Düşük hız, sürekli int kesintisi, aylardır devam eden sorun

MÜŞTERİ NO: 971124
DESTEK NO: 32619715
DESTEK NO2(BTK): 32625040

Üst edit ve tl;dr: Bir buçuk yıldır 35 mbps hızla kullandığım internetim 2-3 ay içinde önce 10 sonra 1 sonra tekrar 9-10 mbps aralığına gelip sabit kalmıştır. Sık sık kesilmeler başlamıştır. Kesintiler bazen kısa oluyor bazen de saatlerce sürüyor. Eve gelen teknik ekip bina içi bağlantılarda sorun bulamadı. Telekom sürekli müşteri sorumluluğunda arıza mesajı gönderiyor.


Merhaba.

Yaklaşık iki buçuk-üç aydır TurkNet internetimle cebelleşiyorum, destek hattında bir çözüm bulamadım ve bu forumu yeni keşfettim umarım burada bir çözüm bulabilirim.

Ben yaklaşık 1 buçuk yıldır TurkNet abonesiyim. İstanbul Kadıköy’de yaşıyorum. Bulunduğum bina 35mbps hız destekliyor ve 1 buçuk yıldır sorunsuz kullanıyordum, çok da memnundum. Fakat mart ayından itibaren sonu gelmeyen bir internet sorunları silsilesinin içindeyim.

Başlarda, 35mbps olan hızım birden 10-15lere düştü. Destek kaydı bıraktığımda genel bir arıza var, kısa zamanda düzelticez dediler, ok dedim bekleyelim bakalım. Günler geçti hızım artmadı. Tekrar destek kaydı açtım ve telekom ekiplerinden "ARIZA MÜŞTERİ KAYNAKLIDIR şeklinde bir geri dönüş aldım. Şaşırdım, modemim daha çok yeniydi, bozulmuş olamazdı ama garanti olsun diye arkadaşımın modemiyle ve kablolarıyla denedik. Sonuç aynı. Ardından birkaç kez daha destek hattına ulaştım ve yine telekomdan aynı mesaj geldi otomatik cevap gibi.

Bundan bir kaç hafta sonra, sokağa çıkma yasağı ilan edildiği haftanın hafta içinde, internet zırt pırt kesilmeye başladı, günde belki 5-10 kere. Yasak ilan edildiği haftasonu ise internet komple koptu ve 2 gün boyunca hiç gelmedi. 3. gün internet geldiğinde ise 1(yazıyla bir) mbps hız alıyordum. 1 hafta boyunca 1 mbps hız aldım. Abartmıyorum kafayı yemek üzereydim. Mobil internetim olmasaydı ne yapardım bilmiyorum. Defalarca destek kaydına yazmama rağmen bir cevap alamadım. En sonunda İdris isminde bir beyefendi beni telefonumdan aradı yardımcı oldu sağolsun. Teknik ekipleri eve yönlendirdi geldiler baktılar evdeki modeme, kablolara, binadaki kablo bağlantılarına falan artık ne varsa komple bi check-up yaptılar. Hiç bir sorun bulamadılar. Kendi getirdikleri modemle bile 1 mbps hız aldılar. Ve sorunun telekomun santralinde olduğuna kanaat getirip gittiler.

Açmış olduğum destek kaydına tekrar cevap geldi ve telekom ekiplerini yönlendirdiklerini söylediler. Ertesi gün telekomdan gelen mesaj yine “ARIZA MÜŞTERİ KAYNAKLIDIR - TT TARAFINDA SORUN TESPİT EDİLMEMİŞTİR” şeklindeydi. Ama o gün hızım tekrar 10mbps’ye çıkmıştı.

Bu olayın üzerinden 2 hafta falan geçti ve hız hala 10 mbps. Arada bir bazı günler hala internet gün içersinde gidip geliyor. Bazen 3-4 saat gelmediği oluyor. Bugün yine öğlen saat 1 gibi internet gitti ve şuan saat akşam 7, yarım saat önce geldi. Çalışma mı yapılıyor bilmiyorum ama çok sinir bozuyor. Destek kaydından da sürekli aynı otomatik cevaplar geliyor.

Ben bu kesintilerin artık bitmesini ve hızımın 35 mbps’ye yükseltilmesini istiyorum eskisi gibi. Yani 2-3 ay önce hiç bir sorun yokken, 1 sene boyunca sorunsuz kullanmışken neden şimdi böyle şeyler oluyor?

Telekom sürekli aynı mesajı otomatik gönderiyor ve hiç bir işlem yapmıyor. Eve kontrola gelen TurkNet ekipleri hiç bir sorun bulamamışken ve ben farklı farklı modemlerle farklı farklı kablolarla 10larca kez denememe rağmen telekom nasıl oluyorda müşteri sorumluluğunda arıza diyebiliyor? Burada kastedilen müşteri ben miyim yoksa telekomun altyapısını kullanan TurkNet mi ondan da emin değilim ama lütfen artık bir an önce bu sorunların çözülmesini istiyorum. Bugün daha yeni fatura geldi 80 tl ödemeyi neye istinaden yapayım siz söyleyin bana. Hangi hizmeti aldım da ödeme yapayım size!? Eve gelen teknik ekibin parası da gelecek ay faturaya yansıyacak 90 tl olarak. Ne işe yaradı gelmeleri? Hiç bir işe yaramadı.

Bana artık altyapımın kurtardığı 35 mbps hızı sağlayın.

An itibariyle modemden alınan güncel değerleri koyuyorum buraya.

1 Beğeni

Ek olarak eve gelen TurkNet ekibinin verdiği rapor:

Aynı durum bende de mevcut.
Modem ayarlarından SNR Margin ayarımı 16’lara kadar çekerek kopmaların önüne biraz olsun geçebildim. Santral de 500 metre uzağımda.

Kopma sıkıntılarım sebebiyle kayıt oluşturduğumda hızınız düşük diyip 35 mbit’e yükseltmişlerdi, sinyal iyice dengesizleşti, paketimi 16 mbit’lik pakete geri döndürdüm düzelmesi adına.

Eğer kesin çözümü öğrenebilirseniz merakla bekliyorum ne olduğunu öğrenmek için.

Uzun uğraşlar sonucu hız sorunumuz 3 gün önce geçtiğimiz cuma günü çözüldü. Sorun neydi onu da bilmiyoruz, bir açıklama yapılmadı. Sonuç olarak sorun çözüldü. Aylar sonra altyapının el verdiği ölçüde 30 mbps hız alıyoruz an itibariyle.

1 Beğeni