Geldim ama Gelmemem mi Gerekiyordu?

Merhabalar.

Yaklaşık 15 yıldır Counter-Strike oynuyorum. 1.5 Versiyonu ile de online olarak oynamaya başlamıştım. Tabii söz konusu internet olunca sıkıntılar da başladı. İlk zamanlar sadece Türkiye’deki sunuculara bağlanabiliyorduk. 1.6 Versiyonu ile de bir yerde mecburen yurtdışı serverlarına da bağlanma gereksinimi duyduk. TurkTelekom’dan aldığım hizmette de her adreste sorunlar bitmiyordu. Kovalaya kovalaya sorunları çözüyordum. Bu süreç bazen 1-2 ayı bile buluyordu. CS:GO oynamaya başladıktan sonra da artık TurkNet’te dahil birçok İSS çıkmaya başladı. Sonunda oh be dedik ama sorunlar tabii gene bitmiyordu.

En son 5 gün öncesine kadar başka bir İSS ndan hizmet alıyordum. FaceIt platformu üzerinden oynadığımız serverlar genelde Almanya tabanlıdır. En son yapılan bakım-onarım çalışmasından sonra bazı serverlarda 5-6ms daha fazla ping almaya başladığımı fark ettim. Söz konusu 15ms ile oynuyorken 20ms ye çıkması olsa boşver der geçersiniz. Fakat zaten Avrupalı ve Rus oyunculara karşı oynadığımız için hâli hazırda dezavantajımız olan yüksek pinge 5ms daha eklenmesi bizi biraz daha yorar. Bunu ciddiye alanlar bilir. Belli bir eşiği geçtikten sonra her 7-8ms de bir artan ping oyunun akışını değiştirir. Hatta oyun stilinizi bile değiştirmeniz gerekir ki bu stres sebebidir. Aşağıya bırakacağım ilk SS teki testte bir serverdan aldığım +5ms lik pingin bakım-onarım çalışmasından sonra arttığını ve girdiğim her 10 serverdan 2-3 ünde bunu yaşadığımı söyleyerek İSS mın online işlemler menüsünden teknik birime aktardım. Bunun CGN den kaynaklı olabileceğini, beni CGN den çıkardıktan sonra düzeleceğini söylediler ve mesaim bittikten sonra eve gelip baktığımda sorun düzelmişti. Tabii bu seviyeye gelene kadar hız düşüklüğümden kopmalara kadar birçok sorun yaşamıştım ama hepsi TurkTelekom kaynaklıydı ve çözdük. Mesela bana 75mbps den fazla hız alamayacağımı söylediklerinde güldüm. Çünkü ankastre, oturduğum zemin katın tam dibinde. Herneyse hepsini çözdük sonuç olarak.

5 Gün önce de TurkNet’in gerçekten güzel yatırımlar yaptığını ve özellikle Steam için iddialı oldukları düşük ping garantili reklamlarını gördüm. TurkNet’li olan arkadaşım aracılığı ile de abone oldum. Tabii hizmetimin açılması ile birlikte ilk yaptığım ping ve tracert testleri oldu. Aldığım sonuçlarda absürt bir şekilde sıkıntı vardı. Arıza kaydı açtım ve sorunun altyapımdan, modemimden, kullandığım proğramlardan vs. kaynaklanmadığını hatta otomatik güncellemelerin hepsini durdurduğumu, düşük ve kararlı ping için ne yapılması gerekiyorsa zaten yaptığımı söyledim. Hatta ben K serisi bir işlemci kullanıyorum ve sadece ama sadece pinge 1-2ms kadar etkisi olsada 3.7Ghz yerine 4.2Ghz te çalıştırırım. Şikayetime gelen cevap 4 gündür yaşadığım sorundan daha da garip oldu. Hat değerlerim normal"miş" ve yurtdışındaki serverlara bağlandığımda ping sorunu yaşamam normal"miş" ve bunu, sırf sorunun çözüm kısmında daha az zamanlarını alsın, yardımcı olurum düşüncesi ile gönderdiğim 15 adet test sonucuna bile bakmadan söyledi.
Sadece aşağıdaki ss lere bakaan biri bile buna güler, ama harbi güler…

Acaba temsilcinizin bahsettiği network ekibinizdeki arkadaş casus olabilir mi?

Önceki İSS sı ile yaptığım 2 test:

TurkNet Güncel:

FaceIt Host:

Selamlar @Yiezek, yazınızı okudum ve kayıtlarınızı inceledim. Oyunlarda ping’in ne kadar önemli olduğunu biliyoruz. Bunun için birçok platform ile özel anlaşmalar yapıyoruz. Oyun deneyiminizi keyifli kılmak adına gereken yatırımların yapıldığına ve maksimum çaba gösterildiğine emin olabilirsiniz. Süreciniz network birimine iletildi. İncelendikten sonra gereken adımlar atılacak. Ben de ekiplerle iletişime geçtim :raised_hand:

@Yiezek bir gelişme var mı hocam.

@JaraiYas yok ne yazıkki kardeşim. An itibari ile halen sorun devam ediyor. Hatta ara ara 180p film izlerken bile takılmalar oluyor. Belki yurtdışı çıkışlarında ciddi bir sorun vardır ve 1-2 günde çözülebilecek birşey değildir bilmiyorum ama beni şaşırtan ve esasen kızdıran, açtığım arıza kaydına verilen cevap. Hatta onun ekran görüntüsünü de atmak istedim ama yeni kullanıcı olduğum için sistem izin vermedi şimdi :slight_smile:

Sonrasında PingPlotter uygulamasını indirmemi ve 8.8.8.8 DNS sunucusuna, sorun yaşadığım ip adreslerine ping atıp sonuçlarını göndermemi istediler. Benim attığım ping ve tracert test sonuçlarına güvenmediklerinden mi yoksa usulen öyle mi olması gerekiyor bilmiyorum ama dediklerini yapıp gönderdim. Bariz bir şekilde daha ben Türkiye’den çıkmadan 80 kusur ms gecikmeler yaşadığımı ki 66ms bile anormal bir durum olduğunu gösterir,daha önce ping attığım ve tracert testlerini de ilettiğim ip lere bunu bir kere daha ilgili proğramla yapıp gönderdim. Bakalım artık sonucu bekliyorum. Gerçi halen CGN deyim, ilk önce ping sorunu yaşayan müşterileri için bunun çaresine bakmaları lazım ama şimdilik hiçbir gelişme yok açıkçası…

Alakanız için teşekkür ederim @alperenatici . Zaten TTNet ten hizmet almayı düşünmüyorum. Zaten fiber başvurusu yapıp evime bağlandığında ki Telekom’un saha ekiplerinden de arkadaşların söylediği gibi birkaç günde bağlıyorlarmış; ne kadar kulağa hoş gelse de 1000mbps/20mbps gibi muteşem bir hızla da olsa ismi lazım değil başka bir İSS ndan da almak istemiyorum. Size belki garip gelebilir ama misyonunuzdaki samimiyete inanarak sizinle devam etmek, çevremdeki arkadaşlarımı da çekmek isterim. Fakat şikayet kaydıma gelen cevaplar biraz garip oldu. Ben sadece oraya takıldım ve o samimiyetinizdeki inancımı yitirmeden olumlu sonuçlar almayı bekliyorum. Ne diyebilirim ki…

@Yiezek aynı durumu bende yaşıyorum ama bendeki durum ping düşük olmasına rağmen paket kaybı var. Size verdikleri cevap da büyük ihtimalle ping paket kaybına duğrudan müdahale edemiyoruz. Modem yapılandırmanız yanlış yada hızınızı düşürün çözülecek gibi gibi şeylerdir.

@JaraiYas bence alakası yok kardeşim. Yani tabii ki kullanıcı tarafından da sorunlar olabilir ama sanırım sen modemini fabrika ayarlarına döndürüp tekrar kullanıcı adı şifreni girdikten sonra sorunu yaşamaya devam ediyorsun.

Bugün bir geridönüş daha oldu ama sorunu kabul etmiyorlar. Yani bir Alman servera 80-100+ms ile bağlanmam son derece normalmiş. 100mbps/8mbps ile bağlanıyorum ama normal… Nedense benden 2 sokak yukarda ikamet eden ve 35mbps/6mbps ile TurkTelekom’dan bağlanan arkadaş 61ms ile bağlanırken aynı serverdan benim 89ms almam normalmiş.

Biraz daha bekleyeceğim, hani olur ya o sözde network daki arkadaşın mesaisi bitince yerine başkası geldiğinde belki ilgilenir. Değilse 1 ay dolmadan başka İSS sına geçeceğim başka çaresi yok. Zaten bu ay kazanacağım ödüller vs. yandı gitti hiç değilse sonraki ayı kurtarırız :confused:
Hatta kısa bir video yükleyeceğim YouTube’a oradan daha net anlatabilirim sorunu diye düşünüyorum.

Doğu taraflarında olan illerde yaşasanız 80-100 ms ping normal olurdu. :slight_smile: Ben Rize’den 80-100 ping ile oynuyorum. Bazen 70’e iniyor ama daha fazla inmez konumdan kaybediyoruz.

@Yiezek modemi sıfırladım 2 modemde denedim kurulum için keenetic desteği aradım beraber kurulum yaptık düzelen bir durum yok.

@Zugasibere coğrafya kader be babacan. E Karadeniz havası almanın bedeli olmayacak mı :slight_smile:
Elin oğlu Bulgaristan’ın Türkiye sınırındaki köydeki müstakil evine 1000mbps simetrik hat çektirsin sen fiber gelmesi için yaşadığın yerde apartmanlar çoğalsında fiber çekmeye değecek hale gelsin, çeksinler diye bak…

Doğrusun coğrafya kader hakikaten.

1 Beğeni

@JaraiYas valla kardeşim ne desem şimdi bilemedim ama bence bu tamamen İSS ile ilgili bir konu. Benim 2 sokak üstümde oturan arkadaşım 35mbps/6mbps ile bağlanıyor. Aynı servera girdiğimizde o en fazla 65ms alıyor. Almanya serverları için söylüyorum bunu tabii. Fakat ben 100mbps/8mbps ile bağlanıyorum minimum 80ms aldım şu son 1 haftadır. Israrla reddediyorlar eksiğin kendilerinde olduğunu.

İstersen BIOS ayarlarını sıfırla. Hem o fırsatla güncellersin de. Üstüne PC ye bir de format at bir daha dene. Gönül ister ki düzelsin ama zannetmiyorum. Naçizane 12-13 yıldır ne kadar modem, ağ, BIOS, PC ayarı varsa internetle alakalı hepsini deneme yanılma yöntemiyle araştırdım baktım. Bazen bunlar sebep olabiliyor paket kayıplarına. Bence denemelisin hepsini sıfırlayıp tekrar denemeyi. Sonuç değişmezse de keşke deme. Malum arada format ve BIOS güncellemesi iyidir. Hatta PC ve modemi de açıp fiziki olarak temizlemekte iyidir. Emin ol bu bile sebep oluyor olabilir. Daha olmadı modemden çıkan kablodan (bakır kablo ise) ankastreye kadar Telekom ekiplerine kontrol ettir. Gerçi TurkNet Telekom ekiplerini yönlendirmekten korkuyor ama… :slight_smile:
Bence üşenme ve boş zamanının olduğu bir gün yap bunları derim. Eğer sonuç hala aynıysa o zaman TurkNet’e bedda mı ediyorsun, arıza kaydı aça aça en sonunda düzelttiriyor musun bilmem ama çözülmeyecek bir sorun değil. E yıl 2023 dimi ?!

@Yiezek ne güzel burada bir çözüm sunuluyor kullanıcılar arasında aynı sorun için. TurkNet’ten dönen personelin cevabı " iletmiş olduğunuz arıza kaydına istinaden, hizmetinizi ve hat değerlerinizi kontrol ettiğimde sinyallerin tarafınıza doğru şekilde ulaştığını ve herhangi bir problem olmadığını görmekteyim. Hat değerlerinizi kontrol ettiğimde"51197 Kbps" hız ile internet hizmetinizi aktif olarak kullandığınızı belirtmek isterim. Keyifli kullanımlar dilerim.
İyi günler dileriz." oluyor. Arıza kayıdına geri dönüşüm mevcut hızda sorun yaşamıyorum paket kaybı var diyorum aynı cevabı atıyor. Bu arada BIOS hep güncel geneldede overclock yapmazsam default ayarlarda ama sıfırlıcam BIOS’u sistemim çok eski degil 2021 sonu topladığım bir sistem. Format atma olayına gelirsek Windows 11 yayınlandığı zaman 11 kurmuştum süphelenip 10 kurdum 2 ay falan oldu yaşadığım sorun daha eski o yüzdrn formatı eliyorum. Ankastre modem arasında gelen kabloyu 3 kere kendim değiştirdim 23AWG CAT6 Ethernet 2 farklı top kablodan çektim sorun aynı aynı. 3. kabloda normal ince telli telefon kablosu CAT6’da dirençten olabilir belki diye şu an ince telefon kablosunu kullanıyorum.

@JaraiYas inşallah biran önce çözülür sorun kardeşim ama bence TurkTelekom ekiplerinin gelip kontrol etmesi en sağlıklısı. En azından modemine kadar bir sorun varsa onu teşhis ederler, sende ona göre aksiyon alırsın. Yok değilse TurkNet’in yapabileceği bir sorunsa onu da söylerler hallolur. öbür türlü paranoyak eder adamı bu sıkıntı :confused:

Birde bu yurtdışı çıkışlarını TurkNet yapamıyor mu ki onu merak ediyorum. Anlaşmalar vs. gibi durumlar mı sözkonusu ki. Komik belki ama bilmediğimden sordum.

@Yiezek turk telekom geldi hız 88mbps oldugundanmış 50 yaptım hala devam ediyor.:grinning:

1 Beğeni

@JaraiYas yapma be. E ankastreye uzakligin ne kadarmis ki? Hiz 88 verdilerse ilk basta uzak olmasa gerek. Bana da bir keresinde 75mbps gecemezsin dediler zorla 100 yaptirdim megerse 240 a kadar destekliyormus :grin:
Modeme bagladigin telefon kablosundan, kiridan test uaptilar insallah?
Anlamadim harbiden senin isi bbacan. İnsallah halledersin ama garip degil mi bu durum. Sadece hizdan dolayi ki dedi Telekom dan gelenler? Yani hala drvam ediyorsa bir cikar yolu olmali, olmak zorunda…

IPv4den kurtulmak. :rofl::rofl::rofl::rofl: üstelik dünya genelinde bu da imkansız. Muhtemelen cgnattan dolayı hattınızda ping sorunu oluşuyor.

@Yiezek modemden port yönlendirme yapmama rağmen olmuyordu aktif. Destek kaydından yazdım ertesi gün aktif oldularkayıtta bana geri dönüşleri engelleme olmadığı yönünde oldu. Şimdi farklı port numarasında deniyorum aktif olmuyor. Portları engellediklerini düşünüyorum.

@Yiezek 90metre saha dolabı ile aramdaki mesafe 100mbps bile alıyorum 50mbps de snr 21 civarı.

@JaraiYas 90m de 1000mbps sikintili olur diye biliyorum ustad. 50 rn sagliklisi gibi ama port yonlendirme, acma-kapama yapmak icin statik ip olmali diye biliyorum. Eger bahsettigin ben dusundugumse🤨

@Yiezek 50 çözüm olsa 50 kullanırım ama sorun düzelmedi 75mbps de sorun yok 13-15 snr margin ile kullanabiliyorum ve 0 crc-fec veriyor.

@JaraiYas valla kardeşim işin açığı senden kaynaklandığını zannetmiyorum. Mesela daha yeni başka bir ss geçtim. Bazı serverlara bağlanırken İstanbul daki bir noktadan dolayı problem yaşıyordum ama 1 ay boyunca TurkNet te sorunum çözülmedi. Üstelik ani ping çıkışları, bazı serverlarda 60-65ms arası ping alırken ilgili serverlara çok yakın başka birinde 200-400ms arası pingler gördüm ve üzücü bir şekilde TurkNet bunu çözmedi yada çözemedi bilmiyorum. Şimdi İSS de de hizmet ilk gelir gelmez hemen ping testlerini yaptım. Bahsettiğim sorunlar halen devam ediyordu. Arıza kaydı açtım ve 1.5 gün içinde sorunu çözdüler. Gönlüm hep TurkNet ten yana, daha sıcak geliyor ama sanırım artık daha kapital düşünmeye başlamışlar, bilmiyorum…

Sözün özü seninle alakalı olacağını düşünmüyorum açıkçası. Bilinçli bir tüketicisin ama çözüme ulaşamaman gerçekten can sıkıcı. İnşallah çözülür kısa zamanda ama pek umut yok gibi :confused:

1 Beğeni