Desteklenen hızı alamıyorum

TurkNet bana vadedilen 72 mbps ye rağmen ben 36 yı zor görürken 2 alt komşum 90 görüyor iç tesisatı değiştirdim onun modemini kullandım vs teknik destek açtım ama türktelekom ekipleri sorunu hep bana attı ne yapmam gerek yardımcı olur musunuz

Hat zayıflaması değeri yüksek gözüküyor, iç hat kaynaklı sorun olabilir modemi direkt ankastreye bağlayıp test etmenizi öneririm. Eğer sonuç gene aynı çıkarsa port kaynaklı bir sorun yaşanabilir ancak ilk öncelikle iç hat kaynaklı olup olmadığını anlamamız gerekiyor. Dilerseniz elektrikçi yardımıyla da kontrol ettirebilirsiniz. İç hat kaynaklı sorun çıkar ise CAT6 kablo ile eksiz bir şekilde dairenize yeni hat çekebilirsiniz.

2 Beğeni

Değiştirdim hocam hatta 40 alırken 37 ye düştü hızım arkadaşın modemi kullandım onda da aynı kablolama değişti modem değişti türktelekom arza yok diyor o zaman bu değerler ne alaka

Bazen düzgün çekilmeyen iç tesisat sıkıntı yaratabiliyor. Komşunun hat zayıflama degeri 2.7 senin ise 12.3… Hangi marka kablo kullandığınız, ek varmi, baglama tarzi vs vs önemli. Şimdi yeni kablo çekmişsiniz. Size buradan tutup çekeceğiniz yeni kablo markasini vs atıp “alın bunu, diğeri olmamış” diyerek ek masraf çıkartmak pek iyi olmaz. En doğru kararı verebilmek için, sizin ankastre başına geçip bir ucu rj11 çakılı dsl kablosu ile direk ankastre den bağlantı sağlamanız ve o anki hat değerlerini görmek lazım. Eğer ankastre başında alınan değerler iyi çıkarsa kablo diyebiliriz. Altyapisal olacağını sanmıyorum. Çünkü komşunuzun değerler iyi… Modemlik de değil. Modem de denemişsiniz. Geriye tek kablo kalıyor… Eğer ankastre başında da aynı değerleri alırsanız ki hat zayıflamanız düşse dahi vaad edilen hıza ulaşılmaz ise portluk durum vardır. Ozaman iç tesisatlık sorun olmadığını anlamış olur, TurkNet den yerinde destek istersiniz. Yerinde destek ekibi sizlik sorun yoksa herhangi bir ücret talep edilmiyor. Yerinde destek ekibi dememin sebebi ise, önceden kayıt açtığınız ve komşunuzun hızını referans göstermenize rağmen TT nin ısrarla sorunun sizlik olduğunu söylemesin den kaynaklı. Yerinde destek ekibi gelirse her yaptığı işlemde görüntülü kayıt alıyor ve TurkNet’e bildiriyor. TurkNet de hem gelen kanıtları hemde sizin komşunuzun bağlantısını referans göstererek TT ye bildirim yapıyor. TT artık atacağı bahanesi kalmadığı için sorunu çözmek durumunda kalıyor. Bu söylediklerim tabi duruma göre yapılacak şeyler. Öncelik dediğim gibi sorunun kaynağını bulmak. Şu posizyonda da verdğiniz bilgilere göre, sorunun sizlik kısmını halletmeniz gerekiyor :slight_smile:

1 Beğeni

Komşumun bağlantısını kendi kabloma aldım ve yaptığım test sonucu

1 Beğeni

Ankastreye direk bağlaya biliyor musun. Birde öyle dener misin.

Hayır bağlayamıyorum elektrik yok ama ankastreden arkadaşımınkini aldım demek ki iç tesisat ve modem sağlam kaldı 2 problem ya port ya da ankastre kablosu

1 Beğeni

Senin kine bağlayınca düşük . Arkasın kini bağlayınca yüksek geliyor öyleyse. Sorun dediğiniz gibi oluyor .

Bunu TurkNet destek kaydı açarak bildire bilirsiniz.

1 Beğeni

Kuvvetle muhtemel portun arızalı veya senin port başkasına verildi seninki düşük hıza çevrildi diğer olay ise bulunmuş olduğun saha dolabında çok yoğun kullanım varsa senin hızın dslam ünitesinden kısıtlanmış olabilir

1 Beğeni

Mahalle fiber vdsl olan tek bina biziz bakalım ama bu dediğiniz şeylerin çözümü var değil mi port arzası dışında diğerlerinin çözüümünü bilmiyorum

Tabiki her sorunun çözümü mevcut ama yapılması mesele türk Telekom Kendi müşterilerine öncelik tanıyor her zaman onları portunda sorun olduğu zaman diğer iss müşterilerin portunu alıp kendi müşterilerine veriyor