Düşük internet hızı

TurkNet’e iki gün önce başvurdum ve dün ekipler gelip kabloyu falan çektiler sadece modemi beklemek kaldı. O gelene kadar eski modemimi kullanayım dedim. Altyapım 80 mbit ama internet 25-35 mbit arasında geziyor. Bu sorun modemden mi kaynaklanıyor? Yoksa zamanla mı geçecek?

Merhaba,
Modem arayüzünde yer alan hat değerlerini bizimle paylaşır mısınız?

1 Beğeni


Şunlardan mı bahsediyorsunuz?

Mevcut veri oranın 71707 mbps iken maximum veri oranı 36979 mbps olarak gözüküyor. Bu nasıl olur :smiley: . Modemi yeniden başlattıktan sonra hat değerlerini tekrar paylaşır mısın?

1 Beğeni

Şu anki değerlere göre hızın 69 olarak gözüküyor. Hız testi yaparsan yaklaşık olarak 65 hız alabildiğini göreceksin. Ayrıca değerlere göre modem alması gereken en yüksek hızı almış gözüküyor. Altyapımda 80 hız çıktığını belirtmişsin (onu kontrol et bu arada +/- alabileceğin hız miktarını yaklaşık olarak belirtiyorlar ama 10 mbps farkedeceğini sanmıyorum) istersen bununla ilgili bir destek kaydı aç gelip kablolalarını kontrol ederler. Dış ankastreye kadar o hız geliyorsa iç tesisatını değiştirebilirler.

1 Beğeni

2 kez test yaptım ilk seferde 15, ikinci seferde 45-50 mbps aldım. Üçüncü denememde DSL ışığı iki kez gitti ve test yarıda kaldı.



Kablo telefon direğinden çekildi ve daha dün çekildi. Üstelik eve gelen Türk Telekom ekibi test yaptığında 100 alamayacağımı ama 50 rahat bir şekilde alabileceğimi söylediler.
Altyapı sorgulamasında bu sefer 65 çıktı.:slight_smile:
Xboxtan test yaptım ve 65 aldım, telefon ise 50 galiba sorun telefondanmış. Ama test yaparken yine dsl ışığı söndü ve bağlantı gitti bunun çözümü nedir bilgi verebilirseniz sevinirim :slightly_smiling_face:**Xboxtan da test yaparken düşüşler yaşadım.

Türk Telekom ekibi herkese aynı şeyi söylüyor normaldir. Sen bu hızı alamazsın düşür demişlerdir. 65 olarak gözükmesi normal saha dolabının kapasitesi düşmüş olabilir. Kablolu olarak mı hız testi yapıyorsun? Kablolu olarak dene sıkıntın devam ederse bir arıza kaydı oluştur.

1 Beğeni

Hayır hem xboxtan hem de telefondan kablosuz test yaptım. Yeni modem geldikten ve kablolu test yaptıktan sonra bakarım o zaman. Teşekkürler

Ama bağlantı şuanda cidden istikrarsız umarım düzelir :l

Merhaba, ilk attığınız ekran görüntüsündeki hat değeriniz kötü durumda fakat 2. attığınız ekran görüntüsündeki hat değerleriniz iyi gibi görünüyor. Eğer iç tesisatınızda kablolarda paslanma, oksitlenme veya ek varsa sorunlar yaşayabilirsiniz.

Modeminizi ankastreye bağlayıp bizimle DSL değerlerinizi paylaşır mısınız?

1 Beğeni

Kablo telefon direğinden çekildi iç tesisat yok. Sık sık hız düşüyor şuanda ama biraz beklemeyi düşünüyorum daha dün bağlantı sağlandı belki düzelir.

Tekrardan merhaba, bu sorun hakkında bir destek kaydı oluşturmanızı isteyebilirim. Büyük ihtimalle telefon direğindeki kutuda sorun olabilir yani kabloda esneme vs. olabilir veya oradan gelen kabloda sorun olabilir.

1 Beğeni

Modemde sorun olmadığınından eminseniz oluşturayım, ben eski olduğu için beklemeyi düşünmüştüm.

Telefon direğinden gelen kablo modeme nasıl bağlanıyor? :flushed:

1 Beğeni

Telefon direğindeki ankastre kutusundan yani.

O kısmını anladım. Modeminize bağlanan kısım nasıl bağlı büyük ihtimalle orada bir temassızlık nedeniyle DSL ışığı gidiyor.

2 Beğeni

Siyah bir kablo çektiler ucuna da modeme takılan gri kablodan bağlayıp bantladılar.

O bantlı kısımda bir sorun olabilir. İsteseniz Bir kontrol edin derim.

1 Beğeni

Şimdilik kopma yok açıp daha beter etmek istemem yine de teşekkür ederim. İnternet bağlantım da daha stabil şuan ama hala 15-25 Mbps hızında en fazla 30. Modemi bekleyeceğim o zamana kadar düzelmezse arıza kaydı oluştururum. Yardımcı olanlara teşekkür ederim.

1 Beğeni