1 aydır CRC konusuyla ilgili ve mahçup biriyim. TT tarafı değerlerde sorun yok diyor. Destek kaydına her gün düzenli olarak 3 tane hız testi gönderiyorum ama çözüm yok. Port değişikliği istiyorum. Değerlerde sorun yok diye geri çevriliyor. Durum ortada artık sizden yardım istiyorum. Eve gelen kabloda sorun yok. Ek vardı iptal ettim. Modem değiştirdim Broadcom chipsetli modem denedim onda da durum aynı. Snr değerinin bu kadar düşmesi CRC ile doğru orantılı. Ancak SNR 14-15 değerlerinde bile olsa CRC üretiyor. Altta eklediğim görsellerin birinde saha dolabının en boş olduğu saatlerden biri olan sabah 6 civarı aldığım CRC hataları ortada. Daha diyecek bir şeyim bulunmuyor. İyi forumlar. @EFG@ModeratriX@Hakan.Yildirim
Sadece download tarafında problem olması da garip. Testlerde bu hızı alırken xDSL istatistiklerinizde düşüyor olması gerek. Düşmüyorsa problem modemden sonrası için geçerli olabilir
Crc aşırı fazla birikiyor. Ve crc sadece download tarafında birikiyor. Hat değerlerim durup dururken kafayı yiyor. Çözebilmiş değilim. Modem veya sonrasında bir problem olmadığına eminim 2 farklı modem 4 farklı cihazdan test aldım ve hepsinde aynı sonucu veriyor.
CRC ve FEC bende de artıyorken hız düşmesiyle karşılaşmıyordum. Problem farklı bir noktada olabilir. Hız testini wifide denemişsinizdir mutlaka orada da sonuç aynı mı çıkıyor
Hocam sizde crcler o kadar fazla değildi. Benim crc hatalarım 12 13 milyonu buluyor. Crc birikmesi performans düşüren bir faktör. Belirli sayılara kadar crc hataları soeun çıkarmaz zaten
Anlıyorum. Benim bildiğim kadarıyla CRC çok olduğunda hız düşmesinden ziyade hat kopar. Kablo sorunu rj11 yada ankastreye çakılan noktada da olabilir. Buralardan da eminseniz yapılacak pek birşey yok gibi
Doğrudur hocam. Bu crclere sebep olan etmenler etraftaki sinyal gürültüsüde olabilir mi ? Pek inanmıyorum ama aşırı yoğun sinyal gürültüsü olan bir yerde de hatlar ne kadar stabil çalışır bilemem
Yukarıda ki yorumları ve durmunuzu incelediğim de direkten/ankastrede ki bağlantılarının da bir problem yoksa dış hat dediğimiz direkten önce var ise ek yoksa dolaba giden bağlantının sorunu olabilir ki Hata oranları mega aşırı bir şekil de meydana gelmiş ve gelmekte modeminizi de değiştirmişsiniz. Sizden isteğim ankastre bağlantınızı direkte ki bağlantılarının kontrol ettirin mümkün olursa yak1 konnektör ile bağlantılarını yenileyin. Ek, dsl prizi, splitter kullanmayın/yenileyin.
Sık sık kopma şeklinde kayıt oluşturun…ve ortak çalışma yapılması talebi gönderin. Aslında paketi bir süre 75 e çekip de deneyebilirsiniz. Kapasite aşımı nedeniyle Dslam kaynaklı sorun da olabilir emin olamadım
Gürültü oranı arttığı için CRC hataları artıyor. CRC fonksiyonu verilerdeki hataları kontrol eder, hata varsa düzeltmeye çalışır. Veriler düzgün gelmezse, aynı veriler düzgün bir şekilde gelene kadar alınmaya devam eder. CRC hatalarının normalin üstünde olması durumunda internet komple çöker, altyapının desteklediği hızların yarısına bile ulaşamazsınız. 8 dB altı SNR Margin değerlerinde küçük bir miktar CRC üretilmesi normal çünkü bakır altyapı. Sizin örneğinizde olduğu gibi kabul edilemez sınırları da aşıyor paket kayıpları. Bu problemi çok benzer şekilde ben de yaşıyorum ve benim sorun birkaç yıldır devam ediyor. Sanılanın aksine, sadece yoğun saatlerde değil, neredeyse günün her bölümünde yaşanıyor. Anlaşılan bu sorun gittikçe büyüyor çünkü son 1 yılda CRC şikayetleri epey artmış durumda. Benim denemediğim yöntem kalmadı, problemin kullanıcı tarafında olmadığından eminim. CRC hatalarını kullanıcı tarafında olabildiğince düşürmeye çalışmak elimizdeki tek seçenek. Üstte arkadaşın da bahsettiği gibi kaliteli (eksiz) bakır kablo, ankastre bağlantısında yak1 konnektör kullanımı bir nebze düşürebilir fakat günün sonunda muhtemelen yine paket kayıplarından dolayı rahatsız olacaksınız.
Kendi sürecim için konuşmam gerekirse, ulaşabildiğim herkese ulaştım fakat çözüm üretilemiyor. Hazır cevaptan öteye gidilemiyor. Hatta muhatap olduğumuz kişilerin büyük bir bölümü CRC kavramını ilk kez duyuyor, bazıları da anlıyor gibi davranıyor. Kesinlikle ama kesinlikle çözüm odaklı hamleler yapılmıyor. TurkNet’e sayfalarca yazı yazıyoruz fakat dalga geçer gibi ‘SIK SIK KOPMA’ şeklinde Telekom’a iş emri gönderiyor, alakasız cevaplar veriliyor. Telekom saha çalışanları zaten anlamıyor, hıza bakıp geçiyor. Her şeyin sonunda da biz kullanıcıların elinde stresten başka bir şey kalmıyor.
Bu işin çözümü için olabildiğince sesimizi duyurmalıyız. Dediğim gibi, yıllardır takipteyim ve sorunu yaşayan kullanıcı sayısı her geçen gün artıyor. Belli ki omurgada ciddi sıkıntılar var. Bu konuyla işinin ehli network uzmanları ilgilenmeli, sıradan saha elemanları değil.
Ankastreye kadar olan kabloda bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum. Ankastre kutusu da binanın içinde zaten. Ondan sonrası dolaba gidiyor. Oraya da müdahale iznim bulunmuyor. Türk telekom ise sorun yok diyerek yardımcı olmayı reddediyor. Artık yapacak pek bir şey kalmamış gibi.