67919390 numaralı destek kaydımda da belirttiğim üzere , Evin dışında bulunan ve hat santralinin bulunduğu telefon diğerinden gelen hat kablosu deforme olduğundan ve içerisinde bulunan bakır kablolar neredeyse dışarı çıkacak olmasından dolayı , yağmur yağdığında , rüzgar olduğunda ve herhangi bir şekilde kablo oynadığında ( santralden gelen kablo ) internetim kesiliyor hat değerlerim düşüyor ve rüzgar veya yağmur yağması durduğunda kablo kuruduğunda internetim eski haline geliyor. Açtığım kayıtta da saat saat hat değerlerimi aşağıdaki gibi paylaşıp son durumu belirttim;
sırasıyla gelen cevaplarla birlikte
Telekomla görüşmem gerektiği genel müdürlükten halletmem gerektiği iletiliyor . Sayın ilgililer ben türk telekom abonesimiyim . Ben sizden hizmet alıyorsam benim hattımla ilgili problemde telekom çözmesi gerekiyor siz genel müdürlüğe gidin diyemezsiniz. Telefonla arayıp benimle konuşan müşteri hizmetleri yetkilisi de şuanda probleminiz bulunmuyor ekip yönlendirmesi yapamayız diyor ben yukarıda eklemiş olduğum ekran görüntülerinde sorunun bulunduğu saatler belli saat 21:00’da veya sorun hemen olduğunda ekip gönderebiliyor musunuz ? Sorunum ile ilgili yardımcı olabilecek birisi cevap yazabilirse sevinirim .
Not : Hat kablo değişimi için istenen herhangi bir bedel var ise buda problem değil ancak benim için yalnızca bina içinde bulunan kablo ( bu durumda bina içi kablom yalnızca 10 cm ve rj45 jaktan ibaret ) sorumluluğumda olduğundan , sorumluluğunuzda bulunan kablo için ilgili işlemlerin yapılmasını beklemekteyim.
Henüz bir müdahale yapılmadı destek kayıtlarına gelen güncelleme bu şekilde beklemedeyim , işlerimin aksamaması adına yağmur yağmasın diye dua edecek noktaya geldim.
Bina içerisi kolay ama dış kablo için Türk Telekom çok uğraştırır. Bulunduğunuz bölgedeki bölge müdürlüğüne hiç gittiniz mi? Altyapı telekoma ait olduğundan ondan başkası müdahale edemez ve TurkNet TT’ye sadece talep iletmekten öte geçemez. TT ise kendi abonesi olmayanları yıldırmayı sever.
Ben bir devre numarası için bir ay bekledim. TT saha çalışanları devre numarası atamayı sürekli ertelediğinden müdürlüğe gittim ve mühendis bir mesajla sorunumu çözdü. Destek kaydını beklemektense önerim müdürlüğe gitmeniz ve durumu oradakilere kabul ettirmeye çalışmanızdır. Müşterimiz değilsiniz diye göndermeye çalışabilirler yılmayın derim. Altyapı sorumluluğunun onlarda olduğunu bol bol hatırlatın. Karşılarında bilgili ve kandıramayacakları birini görünce gerçek işlerini yapabiliyorlar
Türk telekom ekibi aradı internetimin 80 mbps lık portta olduğunu ve internetimin kopma yaşayabileceğini belirtti. Bende kaydımın internet hızından kopmayla ilgili değil herhangi bir kabloya temas veya su temasında problem yaşandığını belirttim. Kabloda problem olduğundan haberi yoktu. Kontrollerini sağladı kabloda oksitlenme mevcut ankastreninde fotoğrafını çekti. bütün dış hat kablosunu değiştirdi. Yine bir problem olması durumunda sanırım direkte bulunan ankastrenin değişmesi gerekiyor ancak şuanda problemim giderildi ve güncel hat değerlerim sinyal zayıflamaları gerçektende ideal seviyeye geldi. Biraz geç işlem yapılmış olsada teşekkürler . ( Ben turk telekoma gitmeden de halledilebiliyormuş )
Standart
ITU G.993.2 (VDSL2)
Hat durumu
showtime
Mod
VDSL2 CPE
VDSL profili
17a
Bağlantı hızı
57187 kbit/s