DSL ışığı sabitlenmiyor

Merhaba,

Uzun süren TTNet köleliğinden sonra TurkNet’e geçmek istedim. Ön kayıt aşamalarını hızlıca yaptım sonrasında alt yapı desteğini ‘’ ne yazık ki’’ TTNet sağladığı için aktivasyon için geldiler. Evime gelen tek kablo olan DSL kablosuna alet bağlayıp tamam sinyal geliyor deyip çıkıp gittiler. Sonrasında TurkNet’in anlaşmalı olduğu bir adam geldi başvuru formunu alıp internetin çalışıp çalışmadığını test etmek amaçlı. Vdsl modemim olmadığı için internetten sipariş ettim yoldaydi kargo bekliyordum, o yüzden malum arkadaş yanında getirdiği modemi taktı ve bütün ışıklar sabitlendi tamam sorun yok deyip ( buraya dikkat) ucuna dsl portunu bağladığı kabloyu pense ile lak diye kesip hadi eyvallah dedi. Ben de öyle kalsaydı neden kestiniz modemim gelince aynı işlemi tekrar yapmak zorunda kalacağım dedim, kesmiş olduğu ucuna port takılı kabloyu önüme attı, al sen baglarsin o zaman deyip çekip gitti.

Şimdi buraya kadar zaten gelişmeler ofsayt. Hafiften ayar olmadım değil. Neyse çektim içimden (tamamen 100mbit internet hatrina) aldım dsl kablosunun bir ucunu eve gelen kabloya bağladım (zaten Toru topu iki renk kablo). Modemim kargodan geldi. Model marka modeli tplink td-w9970v3. Vdsl 2 destekli 300 mbps ye kadar hız veren bir modem. Kabloyu bağladım ama DSL ışığı önce yavaş sonra hızlı hızlı yanıp söndü fakat bir türlü sabitlenmedi. Su an hala yanıp sönüyor.

En az 3-4 defa arıza kaydı oluşturdum. 4-5 gün boyunca kimse gelmedi. Sonrasında bir mail ulaştı, 08.01 cumartesi gelecekler ‘Genel Ariza’ var dediler. Cumartesi günü bütün işlerimi iptal ettim ellerimi de dizimin üstüne koyup akşam 3 e kadar bekledim. Ne gelen var ne giden. Burası küçük bir şehir olduğunu için TTNet teknik destek binasını bastım. Bastım diyorum kapılar kilitliydi zorla açtırdım. Içeride Ahmet adında üzerinde fiber yazılı mont giyen bir arkadaş yardımcı olalım bari dedi adresimi sordu. Su mahalle su sokak su apartman dedim. Adam ne dese beğenirsiniz? Bu sokakta bizim arizamiz bulunmamakta her şey sorunsuz çalışıyor. Git kimden aldıysan interneti ona danış biz bakmıyoruz.

Eve bin bir sinirle donup TurkNet’i aradım. Durumu anlattim. Çok hızlı bir şekilde yeni bir arıza kaydı açtılar. Dedim ki artık acmayin. Siz milyon tane de açsanız gelip bakmıyorlar. Arıza var diyorsunuz arıza yok diyorlar. Tek yaptığınız sadece kayıt oluşturmak. Eğer müşterilerinizi TTNet in gazabından koruyamiyorsaniz bizler de başka ISP leri tercih ederiz. Kendi imkanlarimla pazartesi ye kadar cozersem kalır. Eğer çözülmezse kullanmaya bsslayamadigim 100 mbit interneti iptal ettireceğim.

Sonuç olarak, bu dsl ışığınin sabitlenmeme sebepleri neler olabilir?

Iyi forumlar.

Merhaba, yaşadığınız bu olumsuz sonuç için uygunum. Öncelikle adresinize gelen kurulum personelini TurkNet e şikayet edin tavrından ve yaptığı işgüzar davranıştan dolayı. DSL ışığı sabitlenmiyor ise o elemanın kestiği kabloya yaptığınız bağlantının sağlam olup olmadığıni kontrol edin. İki kablonun birbirine değmeyecek şekilde ve oynamayacak şekilde bağlı olduğuna emin olun. Modemin arkasında bulunan reset butonuna basılı tutarak fabrika ayarlarına dönmesini sağlayın. Sonrasında tekrar modem kurulumu işlemini yapın. Herhangi Bir sorun yoksa bağlantınız sağlanır. Yine sorun devam ederse. DSL ışığı yanmıyor şeklinde destek kaydı açın. Arıza kaydı TT ekiplerine iletildiği zaman kontrol için gelip sinyale apartman girişinden bakarlar. Bakmama gibi bir lüksü yok. İşlemleri yaptıktan sonra tekrar bilgilendirme yaparsanız sevinirim.

Yazmış olduğunuz yöntemlerin tamamı TurkNet müşteri hizmetleri ile beraber yapıldı. Ama sonuç alınamadı. O sebepten arıza kaydı açıldı.

Sorunun çözümü basit. El bilgisayari mi artık ismi her ne ise o alet ile TTNet gelecek port dan sinyale bakacak. Eve gelen kabloya sinyal düzgün gelmiyorsa (ki bence öyle) apartmanın girişindeki kutuyu kontrol edecek. En fazla 15 dklik bir iş olduğuna eminim. Ama yapmıyorlar.

1 Beğeni

Siz DSL ışığı yanmıyor şeklinde kayıt açtınız ise Telekom ekipleri gelip bina girişinde işlemi yapıp gerekirse tekrar etiket bırakıp sinyali size ulaştırırlar. Çoğu zaman TT ekipleri bu işlemi yaparken size haber vermeden giderler. Bu konuda da ekipleri takip edebilirsiniz.

Pazartesi mesaisi bitecek hala ne gelen var ne giden! Tahmin ettiğim gibi inatla TTNet bu arızayı gidermeyecek. TurkNet’in bu kadar güçsüz olduğunu bilmezdim. Iki teknisyeni bir adrese getiremediler. Yolumuza başka ISP ile devam etmek zorunda kaldık.

Dsl kablosunda sorun olabilir mi? Başka bir dsl kablosu denediniz mi?

Eve gelen tek bir kablo var. Ben de elektrikci olmadığım için başka kablom yok. Olması da gerekmiyor aslında müşteri olduğumuzu düşünürsek. Gelsin ne eksikse yapsın gitsin ama yok.

Millenicom ile anlaştım, en geç yarın gelip bakacaklar. Abone iptali haricinde seçenek bırakmadılar.

Hayırlı olsun. Konuyu kapatıyorum öyle ise.