Merhaba,
Uzun süredir Telekom sektörü içinde birisiyim.
Bakır kablolardan fibere geçiş yaptım.
Eve fiber çekildi TT ekibi geldi kutuyu apartmana taktı eve gelip bağlantıları yaptı herşey tamam.
2-3 gün internetim gelmedi. Zorla kendim halletmek zorunda kaldım bu konuya hiç değinmek bile istemiyorum. Rezalat bir süreç yaşıyorum.
Burdan önce TurkNet yetkililerine sesleniyorum. Türk Telekomun verdikleri modemi görünce şok oldum.
Bana verdikleri modem 5 yıllık. Bu kadar eski modemin piyasada satıldığını bile bilmiyordum.
Wi-Fi 5 587 Mbps hızında yıl olmuş 2023.
Neyse, benim asıl sorunum telefon çalışmıyor.
Burda acaba aynı problemi yaşayan biri var mı diye yazıyorum.
Türk Telekom ekipleri gelip telefonu modemin telefon portuna bağladılar.
Ben de haliyle Voip alacağımı düşündüm.
Telefon çalışmıyor. Hem geri bakır kablodan hem modemden aramayı denedim çevir sesi yok.
İşin kötüsü başka telefondan sabit hattı aradğımda çalma sesi de yok.
Türkneti aradım gerçekten bilgileri yetersiz.
Bakırdan fibere geçen ilk insan ben değilim mutlaka binlerce insan vardır fakat bana süreç hakkında hiçbir bilgi verilmedi.
Türknetin sitesinde hiçbir bilgi yok ya da ben bulamadım.
Müşteri hizmetlerine soruyorum telefon bakır kabloda mı kalıyor diyorum evet diyorlar. E diyorum o zaman neden TT teknisyeni modeme bağladı diyorum Voip mu olacak fiberden mi gelecek diyorum evet diyorlar. O zaman diyorum sip ayaları yapılması lazımmış nasıl yapıyoruz diyorum evet diyorlar cevap yok. Diyorum çelişkili bilgi veriyorsunuz hangisi diyorum arıza kaydınızı açtım saha ekipleri santralden test yapacaklar diyorlar.
Ben sorunun fiziksel olduğunu sanmıyorum büyük ihtimal TurkNet tarafında sistemsel kaynaklı bir problem.
Aynı sorunı yaşayan veya çözümünü bilen birisi var mı?