Herkese selam, yeni taşındığım evime yaklaşık 2 hafta önce TurkNet bağlandı. Ev eski ve telefon kablosu tesisatı bulundurmuyor. Kapıdaki kutudan eve dsl kablo (yanlışım varsa affola) çektik ve modeme bağladık. Yani kutudan eve kadar olan kablo yeni ve tek parça. Kutuya olan bağlantısı da kurulum ekipleri tarafından yapıldı. Yak çaksam daha iyi olur mu dedim, gerek yok dedi beyefendi.
İlk hafta 46-47 mbps down, 6.5 mbps up değerlerine sahiptim. Şu an 36 down, 3.5 up’a düşmüş durumda. Bu durumda ne yapmamı tavsiye edersiniz? Maksimum verimi almak için nasıl bir süreç izlemeliyim?
xDsl istatistiğim aşağıdaki gibi, konuya hakim bir üstadımız yorumlarsa çok memnun olurum.
=============================================================================
xDSLFwVersion: FwVer:5.12.12.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
Line State: Up
Modulation: ITU G.993.2(VDSL2)
Annex Mode: ANNEX_B
=============================================================================
INP downstream: 33128
INP upstream: 14943
shineGINPdownstream: 0
shineGINPupstream: 0
reinGINPdownstream: 0
reinGINPupstream: 0
TPSTC type: 64/65B PTM TC
near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 37052 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 3958 kbps
near-end FEC error fast: 196
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 25
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime :19:21, 25 secs
DSL activetime :0 min, 16 secs
Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 7.9 dB
output power upstream: 6.8 dbm
attenuation downstream: 14.9 dB
Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 8.1 dB
output power downstream: 14.3 dbm
attenuation upstream: 2.6 dB
Bit table:
carrier load: number of bits per tone
tone 0- 31: 00 00 00 09 ab cd de ed ee dd dd dd de ee ed dd
tone 32- 63: d7 77 89 99 aa aa ba bb bb aa bb bb bb bb cb cb
tone 64- 95: bb cc cb bb cc cb bb cb bc cc bb bc cb cc cc bb
tone 96-127: bb bb bb bb cb bb bb bb bc bb bb ab bb ba aa ba
tone 128-159: bb bb bb ba ba ab ab ab ba bb ab aa ab aa bb ba
tone 160-191: aa ba aa aa ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa a9 aa
tone 192-223: 9a aa aa aa aa 9a 9a aa aa aa aa 9a aa aa aa 99
tone 224-255: 9a aa aa 99 99 98 a9 a9 99 99 99 99 99 98 9a 99
Ayrıca OİM’de açmış olduğum bir destek talebi bulunmakta.
Turknet Destek
Merhaba, bağlantınızı kontrol ettik ve yaşadığınız arızanın düzeltilmesi için Türk Telekom saha ekiplerine numaralı arıza iş emrini ilettik.
Saha ekipleri bölgenizdeki santralden daireye kadar olan bağlantıları kontrol edecek ve çözüm için destek olacaktır.
Bu kontrollerin tamamlanması ortalama 36 saat sürmektedir.
Çalışma sonrasında yaşadığınız sorunun düzelip düzelmediğine dair teyit amaçlı size dönüş yapacağız.
Merhaba Furkan Bey,
Sistemde yaptığım kontrollerde hızınızın olması gerekenden daha düşük olduğunu gördüm.Gerekli kontrolleri yapması için ekiplere bilgi verdim.
Ekiplerin incelemesi sonucu size arızanızla ilgili bilgi vereceğim.
Bu süre içerisinde sizden iç tesisatınızı modeme kadar kontrol etmenizi ek yıpranmış kablolar varsa değiştirmenizi rica ederim.İyi günler dilerim.
Bir diğer düşüncem ise, 46mbps alıyorken ara ara kesintiler yaşanıyordu. Daha stabil bir kullanım için TurkNet tarafından hız düşürülmüş olabilir mi?
Eğer bu hat değerleri ile 36 almam normal ise lütfen söyleyin boşuna uğraşmayayım.
Şimdiden herkese teşekkürler.