Desteklenen hızı almama ve kararsız değerler

Merhabalar Altyapımı sorgulattığım zaman 100 mbps paket karşıma çıkıyor ve tahmini hız 96 gözüküyor. Ancak benim aldığım hız 55 mbps. Anlamadığım konu şu bir gün kalkıyorum hızım 55 değilde 75 mbps sabit gözüküyor çünkü paketim 75 ve alabilceğim maksimum hızı alıyorum ancak ne zaman modemi kapatsam bağlantı kesilse o hız tekrar 55 e düşüyor genel olarak 55 ama zaman zaman inanılmaz yüksek hızlar alabiliyorum paketim 100 olsa tahmini hızdaki gibi 96 mbps alabileceğim ancak neden bu kadar kararsız
image

Hat zayıflaması değeri yüksek gözüküyor ilk öncelikle ankastreden modeme kadar ulaşan iç hattınızı kontrol ettirmenizi, ek noktası varsa kontrol etmenizi ve splitter varsa kullanmadan test etmenizi öneririm. İç hat kontrolünün ardından sorun bulunamazsa port kaynaklı bir durum olabilir, port kaynaklı bir sorun yaşanıyor ise Online İşlemler Merkezi üzerinden destek kaydı açıp temsilciye sorunu belirtebilirsiniz, sizin için arka planda gerekli kontroller sağlandıktan sonra müdahale sağlanacaktır.

İç tesisat kontrolü sağlanmıştı ve sorun bulunamamıştı. dediğiniz üzere Temsilciye hat zayıflaması değerlerinin yüksek olduğunu söyleyip port üzerinden kontrol sağlanmasını rica ettim konuyla ilgili bir gelişme olursa burdan sizlere söyleyeceğim.

Maalesef Aylardır sistemde gözüken hız bu değişecek gibi durmuyor.

Dediğiniz gibi siz beni gelişmelerden haberdar edin yapılabilecek farklı bir işlem var ise bende yardımcı olmaya çalışacağım.

Gelen Saha ekibindeki arkadaş tekrardan ic tesisatin kontrolünü sağladılar ve saha dolabından portla ilgili kontrolleri sagladılar bir çözüm bulamadılar. 55 mbps hız aldigimi söylediler paketi 50 e düsürüp ping gibi sorunlarin olmamasını dile getirdiler…

NetSpeed veri tabani uzerinden altyapi sorgulattigimda

Santralde bakım mı gerekiyor ? Yani çözüm yokmu 55 mbps üstü almamın saha dolabinda 149 mbps hız geldigini gösterdi tt ekibindeki arkadas.Turk telekom ilce mudurlugunden apartmanimdaki komsulardan imza toplayip fiber optik kablo dösenmesi icin dilekce versem döserler mi bilmiyorum ama döserlerse cözüm olur mu ? Tüm operatorlar bana 95 verebilcegini soyleyip 55 veriyor sorunun TurkNet kullanicisi oldugumdan oldugunu sanmiyorum baska bir operatore gecmekte çözer gibi durmuyor.

Bina icindeki ankastre dolabindan yapti ve 55 mbps geldigini gosterdi saha dolabindan yaptiginda ise 149 mbps geldigini gösterdi ayrica port aktarmasi gibi bir sey yaptigini soyledi ve hala hızım aynıydı

1 Beğeni

Yanıtlarınız icin teşekkurler son bir sorum olucakti binaya fiber optik kablo dösetsem sorun düzelir mi

Düşük hız sorununuz devam ediyor mu? Eğer ediyor ise sorun düzelene kadar modeme gelen hız düşük başlığı altından kayıt oluşturun. İç tesisat kontrolünün TT ekiplerince yaptırıldığı bilgisini de eklemeyi unutmayın. Yerinde destek sunulur ise kabul edin, sorun sizden kaynaklanmadığı için ücret alınmayacaktır. Saha dolabı - ankastre arası sorunu ulusal altyapı sağlayıcısı çözmekle yükümlü. Sorduğunuz soruya gelecek olursak sizin binanın içine fiber yada herhangi bir kablo döşetmeniz sonucu değiştirmeyecek. Önce binaya o hızın gelmesi gerekir. Arada çok fark var maalesef.

3 Beğeni

Sorun hala devam etmekte TurkNet 'e daha önce destek kaydı defalarca actim ve onlarda tt ekiplerine iletti ve tt ekiplerinin saha önce ic tesisat kontrolunu yaptiginida söyledim onlar yinede tekrar kontrol ettiler saha dolabindan ankastre dolabına kadar gelen kabloyuda kontrol etmelerini söyledim bunun üzerine tüm kontrolleri sagladiklarini söylediler ancak verdikleri cevap altyapınız Muhtemelen eski burasi zaten 100 gelmez paketinizi 50 ye çekin tarzında cevaplarla dönüş aldım…

Altyapı sorgu sonucunuz güncellenmedi ise tekrar kayıt oluşturun.

1 Beğeni


Destek kaydı oluştursam bile yine aynı şekilde çözemeyeceklerini düsünüyorum artık…

Siz yine oluşturun ekipler tekrar kontrol etsin.

1 Beğeni

Tamam şimdi Deneyeceğim ilginiz için tekrardan teşekkürler

1 Beğeni

santral mesafesi(40 metre) hat kalitesi vs sebebiyle alabildiginiz en yukse hızı alıyorsunuz dediler yapabilcek bir sey olmadigini söylediler yani saha dolabina gelen 149 mbps yerine 55 mbps alabilicegimi ustunde bir deger alamiyacagimi söylediler garip olan kimi zaman bu degerlerin ustune cıktıgımdı o da muhtemelen yogunlukla ilgili oldugu söylendi

1 Beğeni

Yani sorgu sonucu hatalı mı demek istediler? Bu konuda size @EFG yardımcı olabilir diye düşünüyorum. Servis verilebilirlik hızı bilgisini ve sorgu sonucunda hata olup olmadığını iletebilir.

Hatalı olup olmadığıyla ilgili bir şey demediler sizler kontrol sağlıyabiliyorsanız iyi olur

1 Beğeni

Merhaba @Kirit00, bana yaşadığınız bu durumu özel mesaj üzerinden detayları ile birlikte aktarırsanız size elimden geldiği kadar yardımcı olmaya çalışırım. Mesajınızı bekliyorum.

Bazenleri yüksek bazenleri düşük almamızın sebebi snr margin değerinin değişmesinden kaynaklı olabiliyor elektrik kesintisinde snr değerim düşüyor ve yüksek hızlar alıyorum modem kapanınca snr yükseliyor ve hızım düşüyor bu yüzden çözüm olarak snr margin ayarlanabilen bir modem almak gerekiyor.
Benzer Durumu yaşayanlar bunu gözlemleyebilir hızları arttığında snr değerine baksınlar düşük ise o yüzden hızları artıyordur…

1 Beğeni