FTTH ile TürkNet kullanabilirmiyim?

Asıl art niyetli olan sizsiniz. Turknetin fiber altyapı için farklı müşteri hizmetleri vardı hala devam ediyorsa tabi.

Diyorum ki sorun eğer altyapıdan kaynaklıysa ( dışarıdan evin içindeki ankastreye kadar gelen kabloda) TurkNet masraf ödemiyor. Ama sorun evin içindeyse ( ankasteren daireye kadar) masrafı müşteriden alıyorlar. Sorun tespitinin 30 lira gibi bir ücreti vardı yanlış hatırlamıyorsam sorun hat sahibinde çıkarsa düzeltmek içinde özel ekip yollanıyor ücretiyle isterse veya hat sahibi dışarıdan elektrikçi çağırıp düzelttiriyor evin içindeyse.

Aynı şekilde bina girişindeki fiber optik dağıtım kutusundan evin içindeki ont’ye kadar gelen fiber kablo müşteriden kaynaklı zarar gördüğünde bunun masrafını kim karşılıyor? Altyapı sağlayan firma mı yoksa altyapı kiracısı TurkNet mi yoksa müşterinin kendisinden mi alınıyor?

Böyle çok ont ye gelen fiber konnektör kıran veya kabloyu büküp kıran gördüm. Telekom ekipleri gelip eve düzeltiyor kablo uzunsa tekrar fiber konnektör takıyorlar kablo kısaysa tekrar bina girişindeki dağıtım kutusundan eve fiber kablo çekiyorlar.

Art niyetli olsam burada durmazdım zaten. Ben bunları kendim içinde yazmıyorum fiber altyapı kullanıyor olsaydım modem kira ücretinide fazlalık port fiyatını öder laf etmezdim. xDSL kullanmak zorunda kalan ve bu dönemde internet fiyatları yüzünden saçma sapan yeni kurulmuş firmalara giden insanların sıkıntı çekmemesi için yazıyorum. Turknette paket ayrımı ve ayrı fiyatlandırmalar olsaydı kaliteli hizmet almaya devam ederlerdi en azından.

Normalde eşitliği savunan biriyim ama şartlarında eşit olması lazım bunun için eğer ki ulaştırma bakanlığının 2023 hedefi olan her eve 100 mbps’lik altyapı hedefi gerçekleşirse tekrar konuşalım bu konuyu.