EU Sunucularına Bağlantıda Yüksek Ping Sorunsalı

Daha önce birkaç kez bu sorun hakkında destek kaydı oluşturdum. Port değişimi sağlandı, hattıma birkaç güncelleme vs yapıldı fakat sonuçlar değişmedi. Ve en son sürekli değerler normal diyerek kayıtlar kapatıldı. Daha önce Amazon AWS in EU merkezli sunucularında 43-60 ms aralığında stabil değerler alıyorken yaklaşık 1 aydır aynı sunucularda 76 ms tepe noktasına varan değerler alıyorum. Birebir aynı oyun sunucularına girip çıktığımda dahi ping değerlerinde inanılmaz bir dalgalanma yaşıyorum. EA, Blizzard, Epic Games başta olmak üzere piyasadaki birçok online oyun Amazon AWS sunucularını kullanıyor. Aşağıya yaklaşık 2 hafta aralıklı farklı tarihlerde aynı sunucuya attığım tracert testlerini bırakacağım. Umarım artık çözüme kavuşur.

23 Martta aynı sunucuya attığım tracert

11 Nisanda aynı sunucuya attığım tracert

Örnek olarak attığım testlerin ikisinde de serverlara aynı arkadaşlarımla beraber giriş yaptık. Onların oyun içi değerlerinde hiçbir değişiklik olmazken ben servera gir çık dahi yaptığımda 10-15 ms ping varyasyonu yaşadım ve yaşamaya devam ediyorum. Bağlantı sunucuya 24-25 loopta gidiyor ve yarısı kopuk. Bahsettiğim gibi yaklaşık 1 - 1.5 ay öncesine kadar değerler normaldi ve latency variation sorunu yaşamıyordum. Artık ne olduysa o süreden beri düzelmedi.

80 ms leri görüyoruz artık mükemmel ! Gigafiber hikaye pingler şahane :slight_smile:
1 hafta geçmiş konunun üzerinde tek bir cevap ve geri dönüş yok. Üst düzey teknik destek, söylenecek tek bir söz yok. TurkNet ile yolun sonuna geldik sanırım.

Selamlar @jeffogu, ping değerleriniz hakkında detaylı bilgiye sahip olmak için https://forum.turk.net/t/ping-degerleri-hakkinda-aydinlatma/ konusunda göz atabilirsiniz. Sunucu ve bölgesel yoğunluğun artması ping değerlerinizi yükseltmiş olabilir. Ping konusu teknik olarak doğrudan müdahale edilebilecek bir alan değil maalesef.

Üstün körü cevaplar veriyorsunuz efendim. EU sunucularında VDSL hattımda stabil olarak max 65 ms görüyorum. 80 ms ve latency variation sorununu bir tek sizin sunduğunuz gigafiber hizmetinde görüyorum. Attığınız linktede sorunu çözüme kavuşturacak herhangi birşey söz konusu değil. Sunucudan kaynaklı bir sorun olsa yanımda aynı sunucuya girdiğim VDSL hat kullanan arkadaşlarım niye bu sorunu yaşamıyor ?

Hangi ilde oturuyorsunuz?

Bursa’da oturuyorum.

VDSL hattınız üzerinde daha düşük değerleri aldığınıza dair detayı yeni paylaştığınız için genel bir yorum yaptım. Yeni bir destek kaydı oluşturarak güncel değerlerinizi oradan paylaşır mısınız? Ben de ilgili ekiple iletişime geçeceğim.