Valorantta oynuyorum sık sık paket kaybı %15-20 oluyor. Artık oynanmayacak düzeye geliyor. Destek kayıtları açıyorum çözülmüştür deniyor. Çözülen birşey yok. Neyi kontrol ediyorsunuz da çözülmüştür diyebiliyorsunuz? Çözmüyorsunuz.
Bir şekilde çözülmesini talep ediyorum. Destek kaydı 1 de görüntüler mevcut( tabi yakalabildiklerim) çok hızlı kayıplar girip düşüyor sürekli. Bununla beraber ping de çalkalanıyor.
Selamlar @veyt, ben de geçmişte Valorant’ta Ping ve Paket kaybı ile boğuşuyordum. Aşağıdaki maddeleri daha önce forumdaki farklı bir üyemize de önerdim. Benim sorunum çözüldü. Mümkünse istisnasız hepsini uygulamanızı tavsiye ediyorum.
İç tesisatımı cat6 kablo ile yeniledim
Yeni güçlü bir modem satın aldım, modem ayarlarından Qos ayarları yaptım.
Kablolu bağlantı sağladım ve oyun sırasında ağdaki kullanıcıların kullanımını yapılandırdım (Ağda farklı kullanıcılar upload download yaptığı için anlık ping ve paket kaybı yaşanıyordu)
Oyun sırasında diğer tüm uygulamaları kapattım (bazı uygulamalar download ve upload yapabiliyor, görev yöneticisinden kapatmak gerekebilir.
Ping ve paket kaybı sağlayıcıların doğrudan müdahale edebildiği bir alan değil. Destek kaydı oluşturulduğunda santralden ankastre kutusuna kadar inceleme sağlanır. Bu alanlarda tespit edilen problemler giderilir. Destek kaydı ile birlikte bu alanların kontrolü sağlandı ise geri kalan süreç kullanıcı tarafında incelenmesi gerekiyor. Valorant tarafından aldığımız çözümler aşağıdaki gibi;
Arka planda çalışan gereksiz uygulamaları da kapatalım.
Windows tuşuna ve aynı anda R tuşuna basarak Çalıştır menüsünü aç
Açılan Çalıştır penceresinde, “msconfig” yaz ve Tamam’a tıkla
“Hizmetler” seçeneğine tıkla
Burada bulunan " Tüm Microsoft hizmetlerini gizle" seçeneğini işaretle
Listede bulunan tüm hizmetleri seçip “Tümünü devre dışı bırak” butonunu tıkla
Eğer VALORANT oynuyorsan Listede VGC adlı hizmeti devre dışı bırakmadığından emin ol. VGC hizmeti Vanguard olduğu için oyuna girerken sorun yaşayabilirsin.
"Uygula"ya ve daha sonra "Tamam"a tıkla
Bilgisayarını yeniden başlat
Bu arada hizmetler içerisinden kapatmak istemediğin bir hizmet varsa açmış olduğun Hizmetler penceresinden o hizmeti tekrar açabilirsin. ^^
Senden bir de IPv6 adresini kapatmanı isteyeceğim. Bunu nasıl yapacağına anlatan bir video aşağıya bırakıyorum.
Aynı şekilde DNS kısmını da kontrol edelim.
Windows tuşuna bas.
“Denetim Masası” yaz.
"Ağ ve İnternet"i seç.
“ Ağ ve Paylaşım Merkezi’ne” tıkla
Gelen ekranda sol tarafta bulunan; “Bağdaştırıcı ayarlarını değiştirin” seçeneğini seç.
Aktif olarak kullandığın bağlantıların burada olacaktır. Kullandığın bağlantıya çift tıklayıp gelen pencerede “Özellikler” seçeneğini seç.
İnternet Protokolü sürüm 4’ü seçip tekrar “Özellikler” seçeneğini seç.
Gelen ekranda "Aşağıdaki DNS sunucu adreslerini kullan seçeneğini seç.
DNS olarak; 8.8.8.8 ve 8.8.4.4 kullan lütfen.
Ethernet kablosu kullanmanda ping sorunlarının çözümünde oldukça yararlı olacaktır.
İç tesisatımı yenileyin diye talep etmiştim yapamayız dediniz. Üstelik cat6 ile almıyorum ben fiberi. İplik cam kablo geliyor daireme. Binamızda ilk ben fiber aldım ilk bana kablo çekildi. Bir zaman sonra yenisini çektiler cam kablonun daire kapısına kadar. Sorun olduğunda değiştirttirin dediler. Kime söylesem gelip değiştirmiyor. Aradığınızda tekrar durumu anlatırım.
Alperen bey daireme gelen cam kablo var sarı renkte.(ilk çekilen cam kablo). Ayrıtetten kapımın hemen önünde duran beyaz cam kablo var. Dairem içindekiyle bunu değiştirme şansımız yok mudur? - - > Buna cevap verirseniz sevinirim.
Tekrar selamlar @veyt, yerel sağlayıcı altyapısı üzerinden hizmet alıyorsunuz. Bu altyapılarda iç tesisat müşteri sorumluluğunda. Bu işlemi yalnızca ücretli yerinde destek hizmeti alarak gerçekleştirebilirsiniz. Destek kaydı oluşturduğunuzda santralden ankastre kutusuna kadar işlem sağlanır. 68677520 numaralı kayıt üzerinden incelemeler devam ediyor.
İç tesisatım da yenilendi @alperenatici hala sorun devam etmekte. Tekrar söylüyorum üst kattaki komşumun modeminden ethernet kablosu 16 metre çekip denediğimde yaşamıyorum.
@alperenatici Alperen Bey, yeni destek kaydımı inceleyebilir misiniz siz? 68890354 . Burada farklı görüntüler paylaştım. Bilgi verirseniz sevinirim. Bana buradan cevap verin. Acil olduğunu belirtmek isterim.
@alperenatici Bey sizden ricam turk telekom ekip arkadaşlara iş emri iletmeniz. Santrale gidip konuştum gelecekler ama arıza bildirimi yapmanız gerekiyor. Lütfen. Acil olduğunu belirtmek isterim.
Merhaba sinyal seviyesine ont üzerinden bakabilirsiniz. Gelen teknik ekip eksik aparatala geldiğinden apc uçları ölçemez. Upc uyumlu ölçüm aleti ile geldiklerinden onların ölçümlerine güvenmeyin.
Ont ile bilgisayarı ethernet kablosu ile birbirine bağlayın ve bilgisayara manuel ip verin 192.168.1.55 gibi. sonra tarayıcıdan 192.168.1.1 aderesine girin ont arkasındaki kullanıcı adı şifreyi girin ve optik hat bilgisi benzeri bir yerde gelen sinyalin kaç db olduğuna bakın. İstenen aralık hemen yanında yazar.
Gelen sinyalde sorun olduğunu sanmıyorum. Gpon ve router arasındaki kabloyu ters çevirip bir deneme yapabilirsiniz. google ping atarken eşzamanlı modem arayüzüne de ping atarak paket kaybı gerçekleştiğinde modeme erişimin devam ettiğini doğrulayabiliyormusunuz?