Geçiş sonrası VDSL yerine ADSL2+

Merhabalar. Bi yakınımı TurkNet’e geçirdim. Bugün geçiş işlemi tamamlandı ancak VDSL olarak geçiş olması gerekirken modem arayüzünde adsl2+ olarak görünüyor. 66 mbit hız almam gerekirken adsl olarak geçiş olduğu için 15 mbit hız geliyor. TurkNet Online İşlem Merkezi’e yazdım ancak saha ekibine bildirilecek diyor. Bunun saha ekibi ile ne alakası var çözemedim. Hat modunu adsl yerine vdsl yapacak sadece. Yardımcı olursanız sevinirim.

Bazı aboneliklerde bölge TT kaynaklı VDSL geçişi sonrasında ADSL olarak başlatılıp sonradan port uygunluk durumuna göre VDSL geçişi yapılıyor. Boş port var ise kısa bir süre içerisinde geçiş sağlanacaktır.

Altyapı sorgusunda boş port görünüyordu. Sırf o yüzden geçiş yaptık zaten. Yoksa şu anki aldığım hıza dsmart’ta daha az fatura ödüyordum. Bi an önce hallolur inşallah. İşin tuhafı TurkNet Online İşlem Merkezi’de vdsl olarak görünüyor ama modeme adal olarak geliyor

Abonelik sırasında paket VDSL olarak seçildiyse ondan VDSL olarak gözüküyor olabilir. Sorun çözülmez ise Teknik & Destek - Yardım Merkezi - İşlem - Paket Tarife Kampanyamla İlgili Destek İstiyorum bu adımları izleyerek destek kaydı oluşturun temsilci geçiş işlemlerini sağlayacaktır.

Aynı sıkıntıyı yaşıyorum turktelekom santrale uzak olduğum icin geciyormus turknetin söylediğine göre ama 70 metreyim santrale bos portta var anlican TurkNet turk telekoma söz geciremiyor musteriyi magdur ediyor sadece gunlerdir ilgileniyoruz ilettik diyip durup hicbir sey yapmıyorlar gelip kontrol eden bir ekip bile olmadi inşallah sizde benim gibi bunlari yaşamazsiniz

1 Beğeni

İnşallah yaşamayız hocam. Bu hızı alacak olduktan sonra dsmart’ta kalırdık zaten. Daha düşük fatura ödüyordum dsmart’a.

Şu anda internet bile yok. Sistemde de kapalı görünüyor internet. TurkNet Online İşlem Merkezi’de cevap bile verilmedi destek kaydına. Nasıl çözülür bu iş Allah bilir!

Destek Kaydı numarası nedir? Ne zamandır kayıt açık?

TurkNet’e geçiş işlemi dün yapıldı zaten. Modem ip alamıyor şu anda. Kapatip açınca bazen ip alıyor bazen alamıyor. 2 farklı modem ile denedim. TurkNet’ten alınan modemde kargoda geliyor. Şu anda internet hiç yok mesela. 46818085

Operatör degısıklıklerı esnasında önce adsl şekılde hattı baglıyorlar Daha sonra sen geçtıgın operatör artık hangısıyse onun üzerınden vdsl’e geçış başvurusu yapıyorsun Bu durumun altında yatan sebep telekom’un az sayıdakı vdsl portlarını kendı müşterılerıne verme çabası Bu sebeple dıger operatörlerden gelen müşterlılerı dırek vdsl şeklınde başlatmıyor Dıger operatörün müşterısı talep ederse ve kendıne aıt başka vdsl ısteyen müşterı yoksa ancak sana verıyor o portu
Ben zamanında ılk adsl ttkom’dan vdsl TurkNet’e geçmeye nıyetlenırken port yok görünmüştü TurkNet’te ve başvuru yapamamıştım Ardından telekoma başvurdum belkı onlar vdsl port açar dıye kı dedıgım gıbı ertesı gün aradılar port var dıye Bende TurkNet’e tekrar başvurdum Hatta telefonda da konuştum ve boş port bızde görünmüyor dedıler Kısacası telekom’un ufak çakallıkları var bu ışlerde

Bu durum, bölgesel sebeplerden dolayıdır. Örneğin: ADSL SOL kullanıcısıyken direkt VDSL TurkNet’e geçiş yaptım ve aynı şekilde komşumda ADSL VOE kullanıcısıydı VDSL TurkNet’e direkt geçti ve farklı dolaba bağlı ama aynı santrale bağlı olan komşum da Sıfır kurulum, direkt VDSL olarak geçti.
Evet, TT sistemlerinde bazen port olmadığı halde olmuş gibi gösterebiliyor veya port ayrımı yapabilirler, bilemeyiz…

Ya zaten bu olay bizim sorunumuz değil ki. Kalkıp bize vdsl var diyorlar bizde kalkıp bunlara geçiyoruz. Üstüne üstlük modem alıyoruz vds’e geçiyoruz diye ama bi bakıyoruz adsl! Bana niye vdsl diyorsun o zaman? Benim zaman ve maddi kaybım ne olacak? Tamam adsl açılmış ama şu zamana kadar vdsl olacakta demiyorlar. Çok saçma bi olay gerçekten.


Adsl’den vdsl’e geçiş talep ediyorum yazman yeterli olacaktır.

Yaptık bu işlemi hocam ama reaksiyon alamadık hala. Bekliyoruz bakalım. Geçecek veya geçmeyecek de demediler. Teşekkürler cevap için :+1:

1 Beğeni

Arkadaşlar gelen cevaba bakın. Alt tarafı adsl’den vdsl’e geçiş olacak ama bana sıfırdan başvuru yapın diyorlar. Zaten port sorunu var. Sıfırdan başvuruda internetsiz kalma durumu bile olabilir. Hazır kurulu sistemi adsl’den vdsl’e geçirmek bu kadar zor mu? Lütfen yardımcı olun. 2 gün önce geçişim sağlandı TurkNet’e. Geçiş yapmadan önce bana vdsl olacağı söylendi. Bende o yüzden geçişe onay verdim. Hatta vdsl olacağı için TurkNet’ten modem siparişi verdim. Destek kayıt no: 46818085

@EFG arkadaşa yardımcı olalım.
Galiba port değişikliği ve hat değişikliği olacak komple. Ondan

1 Beğeni

Port değişikliğini yapsınlar işte. Ben hattımı iptal edip sıfırdan başvuru yaparsam internetsiz bile kalabilirim. Boş port yok diyebilirler.

Olması gereken zaten öyle. Sizin hattınızı iptal ettirmenize gerek yok. Port değişikliği yapması gerek başka bir network ekibinden birini istediğini söyle. Birde bu forumdaki konunun linkini at. Böyle iş olmaz.

Valla çok saçma bi hal aldı olay. Burdan biri ilgilensede çözsek şu işi. @EFG
Şu anda adsl olarak bile kullanamıyorum. 2 dakikada bir internet kopuyor. Eski iss’de kopma olmazdı adsl’de.

1 Beğeni

Ben konuyu uzman ekip arkadaşlarıma ilettim. Arka planda hizmetinizi tekrar kontrol etsinler. Size yapmanız gereken işlemler ile ilgili geri dönüş yaparak bilgi vereceklerdir. Bende süreci takip ederek size yardımcı olmaya devam edeceğim.

1 Beğeni