Fikirleriniz? 50mbps Vdsl pakette 36mbps alıyorum. (Ne yapmalıyım?)

Herkese selam, yeni taşındığım evime yaklaşık 2 hafta önce TurkNet bağlandı. Ev eski ve telefon kablosu tesisatı bulundurmuyor. Kapıdaki kutudan eve dsl kablo (yanlışım varsa affola) çektik ve modeme bağladık. Yani kutudan eve kadar olan kablo yeni ve tek parça. Kutuya olan bağlantısı da kurulum ekipleri tarafından yapıldı. Yak çaksam daha iyi olur mu dedim, gerek yok dedi beyefendi.
İlk hafta 46-47 mbps down, 6.5 mbps up değerlerine sahiptim. Şu an 36 down, 3.5 up’a düşmüş durumda. Bu durumda ne yapmamı tavsiye edersiniz? Maksimum verimi almak için nasıl bir süreç izlemeliyim?

xDsl istatistiğim aşağıdaki gibi, konuya hakim bir üstadımız yorumlarsa çok memnun olurum.


=============================================================================
    xDSLFwVersion:      FwVer:5.12.12.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
       Line State:      Up
       Modulation:      ITU G.993.2(VDSL2)
       Annex Mode:      ANNEX_B
=============================================================================
INP downstream: 33128
INP upstream: 14943
shineGINPdownstream: 0
shineGINPupstream: 0
reinGINPdownstream: 0
reinGINPupstream: 0

TPSTC type: 64/65B PTM TC

near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 37052 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 3958 kbps

near-end FEC error fast: 196
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 25
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime :19:21, 25 secs
DSL activetime :0 min, 16 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100% 
noise margin downstream: 7.9 dB
output power upstream: 6.8 dbm
attenuation downstream: 14.9 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100% 
noise margin upstream: 8.1 dB
output power downstream: 14.3 dbm
attenuation upstream: 2.6 dB

Bit table:
carrier load: number of bits per tone
tone   0- 31: 00 00 00 09 ab cd de ed ee dd dd dd de ee ed dd 
tone  32- 63: d7 77 89 99 aa aa ba bb bb aa bb bb bb bb cb cb 
tone  64- 95: bb cc cb bb cc cb bb cb bc cc bb bc cb cc cc bb 
tone  96-127: bb bb bb bb cb bb bb bb bc bb bb ab bb ba aa ba 
tone 128-159: bb bb bb ba ba ab ab ab ba bb ab aa ab aa bb ba 
tone 160-191: aa ba aa aa ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa a9 aa 
tone 192-223: 9a aa aa aa aa 9a 9a aa aa aa aa 9a aa aa aa 99 
tone 224-255: 9a aa aa 99 99 98 a9 a9 99 99 99 99 99 98 9a 99 


Ayrıca OİM’de açmış olduğum bir destek talebi bulunmakta.

Turknet Destek
Merhaba, bağlantınızı kontrol ettik ve yaşadığınız arızanın düzeltilmesi için Türk Telekom saha ekiplerine  numaralı arıza iş emrini ilettik.
 Saha ekipleri bölgenizdeki santralden daireye kadar olan bağlantıları kontrol edecek ve çözüm için destek olacaktır. 
Bu kontrollerin tamamlanması ortalama 36 saat sürmektedir. 
Çalışma sonrasında yaşadığınız sorunun düzelip düzelmediğine dair teyit amaçlı size dönüş yapacağız.

Merhaba Furkan Bey,
Sistemde yaptığım kontrollerde hızınızın olması gerekenden daha düşük olduğunu gördüm.Gerekli kontrolleri yapması için ekiplere bilgi verdim.
Ekiplerin incelemesi sonucu size arızanızla ilgili bilgi vereceğim.
Bu süre içerisinde sizden iç tesisatınızı modeme kadar kontrol etmenizi ek yıpranmış kablolar varsa değiştirmenizi rica ederim.İyi günler dilerim.

Bir diğer düşüncem ise, 46mbps alıyorken ara ara kesintiler yaşanıyordu. Daha stabil bir kullanım için TurkNet tarafından hız düşürülmüş olabilir mi?

Eğer bu hat değerleri ile 36 almam normal ise lütfen söyleyin boşuna uğraşmayayım.

Şimdiden herkese teşekkürler.

46 Mbps aldığınız zamandaki hat değerleri elinizde var mı?


Gördüğüm kadarıyla modem 8 SNR ile 37 Mbps hızda buluşmuş. Zayıflama değeri yüksek ve FEC hataları birikmeye başlamış sorunun iç hattan kaynaklı olmadığını tespit etmek için imkanınız varsa direkt olarak modemi ankastreye bağlayıp test edebilirsiniz veya elektrikçi yardımıyla kontrol ettirebilirsiniz.
Modeminize ulaşan hattınızda ek var ise ek noktalarını kontrol ediniz gerekiyorsa YAK1 ile düzeltiniz hatta mümkün olduğunca eksiz tek kablo üzerinden kullanmaya çalışın.


Saha dolabına olan mesafeniz ne kadar?

2 Beğeni

Dolaba olan mesafem hakkında bilgi sahibi değilim maalesef ama bir fikir vermesi açısından 3-4 sokak yukarıda Türk telekomun 30-40-120cm gibi bir ebatta, fan sesi çıkaran bir dolabı mevcut. Evimin girişinde ise el kadar bir kutu var. Bu kutuya da etiketleme yapıldı. Ayrıca evimin girişindeki kutudan çıkan kablolar yine benzer bir kutuya 4 bina yan tarafta köşe başında bağlanıyor.

46mbps aldığım zamandaki hat değerlerine maalesef sahip değilim.

İç hattan kastınız evimin girişindeki kutudaki etiketten çıkan kablodan modeme kadar gelen kısım ise, dediğim gibi tek kablo şeklinde çekildi. Bir sorun olma ihtimali neredeyse sıfır.

İlginiz için teşekkür ederim.

Edit: başka bir sorgulamada şöyle çıktı:

Merhaba, 323 metre saha dolabı mesafeniz bulunmaktadır. Zayıflama fark aralığı (dB) fazla, portsal bir durum olabilir özellikle hattın 4mb up ile buluşması. Arkadaşların dediklerini uygulayın yine sorun yoksa dış hatta bir sorun vardır. Buradan “Hızım Düşük-Performans” kayıt açın ve Temsilciye “Hattımın incelenmesi için yerinde destek ekiplerini talep ediyorum” diye belirtin, ekipler de kontrole gelebilir veya “Portumun değiştirilmesini talep ediyorum” diye bahsedebilirsin.


Kapasiteye bağlı bir değişiklik sonucu da olabilir bu ama önce ki değerleri görebilmemiz daha iyi olurdu
Belki ama zayıflama ve UP hızından şüphelendim.

1 Beğeni

İlgin için teşekkür ederim. Ben de bu değişimin normal olduğunu düşünmüyorum. Çünkü ilk hafta ufak tefek kesintiler ile 46mbps-6.5mbps değerlerini alabiliyordum. Değişen şey ne acaba? Açmış olduğum destek talebinin ilerleyişine göre sizleri bilgilendireceğim.

Gelişmeler:

Destek kaydım için Türk Telekom ekipleri ile iletişime geçilmiş. Ekip gönderileceiği söylendi. Ardından Türk telekom ekibi tarafından arandım. Bulunduğum binada stabil bir şekilde değil 50mbps, 35 bile alamayacağı, kesintisiz kullanmak istiyorsam TurkNet 'e destek talebi açıp hızımı 24 e sabitleyin demem gerektiğini söyledi. Sorunun bina içerisinde değil kapıma kadar gelen tesisatın çok eski olmasından kaynaklandığını ve yapabileceğimiz hiçbir şey olmadığını söyledi.

Bunun ardından bu sabah TurkNet tarafından arandım ve yarın ekip gönderileceğini söylediler. Henüz herhangi bir ilerleme kaydedebilmiş değiliz.

Merhabalar, aslında TT size net bir şekilde dönüş yapmış. Saha veya santral dolabınızdan ankastre kutunuza kadar gelen kablolama sisteminde bir problem varsa ulaşabilir hızlarınızda düşüş yaşayabilirsiniz :frowning: Tabii bu bizim tarafımızdan da kontrol edilerek size bu bilgilerden daha detaylı bir şekilde bilgi vererek yardımcı olmaya çalışırız. İsterseniz müşteri numaranızı bana özel mesaj üzerinden iletin. Bende bu süreçte size elimden geldiği kadarıyla yardımcı olmaya çalışayım.