Gigafiber 4 aylık kullanım deneyimim

4 aydan fazla bir süredir TurkNet’in Gigafiber hizmetini kullanmaktayım. İnsanların sadece şikayetleri olunca; tecrübelerini aktarmak akıllarına geliyor. Ben sizlere yaşadığım memnuniyeti ve artısı ve eksisiyle deneyimlerimi aktarmak istedim.

Giriş-İlk önce belirtmek isterim ki; 16 yıllık taahhütlü yerleşik operatör abonesiydim.

Karar-Yaklaşık 1 yıl önce TurkNet kapımıza bir broşür bıraktı. Giga 100: şu para Giga 200: şu para Giga 1000: şu para diye. O gün karar verdim taahhüt tarihi bitince yeniletmemeye ve TurkNet’ e geçmeye.

Başvuru-Taahhüt bitimine 4 ay kala TurkNet’e başvurdum. TurkNet ten cayma ücreti talep etmedim. Hattımı tedbir amaçlı(TurkNet 'te yaşanabilecek olası kopmalar vs) aktif bir şekilde kullanmaya devam ettim. Açıkça söylemek gerekirse TurkNet’i denemeden güvenemezdim, bilemezdim.

Kurulum-Kurulum bende fazlasıyla uzun sürdü lakin burada TurkNet’in çok bir hatası yok. Bizim kafadan kırık komşu defalarca TurkNet çalışanlarını buraya kutu koyamazsınız diyerek kovmuş. En son geldiklerinde beni aradılar abi bizi kovuyorlar kuramıyoruz diye. Tek eleştirim keşke daha önce arasalardı da daha önce hadlerini bildirseydim. Kutu sorunu çözülünce kurulum aynı gün içerisinde yapıldı.

Deneyimler-İnternet hızım 910indirme /940 yükleme evde kullandığım diğer internetim TT VDSL 50/8 idi.

Deneyimler-İnternette anlatılacak çok bir şey yok bildiğimiz internet. Altyapısı iyi olan sitelerde uçururken altyapısı iyi olmayan sitelerde tam aksine daha çok işkence çektiriyor. Bu kadar yüksek hızla bağlandığınızda sizi saldırgan olarak algılıyor. Böyle yazınca tepki çekebilir belki ama günlük kullanımda 100 ile 1000 arasındaki farkı hissetmiyorsunuz. Ancak download yaparken yüzünüzde bir tebessüm oluşturmuyor değil.

Deneyimler-Bilgisayarıma çektiğim iki kablo var biri cat 6 biri cat5, kullandığım sitelerin sunucularından kaynaklı stabilite problemi yaşadığımda cat 5 kablo ya geçiyorum 100/100 simetrik geliyor. (modemden ayarlandığını biliyorum kabloyu önceden çekmiştim,daha doğrusu cat6 yı sonradan çektim)

Yorumlar-TurkNet 'e geçerken internette kötü olumsuz yorumdan başka birşey görmemiştim. Bu kadar üst düzey bir hizmet verip bu kadar kötü yorum almayı nasıl başarıyorlar anlamak mümkün değil. Fiber için birebir konuşabileceğiniz müşteri hizmetleri var. Karşınızda muhattap var yani.

Destek-Müşteri hizmetleri ile birden çok defa görüşmem destek talebim vs oldu. Birkere fiber kablom kırıldı. Aynı gün gelip yaptılar. Çok ilgili ve ilgiyi bir kenara bırakalım ,kurulum ekibi olsun, fiber telefon hattında konuştuğum kişiler olsun konuya hakim insanlar. Yerleşik operatördeki gibi ağzını esnete esnete ekranımın gelmesini bekliyorum deyip oyalamıyorlar sizi.

Maliyet-Fiyat konusunda Gigafiber kullandığım için eleştirme gibi bir hakkım olduğunu düşünmüyorum. Maliyet artışlarına göre az bile zam yapıldı. Ha gönül isterdi zam yapılmasın ama bu olması gerektiği gerçeğini değiştirmiyor.

Eleştiri-Gelelim yaşanan kesinti ve arızalara: Yerleşik operatör dersiniz dalga geçersiniz hizmetini beğenmezsiniz ama ben TT’de senede 1 oda belki kopma yaşıyordum. TurkNet’te 3 haftada bir bina yıkıldı kablolar koptu internet kesildi mesajı almaya alıştım artık. E zaten düşününce o kabloları dışarıya döşersen olacağı budur. 2 Haftada bir bakım bahanesiyle geceleri internet kesiliyor. Benim en aktif kullandığım zamanlarda. Tamam sizin mantığınız doğru normal insanlar gündüz kullanır. Ama ben gece kullanıyorum ve bu beni mağdur ediyor.

Uyarı-TurkNet kutu koymaya başladı mahallemden bir kaç kişi geçmeye başladı derken yıllardır millete VDSL de port yok diyen yerleşik operatör bütün mahalleye aynı TurkNet gibi Fiber döşedi. Yani fiber döşemeleri için TurkNet in gelip fiber döşemesi gerekiyormuş onu anladık.

Sonuç-Açıkçası 4 ay boyunca TurkNet’i test ederken memnun kalmasaydım. 50 mbit lik vdsl hattımı TT’nin fiberine geçirip 100 lük pakete geçip taahhüt yeniletecektim. Sonuç olarak 2006 dan beri kesintisiz olarak 16. yılı doldurduğum TT aboneliğimi bitirdim.

Tavsiye-Verilen gpon u bilmem gpon ile işim olmuyor ama modemin değişmesi şart gerekirse ücret ile satılsın aylık taksitli, mülkiyeti bizim olsun ama bu modem olmasın. Bir wi-fi bu kadar mı adamı çileden çıkarır sürekli kopuyor. Modemden hiç memnun değilim. Böyle giderse kendim modem satın alacağım.

Temenni-Herkesin ikametine Gigafiber altyapısının en hızlı şekilde ulaşmasını dilerim.

2 Beğeni

Bu aralar takip ettiğim kadarıyla, hem burada hem DH forumda Gigafiber kullanan sayısı arttırıyor. TurkNet’in artık bastırmaya başladığını düşünüyorum. Çünkü insanlar bunu kullanmaya başladıkça forumlarda vs. paylaşıyor, gören talep ediyor.

Keşke bütçeleri çok daha fazla olsa ve çalışan personeli daha fazla olsa da 2-3 senede en azından büyük şehirleri komple bitirseler.

Keyifli, sorunsuz kullanımlar dilerim.

2 Beğeni

En korktuğum olay bu ve sizin gibi bende gece daha çok kullanım yapıyorum. Peki bu arızaların giderilme süresi nedir?

Gece kesintileri 2ila 6 arası yazıyor gelen sms te ama hiç internet kaçta geliyor diye beklemedim. dedikleri gibi 2-2.30 gibi gidiyor. internet kesilince direk uyuyorum. Aslında aşırı bir kesinti yaşanmıyor aylık bazda düşündüğümüzde ama TT’de hiç yaşamıyordum. Alışık değilim bu kadar kesintiye. Gece kesintileri planlı bakım amaçlı oluyor. Kablo kopmalarında ise durum farklı. Tahmini 7-8 saat onarım süresi gözüküyor gelen smslerde lakin o kadar sürmüyor. Benim hesaplamalarıma göre 4-5 saat te çözülüyor.

belgeleri nasıl imzaladın

evde imzaladım. kuruluma geldiklerinde

1 Beğeni

Wifi olarak verilen hızları almak istiyorsanız WiFi 6 destekli kaliteli bir router almalısınız şahsen bana gelse gigafiber Asus ax82u tarzı bir router alırım çünkü evde herşey kablosuz bağlanıyor

1 Beğeni

Bağlanacak cihazlar wifi6 değilse bir işe yaramaz.

hız problemi yok hız 200 filan geliyor mobil için yeterli lakin evdeki bütün telefonlarda kopma problemi var. manuel olarak tekrar bağlıyorum tekrar kopuyor.

O zaman modem arızalı olabilir full çekerken de kopuyor mu

Evet full çekerken düşük çekerken farketmiyor. Tam düzeldi deyip instada gezmeye başlıyorsun bir bakmışsın reels yüklenmiyor yukarda wifi işareti gitmiş. evde herkesin telefonun markası farklı ve herkeste oluyor. henüz 4 aylık modem türknetin verdiği zyxel. mülkiyeti bizde değil. servise nasıl verilir o süreçte nereden modem bulacaz vs hep sıkıntı. Hiç gerek yok paraya kıyıp iyisinden bir modem alacağım.

Ben Türk Telekom fiber kullanıyorum arıza kaydı açtım direk yeni modem getirdiler istersen şansını dene gigafiber olduğun için özel olarak ilgilenirler bizim gibi aracı firma yok arada sen bilirsin

Gigafiber’de kentsel dönüşüm aşırı sıkıntı. Hatta en büyük sorun bu diyebilirim bu hizmette. Şuana kadar 20 kere bina yıkımından dolayı internetim kesildi gigafiberde benim. Kimisi 36 saatte çözüldü kimisi 15 kimisi 7 saat civarında. Havadan kablo çekerken nasıl düşünmediler diyorum bazen bu gibi sorunları. :confused:

Sorunda burada işte normal mahalle binalarına havaiye müsait olan yeni nesil binalar değilde birbirine yakın olan binalara muhakkak uyguluyorlar ki bu yüzden olası 1 şeyde al başına iş… Yeni nesil 1 çözüm değil ne de olsa havai fiber döşeme işi… Hatta bilakis çağ öncesi döşeme işi diyebiliriz… Yeni tip şehirleşmede bildiğiniz üzere elektrik direkleri bile kaldırılıp yer altına gömülüyor telefon kabloları önceden yine yukarıdan çekilirdi ama onlar bile uzun zamandır yeraltından geçiyor. Daha 1 sürü şey ama TurkNet burada zamandan ve maaliyetten tasarruf için eski sistem olan direklerden binadan binaya fiber döşeme işi yapıyor. Yer altından da yapıyor mudur bilemeyeceğim yakınlarında hiç yaşamadığım için :confused: TurkNet belediye ile ortak çatı altında olmaması da cabası…