Destek kaydı sonrasında internetim tamamen kesildi

Merhaba.

26.10.2020 tarihinde internet hızımdaki sıkıntı sebebiyle online işlemlerden bir destek kaydı bıraktım. İnternetimin yavaş olduğunu, halihazırda ADSL bir modemle kullandığımı eğer altyapım destekliyorsa VDSL bir modem satın alarak internet hızımı arttırmayı planladığımı dile getirdim. Konuşma sonrasında Türk Telekom saha ekiplerine iş emri geçildi ve kontrolün 36 saat kadar sürebileceği söylendi. Kesinti tam da burada başladı. Elimizdeki ADSL modemlerin DSL ışıkları söndü.

Daha sonrasında TT kaynaklı sorun olmadığı, iç hatlardan kaynaklandığı söylendi ve TurkNet ekibi yönlendirildi. Eve gelen arkadaş ise hattımın VDSL olduğunu, elimde bulunan ADSL modemle bağlanamayacağımı söyledi. Hattımızın VDSL e geçirildiğinden haberimiz olmadığı için VDSL modem satın almamıştık doğal olarak. Arkadaş kendi elindeki cihazını taktı ve DSL ışığı kontrolü yaptı. Daha sonra VDSL modem satın alıp kurulum yaparak bağlanabileceğimizi iletip ayrıldı.

Keenetic Extra DSL AC1200 adında VDSL modem satın aldık. Gerçekten sadece bu VDSL modemde DSL ışığım yanıyor. Lakin kurulum birtürlü tamamlanmıyor. Kullanıcı adı ve şifremi doğru bir şekilde girdiğimden eminim. Evde hazırda 2 ADSL 1 VDSL olmak üzere 3 adet modem var ve hepsinde de kullanıcı bilgilerim işli durumda ama hiçbirinden ip alamıyorum. Teknik desteğe ip alamadığımı ilettiğimde modem kurulumu yapmamı söylüyorlar. Teknik bilgilerde “Modem buluşuyor-ADSL” yazıyor ama VDSL modem haricinde DSL ışığı yanmıyor burada VDSL yazması gerekmiyor mu? Sıkıntı YAPA altyapısında olabilir mi? VAE altyapısına geçilirse sorun düzelir mi? Arayüzüm, modem değerlerim ve online işlemler/teknik bilgiler sekmesi ekran görüntüleri aşağıdadır.

!

Sonuç olarak 10 gündür internete giremiyoruz. Teknik destekle iletişim kuramıyorum, derdimi anlatamıyorum. Telefonla görüşme talep ediyorum lakin geri dönüş alamıyorum. Bilgili arkadaşlardan yardım bekliyorum. Yazıyı olabildiğince kısa tutmaya çalıştım. Zamanınızı aldığım için kusuruma bakmayın.

1 Beğeni

Dostum sen destek kaydı açsan dahi muhtemelen modemin bozuk bizden kaynaklı sorun yok derler. Birkaç gün önce başka bir abonenin başına geldi. Eğer cihaz güncelleme yaparken kapandıysa yada telefondan güncelleme yaptığında hata oluştuysa böyle oluyor. Senin yapman gereken ise öncelikle sol menüde sistem ayarları kısmına girip yazılım sürümünü kontrol etmen ve cihazını güncellemen. Güncelledikten sonra ise cihazı resetlemen. Modemine internet ulaşıyor gözüküyor, eğer modem yazılımı kendisi güncellemez ise keenetic sitesinden yazılımı indirip offline bir şekilde güncellemen gerekiyor. Bu şekilde sorun büyük oranda çözülür. Eğer çözülmez ise farklı bir modemle deneyip modeminden kaynaklanmadığını görmen gerekir.

1 Beğeni

Bugün sorunum çözüldü. Çözüm sonrasında Teknik Bilgiler sayfası Modem Buluşuyor kısmı VDSL şeklinde güncellendi. Sorunu altyapı-verilen hizmet uyumsuzluğu olarak özetleyebiliriz sanırım. Teknik destek ekibine teşekkürler. Sadece ufak bir serzenişte bulunmak istiyorum. Teknik ekibe telefon ile ulaşılabiliyor olsaydı sorunlar çok daha kısa sürede ve kolayca çözülmüş olurdu. Çözüm yolu modem kullanıcı bilgileri yanlış girilmiştir şeklinde kestirip atılmamalı.

DHCP yapmazsan modem ip alamazki.

1