GigaFiber hız hk

Öncelikle TürkNet in kendi altyapısı üzerinden verdiği bu hizmet gerçekten çok güzel ve bulunduğum yerde bulunması beni mutlu ediyor. Böyle bir hizmet için çok teşekkür ederim. Aslında VDSL falan düşünüyordum ama tesadüf eseri apartmanda kutuyu fark ettim.

Şimdi probleme döneyim. İndirme hızımın 22 Mbit e kadar düşmesi pek hoş değil. 750 Mbps sabit hız garantisi olduğunu hatırlıyor gibiyim. Yoğunluk desek, en kötü ihtimalle hızın yarısını alırdım herhalde. Son 2 gündür durum bu şekilde.
Son 12 saatin verileri:

Dipnot: Konu oluştura basmadan önce bir test daha yapayım dedim ve şuan 8 Mbit.
00:00 testi

hocam çevrenizde baika gigafiber kullanan varsa onlarda durum nasıl?

modeme gelen hız nedir? fiber teknoloji yoğunluktan vs pek etkilenmez yoğunluk kaynaklı olmadığını varsayıyorum başka bi sıkntı olduğu kesin

Çevrede pek tanıdığım yok, varsada Türk telekom falan kullanıyorlar. Şuan içler acısı durumda.
00:00 testi

Modemde xDSL gibi yazmıyor ki, GPON cihazına mı bakmam gerekiyor? Nasıl bakacağım? VMG3625-T50B modem var. Fotoğraftaki geçmiş testlere bakarsan gigabite yakın geliyor zaten. Fotoğraftaki yazılım her saat başı test yapıyor.

Bu arada konuyla alakası var mı bilmiyorum ama bana tanımlanan statik ip ile şuanki ip farklı.

pinginiz de yükselmiş… 100 ile mi başlıyor yeni tanımlanan ip adresi?

Ek ücret ödeyip 212. ile başlayan ip aldım, 1 gün kullandım (iptal etmedim, alalı 1-2 gün oldu) şuan modem 100. le başlayan bir ip gösteriyor, ip kontrol etme siteleri 95. ile başlayan. CGNAT e girmiş ne hikmetse.

söyleyin çıkartsınlar böyle saçmalık mı olur? gigafiber aboneleri gigafiber e dahil edilmiyor kafalarına göre iş yapıyolar sıkınıtınız cgnat kaynaklı gibi olabilir

ek ücreti de iptal etmeleri lazım ipv6 ya geçirdikleri abonelere ücretsiz veriyolar


Bende ipv6 yok, online işlemlerde statik ip kısmında tekrar başvuru yapılamıyor değişik bir durum var. 7 yıldır TürkNet kullanıyorum, ADSL olsun VDSL olsun köy yerinde bile daha stabil internetim var benim. Daha geçen haftaki arıza kaydımda böyle bir durum vardı:

Saat 01:00 da tekrar test yapsın haftalık hız geçmişine bakacağım.

edit1:

o zaman ipv6 ya geçirsinler hocam talepte bulunun

NAS cihazım var dışarıdan erişmek için bana her türlü Statik IP lazım zaten. Problem Statik IPye verilen para falan değil.
IPv6 her sitede düzgün çalışmayabiliyor (kulaktan duydum belki öyle değildir), Türkiye’de yaygın değil ben IPv4 ü düzgün kullanamıyorum şimdi IPv6 vericekler iyice saçma birşeye dönücek büyük ihtimal. Ayrıca sordum biraz ama makine otomatik atıyor falan dediler.

Haftalık test sonuçlarını atayım hizmetin durumu kafalarda kolayca canlansın. İstenirse hepsinin linkini atarım, hepsi halis mulis speedtest.turk.net:8080 sunucusu.


Ortalama veriler pek iç açıcı değil.

herşey ortada hocam arıza kaydı oluşturun online işlemlerden baksınlar

Modem kapat 5 dk bekle tekrar aç diyecekler tahmin edebiliyorum. Testi kabloyla yaptım diyorum kablo bağla diyorlar mesela. Ben yinede açayım bu konu burada dursun ne hikmetse OIM e foto yükleyemiyorum.

Oim foto yükleniyor ama siz göremiyorsunuz. Sadece açıklamaya yazdığınız yazıyı görürsünüz… Fotoğrafı oim teknik destek elamanı görüyor :slight_smile:

Birkaç sene önce dosya adını falan gösteriyordu bari şimdi hiçbir bildirim falan vermiyor. Bilgi için teşekkürler :smiley:

Bana Fiber diye kotalı internet mi sattılar ne yaptılar bilmiyorum. İnterneti bağlatalı 3 hafta oldu yani yoğunluk saçmalığını yemem son haftadır durum böyle. Cayma hakkımın geçmesini bekliyorlar galiba.

Son güncelleme başka fotoğraf atmam zaten:


Akşam 21:00 de biri düğmeye mi basıyor ne yapıyor 03:00 te açılıyor. Eski AKN’li zamanlara geldim galiba gece 01:00 09:00 arası kotaya dahil değilmiş.


1 haftalık takibin sonunda problemin düzeldiğini fark ettim. Problem tahminimce IPv4 Statik IP’ye “tekrar” geçiş yapınca düzeldi. 400 Mbps işaretlediğim yer bir şikayet değil, yukarıda attığım fotoğraflardan farklı olduğunu belirtmek için koydum.
Problemin gizemli bir şekilde benden izinsiz Statik IP talebimin kaldırılması ile başladığına inanıyorum.