FortiClient VPN Sorunu

Öncelikle sizlerden 20 gündür yaşamış olduğum ve bir türlü çözüm bulamadığım bir konu hakkında yardım talep etmekteyim.

Eşim evden çağrı merkezi işinde çalışmaya başladı ve şirketin vermiş olduğu bilgisayardan FortiClient VPN programı ile VPN ile internete çıkarak çalışmakta. Telefonun kişisel erişim noktasından internet alarak çalışıyor sıkıntı olmuyor. Fakat evin internetine Wifi ye bağlandığı zaman FortiClient VPN programına bağlandığı zaman resimde ki sorunla karşılaşıyoruz. Bilgisayar Şirketin Domanininde Olduğu için bilgisayarın ayarlarına müdahale ve program kurma gibi her hangi bir işlem söz konusu değildir. Öncelikle Eşimle birlikte aynı işi yapan ve aynı bilgisayarı kullanan kişiler var onlar Wifi de böyle sorun yaşamıyor bunu belirtmek isterim. Burda sorun modem ayarlarında mı internet ayarlarında mı yoksa bilgisayarda mı ?

Not: Modem Ayarlarından Güvenlik Duvarını ve aynı zamanda İpv6’ı kapatmayı denedim fakat değişen bir şey yok. Modem ayarlarında DNS ayarlarım 1.1.1.1 - 1.0.0.1 olarak girilmiştir. DNS ayarlarımdan kaynaklabilir diye otomatik dns algılama da yaptım sorun gene düzelmedi.

Modemim Tp Link TD-W9970 V3

Özelden yanıtladım. Bilgisi olan arkadaşlar da yardımcı olacaklardır…

1 Beğeni

https://www.yerelbt.com/forticlient-vpn-hatalari/

Burda yazanları uygulamıştır sanırım.

1 Beğeni

Bazılarını uyguladım değişen bir şey olmadı; bazılarını da Bilgisayar domainde olduğu için Şirket Bilgi işlem personeli harici kimse bilgisayarda her hangi bir ayar kurulum her hangi bir işlem yapamadığı için bazılarını yapamadım ama eşim bildirdi dönüş yaparlar mı bekliyoruz.

Ben burda bilgisi olan arkadaşlara danışmak istiyorum bazı araştırmalarda doğruluğundan emin değilim fakat Modem Ayarlarında VPN bağlantısı yapsam bu sorunum çözülürmü acaba ?_

Merhaba @mkoc53, bu uyarı ekranı çıktığı zaman Forticilient’ bir yan sekme çıkarıyor mu size? Eğer o sekme çıkıyorsa oradan yes’e basarak devam edin. Yarım kalan bağlantı işleminizi gerçekleştirebileceksiniz.

Bu arada eğer durum tekrar çözülmezse eşinizi çalıştığı şirketteki IT arkadaş ile iletişime geçmenizi öneririm. Çünkü bizim tarafımızda böyle bir sorun yaşanmıyor. IT arkadaş uzaktan erişim ile bu durumu kısa sürede çözüme ulaştırır.

Şirketin verdiği PC’nin VPN ile yazılımsal bir durumu olabilir.

Hatta daha anlaşılabilir olması açısından ekran görüntüsü paylaşıyorum.

Yok böyle bir ekran seçenek gelmiyor. Lakin bu bilgisayarlardan herkese dağıtıldı bir tek bu sorunu yaşayan benim eşim. Acaba modem arayüzünde VPN bağlantısını yapsak sorun düzelir mi ?

1 Beğeni

Dediğim gibi siz o zaman en iyisi eşinizin şirketinde çalışan IT arkadaş ile iletişime geçin. Size yapmanız gerekenleri o daha detaylı açıklayacaktır.

2 Beğeni

Pc içindeki bilgiler, programlar silip yükleyemediğin için sorun oluyor. Yetkiliye iletmek en iyisi

2 Beğeni

Şirket IT personeline ilettik dönüş yapmasını bekliyoruzda fakat modem arayüzünde VPN bağlantısı kurmak için ayarlar var o ayarlardan anlamıyorum acaba o VPN baglantısı eklenmesi ile sorun düzelme imkanı var mıdır ?