Daha Ne Yapayım Turknet?

İzmir Karşıyaka Yalı caddesinde ki evim için Ocak 2024 de internet servis sağlayıcı aramaya başladım. Öncesi Türk Telekom.

TurkNet alt yapı sorgulama da vdsl alt yapısı için 85mpbs download ve 20mpbs e kadar upload verebilirim dedi.

Türk Telekom dan size geçerken fiyat olarak ciddi bir özveri gösterdim (150 TL den 249 TL ye)

Apartman girişinden modeme kadar Recber SL 400 kablo modeme kadar.

Modem değişimi Keenetic Hopper DSL KN-3610 (kargoda henüz elime ulaşmadı)

İşçilik vs vs bir ton eziyet.

1 haftadır sürekli kopmalar ve dalgalanmalar yaşıyorum.

Modem de internet ışığım ara ara kırmızıya düşüyor, sonra kendi düzeliyor. Baya baya sık sık bu durumları yaşıyorum.

Son 10 gündür 6-7 kez uygulama üzerinden kayıt oluşturdum.

Bana söylenenler:

  • Modemi aç kapat
  • Sinyal kalitenizi duzelttik
  • Modeme bir resetlesiniz tüm şikâyetler bitecek (2-3 defa da bunu yaptım, 0 kurulum)
  • Modem şifrenizi yanlış girdiniz. (onada tamam dedik, yeniden reset ve kurulum)

Bugün her hâlde 5–6 kez koptu geldi internetim evden çalışıyorum ve delirmiş vaziyetteyim.

Gelen son cevap;

Hattınız yüksek internet hızını desteklemiyor, öncelikle 76Mbps sonrada 51Mbps ye düşürüp denememiz lazım.

Ee tamam da ben sizden 16 Ocak 2024 den beri hizmet alıyorum. 1 ay sıfır hata ile bu alt yapıdan taahhüt ettiginiz hızları aldım. (bir kere sorun olmadı)

Son 10 gündür altyapı da ne oldu?

Eğer gerçekten bu hızları desteklemiyor ise ben neden size geçtim ve daha daha önceki faturamdan x2 katı ücret ödüyorum.

Kaldı ki sorun olmaması için hem apartman girişinden (ankastre den modeme) kablo ve işçilik+ yeni modeme bir ton para verdim?

İnanın çok sinirli ve üzgünüm, yani bir apartman girişinde ki ankastre ile ona en yakın panodan gelen kablo değişimi kaldı, izin verseler onuda düzenleyeceğim işin çözülmesi adına.

Ben daha ne yapayım sevgili TurkNet?

Merhaba,
İlk olarak sorun düzelene kadar destek kaydınız üzerinden güncelleme payşamaya devam etmenizi öneriyorum.

Bu süreçte altyapıda veya bağlı olduğu ankastre, kablo, dolap, santralde değişiklik, hasar veya yük binmesi olmuş olabilir.
İlk olasılık eğer binanızda yeni bir abonelik başlatan komşunuz varsa onun etkisidir.
Diğer olasılıklar ise üste belirttiğim gibi kabloda oluşan hasarlar, dolap üzerinde oluşan hasarlar, veya bağlı olduğunuz hatta yeni abonelerin eklenmesi sonucu oluşan kapasite sorunları.

Birden fazla kayıt yerine tek bir kayıt üzerinden iletişiminizi sürdürmenizi öneririm. Kaydınızın açık kalma süresi sürecin önemini daha üst seviyeye çekecektir.
Umarım probleminiz kısa sürede giderilir.

Destek kaydını (uygulama) ilk kayıt üzerinden devam ettirmek tabiki ilk tercihim. Ama destek kaydını sorun çözüldü olarak kapattiklarin da bende mecburen yeni talep oluşturuyorum.

Bu mesajı yazarken hız değerlerim zik zag çiziyor ve hala kopmalar yaşıyorum.

Apartman yöneticisi olduğum için ve tüm apartmanın sakinleri ile görüştüğümden dolayı yeni abonelik vb durumları eledim.

Apartman içindeki kutu ve kablolar kapalı alanda erişime açık değil, gözle görülür bir hasarda mevcut değil bahsettiğiniz yerlerde.

Keşke bu durumu online arayüz üzerinden değilde saha ekipleri ile kontrol ettirip müşterinizin cildirmasinin önüne geçseniz nasil olur?

1 Beğeni

Zaten süreç ortak altyapıda o şekilde ilerliyor, siz kaydınızı açtıktan sonra sistem üzerinden bağlı kalma süreleriniz, hızınız, vb. değerleriniz kontrol ve teyit edilip TT tarafında durum aktarılıyor. Saha ekiplerinin iş listesine düştükten sonra onlar gerekli müdahaleyi yapıp tekrar hizmet sağlayıcıya teyit için dönüş yapıyorlar.
Açtığınız kayıt siz onay vermeden kapanmıyor diye biliyorum. Temsilcinin cevabına yanıt vermez iseniz sistem otomatik olarak kaydı çözüldü olarak işaretleyip kapatır.

Selamlar @pirelovic, ankastreden sonrası müşteri sorumluluğunda. Ankastreden iç tesisata kadar olan kısımda yaptığınız tüm iyileştirmeler internet performansınıza etki edecek. Varsa bağlı olduğunuz dolap ve ankastre kutusundaki arızalar giderilecek. 1 ay içerisinde bölgedeki yoğunluk artmış olabilir, bakır kablolar oksitlenmiş olabilir, modem yazılımsal veya donanımsal olarak arıza vermiş olabilir, genel arıza veya çalışma durumu söz konusu olabilir. Tekrarlamak gerekirse iç tesisatınızda yaptığınız iyileştirmeler olumlu etki edecektir. Diğer etkenler kaydınıza istinaden inceleniyor.

1 Beğeni

Hat değerlerim ilk günkü değerlerine döndü ve 24 saattir stabil olarak çalışıyor.

Demek ki hattım (taahhüt edilen) bu değerler ile çalışabiliyormuş.

Teşekkürler TurkNet.