Farklı ISS Geçişi ve Tekrar TürkNet'e Dönüş Sonrası Yardım

Herkese Merhaba,

8 Aralık tarihinde kapıma gelen X firmasının fiber internet kampanyasından 12 aylık kampanyalı fiber internet bağlattım. Ancak 8-9 Aralık tarihlerinde 24 saat bile olmadan 3 kere bağlantı kesilmesi (2 kere gelip G-Pon cihazı kablolarını onarıp gittiler. Üçüncü kesintide ise apartmandaki tüm abonelerde internet gitti), home office çalıştığım, 8-9 Aralık tarihlerinde işlerimi yapamadığım ve stabil bir internet bağlantısına sahip olmadığım için iptal ettirdim. Yaklaşık 2000TL’lik bir cayma bedeli çıkardılar.

Fesih birimiyle görüşmem sonucunda ayıplı mal olmadığı ve ücreti ödemem gerektiği söylendi. Ben de tüketici hakem heyetine gideceğimi söyleyerek görüşmeyi sonlandırdım.

Bu tip bur durum yaşayan oldu mu ? Nasıl bir yol izlemem lazım ?

ABONELİK SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞİ, ALTINCI BÖLÜM, Abonelik Sözleşmesinin Feshi ve Sonuçları Madde 22’de “Tüketici, belirsiz süreli veya süresi bir yıl ve daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahiptir. ((https://www.mevzuat.gov.tr/File/GeneratePdf?mevzuatNo=20480&mevzuatTur=KurumVeKurulusYonetmeligi&mevzuatTertip=5))

Not: Tüketici hakem heyetine gidilebileceğinden dolayı firma ismi verilmemiştir.

Teşekkür

İlgili operatör çalışanları fiber döşemesi sırasında saha dolabındaki DSL kablosunu da çıkarmışlar. DSL kablosu telefon hattından geçtiği için ilgili kabloyu kılavuz olarak kullanıp fiberi o şekilde geçireceklerdi. Daha sonra başka bir çözüm denendi. Ancak DSL kablosunu tekrar yerine takmamışlar. Bu sebeple 8-9 Aralık tarihlerinde hem fiber hizmeti veren sağlayıcıdan hem de TurkNet’ten hizmet alamadım. Fiber hizmeti veren sağlayıcıyla görüştüğümde bizim bir ilgimiz yok diyerek başlarından savdılar. TurkNet sağolsun destek kaydım sonucunda Türk Telekom saha ekibini yönlendirdi ve teknik ekip 10 Aralık Pazar sabahı gelip hasarlı kabloyu takıp, kontrolleri yapıp gitti. Bu vesileyle TurkNet’e ve Türk Telekom saha personeline ilgili yaklaşımlarından dolayı teşekkür etmek istiyorum.

Merhaba internet ile ilgili başvurularım olmasada tüketici hakem heyetleri konusunda tecrübeliyim. Sonuç almak 2 ile 6 ay arasında bir zaman alıyor ve firma genelde karar uymuyor icra başlatmak gerekiyor. İcra başlatınca firmalar ödeme yapıyor.

İlk olarak bu cayma bedelini ödeyin, btk üzerinden bir başvuruda bulunun.

ELEKTRONİK HABERLEŞME SEKTÖRÜNE İLİŞKİN TÜKETİCİ HAKLARI YÖNETMELİĞİ
MADDE 17 – (1) Mücbir sebepler dışında işletmeciler tarafından hizmetin kesintisiz olarak sürdürülmesi esastır.

gereği hizmetin sağlanamadığı bu nedenle herhangi bir ücret ödememeniz gerektiğini yazın.
Btk dan sonuç alamazsanız tüketici hakem heyetine internetten başvuru yapın. Büyük olasılıkla siz haklı bulunacaksınız. Karar tebliğinden 15 gün sonra avukatınız aracılığı ile icra başlatın. Bütün masraf ve vekalet ücretleri de karşı tarafa ödetilecek.

1 Beğeni

Teşekkür ederim. BTK - Hakem Heyeti ve İcra süreçleri toplamda 2-6 ay arası sürüyor sanırım?

Ayrıca Tüketici Hakem Heyeti’ne gideceğimi müşteri hizmetlerine söylediğimde “Ortada ayıplı mal yok siz hizmet almak istemiyorsunuz” cümlesini kurdu. Çünkü tekrar teknik servis yollayalım bakalım şeklinde talepleri olmuştu. İşi daha fazla uzatmadan kurtulmak istedim. Çünkü teknik servis gelecek ve belirsiz süre sonra tekrar arıza olduğunda yine teknik servis çağırmam istenecekti. Bunu istemediğim (en azından gün içinde kesintisiz bir bağlantı talebim olduğu için) bir an önce kurtulmak istedim. Ne kadar uzun süre kalırsam o kadar bağlayacakalardı beni çünkü.

Selamlar @PsikologKedi, TurkNet ailesine tekrar hoş geldiniz. Sizi yeniden burada görmek çok güzel. Umarım diğer süreç istediğiniz şekilde sonuçlanır. Farklı konularda desteğimize ihtiyaç duyarsanız size yardımcı olmak adına burada olacağız.

1 Beğeni

Merhaba,

BTK talebi üzerine internet servis sağlayıcı’den dönüş geldi. Aşağıdaki maddeyi göstererek ceza ödemem gerektiği söylendi. Bu gün Tüketici Hakem Heyeti’ne talep yolladım. Ancak hiç umudum yok.

MADDE 22 – (1) Tüketici, belirsiz süreli veya süresi bir yıl ve daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe
göstermeksizin ve cezaişart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahiptir.
(3) Tüketicinin taahhütlü aboneliğini süresinden önce feshetmesi halinde, 16. madde hükmü uygulanır.

MADDE 16 – (1) Taahhütlü aboneliklerde tüketicinin süresinden önce taahhütlü aboneliğini sonlandırması halinde, satıcı veya sağlayıcının talep edeceği bedel, tüketicinin taahhüdüne son verdiği tarihe kadar tüketiciye sağlanan indirim, cihaz veya diğer faydaların bedellerinin tahsil edilmemiş kısmının toplamı ile sınırlı kalmak zorundadır. Ancak, tüketiciden taahhüt kapsamında tahsil edileceği belirlenen bedellerin henüz tahakkuk etmemiş kısmının toplamının, bu tutardan düşük olması halinde sınır değeri olarak tüketici lehine olan tutarın esas alınması zorunludur.

Biraz zaman alıyor ama büyük olasılıkla iade çıkacak. İade kararından sonra 15 gün bekleyin karar kesinleşsin. E devletten kontrol edin herhengi bir dava açılmayacaktır itiraz için. Bir avukata gidin icra takibi başlatın. Size ödenecek para kadar da avukata ödesinler. Zaten icra takipi başlatmadan ödeme yapmayacaklardır. İcra takibi masraflarını da başta siz ödüyorsunuz, sonra icra dairesi onu karşı taraftan alıp size iade ediyor.

Merhaba,

THH’den dönüş geldi. Erken iptal ettiğim için haksız bulunmuşum :slight_smile: