Dsl işiği bi̇r anda söndü, hala çözüm bulunamadı

Merhabalar
Uzun süredir TurkNet Kullanıcısıyım. Online işlemler menüsünde Özgür İletişim 35 internet paketinin önerilmesi üzerine TPLİNK Archer VR300 VDSL/ADSL Modem aldım ve 04.10.2020 tarihinde VDSL’e geçiş talebinde bulundum. Yeni modemimi taktığımda da Dsl sinyali alıyordum herşey normaldi. Ancak VDSL’e geçişim onaylandıktan sonra bir anda DSL ışığım söndü.

Dsl Sinyali alamadığım için arıza kaydı bıraktım. Ancak değerlerin normal olduğunu, modem kurulumu yaptığım taktirde sorunun çözüleceği cevabını aldım. Ancak sorun şu ki Dsl sinyali almadan modem kurulumu yapmam zaten imkansız. Gelen cevap şu şekilde:

Merhaba ben Hasan G. Sistem üzerinden hat değerlerinizi kontrol ettiğimde bir sorununuz bulunmamakta.Modem kurulumu yapmanız gerekiyor.Bunun için size kullanıcı adı ve şifrenizi gönderiyorum. Modem kurulumu yaptığınız taktirde internetinize erişebileceksiniz.İyi günler dilerim.

Bu cevap verildiğinde sistem değerleri ise şu şekilde gözükmekteydi.

Arıza kaydı kapatıldığında Teknik Durum Bilgileri
Hat Fiziksel Durumu : AÇIK
Hat Yönetimsel Durumu : AÇIK
NmsHızProfil : 35840/6144/V
Upload Çıkış Gücü : 9.2
Download Çıkış Gücü : 15.6
Upload Kapasite Hızı : 23627 kbps
Download Kapasite Hızı : 82481 kbps
Upload Mevcut Hızı : 6140 kbps
Download Mevcut Hızı : 35836 kbps
Upload Noise Margin : 21.0 dB
Upload Attenuation : 3.5 dB
Download Noise Margin : 19.7 dB
DownloadAttenuation : 9.7 dB

Bunun yanı sıra eski modemim zaten kurulumu yapılmış halde. Eski modemimle de denesem de DSL Işığım yanmadı. Ben sorunun çözülmemesi üzerine bir kez daha arıza kaydı açtım ve ekip gönderilmesini talep ettim.

Bu sırada da sorunun belki bulunduğum bölgedeki altyapıda var olabileceğini ve Vdsl altyapısı olmadığından dolayı Dsl Işığımın yanmadığını düşünerek tekrar ADSL’e yani Özgür İletişim 16’ya geçiş yaptım. Geçişim onaylansa da DSL Işığım hala yanmıyordu.

Aradan 2 gün geçtikten sonra ekiplerin yönlendirildiği cevabı geldi. Bu cevabın üzerinden de 2 gün geçti. Ancak herhangi bir Türk Telekom ekibi gelmedi. Türk telekom’un arıza sorgulama sayfasından da verilen referans koduyla sorgulama yaptığımda “Teyit Aşamasında” ifadesini görüyorum ve ne anlama geldiğini dahi bilmiyorum. TurkNet Bilgi Hattını aradığımda bir bilgi alamadığım gibi, Turk Telekom’un ilgili numaralarını aradığımda da aboneliğin onlarda olmadığından dolayı ilgilenemeyeceklerini söylüyorlar. Dolayısıyla nereyle görüşeceğim ve sorunum nasıl hallolacağı konusunda sıkışmış durumdayım.

Yaklaşık 5 gündür Dsl ışığım yanmıyor. Evdeki sistemde bir sorun olmadığından eminim, saha dolabı ile arasındaki kablolarda yeni çekilmişti. Uzun süredir sorunsuzca kullanıyordum. Bir vdsl’e geçiş talebi sonrası herşeyim altüst oldu. Şaka değil; evden çalıştığımız bu dönemde eşim; işini kaybetme riskiyle karşı karşıya. Umarım yardımcı olabilecek birileri vardır.

Şimdiden Teşekkürler.
Saygılarımla.

35MBPS VDSL’ye tekrar geçiş yapın.

Aynısı banada olmuştu. İlk kurulumda modem ADSL olarak kurulduğu için ADSL üzerinden bağlantı saklıyorsunuz. Fakat VDSL sonrası modemi resetleyip VDSL kurulum yapmalısınız. Çünkü halihazırda modeminiz ADSL olarak kurulu VDSL değil.

Yeni modemle vdsl kurulumu denedim zaten resetleyip. Ancak dsl sinyali olmadığı için kurulum imkansız. O yüzden adsl’e döndüm ama durum aynı

size verilen cevapta zaten vdls hız verildiği gözüküyor. keşke biraz daha bekleseydiniz. bir vdsl sonra geri adsl yaparak bir ileri bir geri yapınca, zaten hali hazırda bazı abonelerin işlemleri uzun sürüyor, siz de kendi sürecinizi uzatmış gibisiniz.
sanırım modem kurulumuyla ilgili bir sıkıntı varmış en başta. çünkü değerler gayet iyi gözüküyor.

1 Beğeni

DSL ışığı yanmadığı için kurulum yapamadım. Yani asıl sorun, benim dsl sinyali alamamam. Bu şuan adslde de devam etmekte. Vdsl’de de böyleydi. Sinyal almadan kurulum yapılabiliyo mu Bilmiyorum ama değerler iyi gözükmesine rağmen dsl sinyalİ alamamam çok tuhaf

Süreci gereksiz uzatmışsınız. Sizin 35 mbps değerleriniz gönderilmiş. Telekom ekipleri fiziksel port değişimini yapmış. Ama siz tekrar adsl geçişi istediğiniz için tekrar fiziksel port değişimi için beklemişsiniz. Keşke @yuce nin dediği gibi biraz daha beklemiş olsaydınız ve talebi vermeden buraya yazmış olsaydınız. :pensive:

1 Beğeni

Bina girişinde bulunan ankastrede adınıza etiketli yeni bir kablo bırakılmış mı kontrol ettiniz mi? Çok nadir de olsa Telekom ekipleri bazen VDSL geçişi sonrası bina girişinde Yeni bir etiketleme yapabiliyor

1 Beğeni

Vr300 ışıkları yandıktan sonra hızlı kurulum k.a ve şifreni girdikten sonra servis sağlayıcısı seçebiliyorsun TurkNet vdsl ve TurkNet adsl diye şıklar var onu çekiyorsun dsl ışığı en son yanıyor sönüyor dsl otomatik ayardadır hep hangi dsl de olacağı kendi görebiliyor modem bende kullanıyorum şuan

Bulunduğum yer müstakil bir ev, dolayısıyla sokağın başındaki kutuyu sürekli görüyoruz. Herhangi bir gelen olmadı, kablo da bırakmadılar.

Benim de kendisi otomatik görebiliyor, ama dedğim gibi tüm TurkNet adsl ve TurkNet vdsl ayarlarını da tanıtsam dsl ışığı yanmıyor

Müstakil ev ise kablo size direkt mi geliyor yoksa yine bina girişinde bir ankastreye bağlı mı? Modemi fabrika ayarlarına geri döndürdünüz mü? Destek kaydınız açık ise oradan gelecek cevabı bekleyin.

Kablo direkt eve geliyor, hatta çekilirken de bizzat başındaydım, kablolar da yeni ve kaliteli. Dediğiniz gibi modemi fabrika ayarlarına döndürdüm cevabı ve gelecek ekipleri bekliyorum

1 Beğeni

Bugün bana ulaşan sistem bilgileri de şu şekilde;

Türk Telekom Sisteminden Gelen Durum Güncellemesi
Arıza Bildirim Tarihi : 04-10-2020 11:18:39
Görev : OTOMATİK ARIZA TESPİT
Görev Bildirim Zamanı : 07-10-2020 11:18:00
Arıza ID :2020100700077048927
Ekip Tipi Açıklama : Sistem Kontrol(Arıza Tespit Uyg.)
İş Emri ID : 2020100700177148437
Geçen Süre Tipi :TurkTelekom

Arıza kaydı teyit aşamasında Teknik Durum Bilgileri
Hat Fiziksel Durumu : AÇIK
Hat Yönetimsel Durumu : AÇIK
NmsHızProfil : 16384/801/AOV
Upload Çıkış Gücü : 13.5
Download Çıkış Gücü : 18.8
Upload Kapasite Hızı : 2243 kbps
Download Kapasite Hızı : 18453 kbps
Upload Mevcut Hızı : 799 kbps
Download Mevcut Hızı : 16380 kbps
Upload Noise Margin : 25.7 dB
Upload Attenuation : 1.0 dB
Download Noise Margin : 8.5 dB
DownloadAttenuation : 6.0 dB

Ancak hala Dsl Işığım yanmıyor. Ekipler de gelmedi. Türk Telekom Arıza Sorgulama sayfasında Arıza Durumu: Kapalı olarak değiştirilmiş.

Sorunum çözüldü. IVR Asam Tanım Sorunu olduğu tespit edildi. Gelen Türk Telekom ekipleri sinyal problemi olduğunu tespit etti ve çözdü. Özellikle sistemde Atlak problemi olduğundan sinyal alamadığımı söylediler.

1 Beğeni