetten aşşa yukarı 45 dk sonra internet felç.ama enteresan bi şekilde 1 haftadır ortalama hız testlerinde ortalama 28 29 çıkan nürknet ping şu anda 18 19 a düşmüş durumda.şu an bu hız konusunu ani yavaşlama olayını tekip ediyorum.belki düzelmiş olabilir.düzeldiyse bir daha kurcalayıp bozmayalım.acaba bu eve iç tesisatı kontrol ettikleri için ücret yansıtacaklar mı?bana hiç bir sorun yok deyip sorun bildiriliyor cünki. Özellikle ben rise online oyununu oynuyorum ve pingten oynanmıyor.TurkNet kullanan bütün oyuncularda ping yüksek başka hiçbir internet firması kullananlarda böyle bir sorun yok. bunun için yardımçı olma ihtimaliniz var mı? oyundan bana Tracert 212.252.99.130 cmd yazıp çıkan sonuçu sizde iletebilirsiniz dediler ama TurkNet destek bu konuda fransız kalıyor.onları aşan bi durumda olabilir yapacakları sınırlıdır.bunu halledilebilir mi.heralde konuyu anlatırken yazmamışım ağ kablosundan tutunda iç tesisat kablo modem hepsini değiştirerek denedim 1 haftadır sonuç değişmiyordu.ama şu an bakalım bir ani yavaşlama olursa size bildiririm.

Hocam keşke bir noktalama, büyük, küçük harf koysaydınız. Yazdığınızı okurken gözüm bozuldu, yarıda bırakmak zorunda kaldım.

Sorununuz şuradaki gibi mi ? - https://forum.turk.net/t/asiri-sicaklar-ve-internet-hizi-uzerindeki-etkisi/ Gün ortasında belirli saatlerde hız düşüyor. Hemen hemen her gün oluyor bu olay ? Doğru mu anladım? İç tesisatı değiştirmeyi düşünüyorum ben. Cat6 kablo çektireceğim. Modemin WAN girişnie bağlayacağım. Çözülür umarım :confused:

walla ne nokta virgüle bakmadım kusra bakma sinirimden.o söylediğin konuylada bi alakası yok.gece 2 3 4 5 6 da bile oluyor sıcakla ne alakası var.

Modeminizin hat değerlerini ve paket hata sayısını gösteren kısımda ilk açtığınız ve 45 dk sonraki süre içinde bir farklılık oluyor mu? Anlattığınıza göre yapacağım yorum, crc hatası artıyor modemin hızı düşüyor şeklinde olacak.
Diğer konuda ise bir belgeye imza atarken mutlaka okuyun. Aynı şekilde alışveriş yaparken sözleşmeyi mutlaka okuyun, herhangi bir resmi dairede veya bankada imza atacağınız belgenin ne için olduğunu mutlaka sorun.

şu anda asus modemde crc hatası gitgide artıyor.

Modem hat değerlerini ve paket hata sayısını gösteren kısımı açıkçası o ani yavaşladığında takip etmedim.ama 45-50 dakika sonra içinde internet felç oluyor.snr margin bi tek aklımda kalan var 8.1-8.2 de duruyor genelde.günden beri tp link modemi kullanıyorum ani bir yavaşlama olmadı.fakat upload 5 6 7 alırken 3.5 alıyorum tp link modemde.ping 18-19 çıkıyor.tp link modem hat değerleri:
modem
test:
Adsız22

şimdi asus modemi bağladım tekrar.ilk taktığımda hat değerleri:


15-20 dk sonra hat değeri crc yükseliyor:

asus modem ilk bağladığımda test sonucu:
asus test
tp modem ile 18-19 olan ping asusta 28.asus modemi takipteyim.acaba asus modemde vdsl ayarlarında mı bir sıkıntı var.şu an olan ayarlar.

crc hatası 5 bin küsürlere kadar çıktı 3 saate filan.daha sonra aniden 3 saat 45 dk sonra 500 bin küsürlere ulaştı ve internet kullanılamaz hale geldi.sorun modemde ama yazılımsal mı donanımsal mı bilmiyorum.

Sorun aslında kapasitesi her geçen gün azalan hattınızda. Yeni aboneler geldikçe kapasitesi azalıyor. Bu size snr kaybı olarak geri dönüyor. Asus modemlerde snr değeri (eğer hat iyi değil ve dolaba mesafeniz fazla ise) 13 db ve üzeri olduğunda sorun çıkmıyor. Belli bir süre sonra modemin hata sayısının hızla yükselmesi de artık hataları düzeltemez duruma gelmesi sonucu kuyruğun hızla uzaması şeklinde açıklayabiliriz.
Bu durumda Asus üzerinden kararlılık ayarını arttırıp bir süre deneyebilirsiniz veya hattınızı 35 mbps e çektirip bir süre deneyebilirsiniz. Tabi bu esnada iç tesisat durumunuzu da kontrol ettirmenizi öneririm.

doğrudur fakat asus modemde bu olay oluyor.tp link modemde böyle bir yavaşlama olmuyor.tp link modemde crc hata bölümü sürekli sıfır.yada o bölüm çalışmıyor ama tp link modemde bir yavaşlama olmuyor böyle.dolaba mesafe bi siteden alt yapı için baştığımda 254 metre diye göstermişti.modemde bi sorun olma istimali yüksek.iç tesisat kabloları yeni değişti.her neyse tp link modemi kullanıyorun onda bir sorun yok.bi sorunum daha var oynasığım oyunla alakalı.ismi rise online ve bu oyunda ping 15 17 ile oyunu oynarken şu anda 68 ping altına düşmüyor.başka hiç bir oyunda ping sorunu yok.oyun tarafına sorduğumda TurkNet interneti kullanan bütün oyuncular yüksek ping sorunu olduğunu söylediler.Tracert 212.252.99.130 cmd’ye yazıp çıkan sonucu sizde TurkNet 'e bildirebilirsiniz dediler.destek mesaj attım sonuçu gönderdim ama pek anladıklarını sanmıyorum.cünki ben bu olayı anlatıp yazıp sonucu gönderiyorum onlar ise internetinizi gündelledim falan diyip duruyorlar.bunun düzeltilmesi için yardımçı olabilirmisiniz.2 haftadır yüksek ping yüzünden oyunu oynayamıyorum.oyun tarafı TurkNet ile iletetişim halindeyiz diyip duruyorlar 2 haftadır.

Hat değerlerinizde sorun var, arıza kaydı bırakmanız lazım.

Line attenuation : 24
Hat zayıflaması : bağlatılar ve kabloda sorun olmuş.