CRC hataları, çözülemeyen sorunlar


Crc değerlerim dün 20 milyona ulaştı. 24 saat bile olmadan. 75mb özgür iletişim kullanıyorum. 65mb e kadar kullanacağım söylendi. Fakat o değerlerde kullandığım zaman CRC çok hızlı şekilde yükseliyor ve en nihayetinde kopuyor bağlantı. Snr değerlerini 14 e çekerek kullanabiliyorum ancak. Bu da hızımı düşürüyor. Fakat neden hızı düşürüp aynı ücreti ödemek zorunda kalayım ki ?

Aynı ücreti kullanmak zorunda kalayım derken? Hocam zaten her türlü tek paket 100 TL ödüyorsunuz şu anda TurkNet’e, eskisi gibi fazladan 10 TL verme devri bitti yani. CRC hataları almanızın birçok farklı sebebi olabilir, misal:
*Bulundğunuz saha dolabında yaşanan yoğunluğa ve her gün artan abone sayısına bağlı olarak saha dolabınız gelen trafiği kaldırmakta zorlanacağından, zaman geçtikçe kopmalar ve hız konusunda ani düşüşler yaşayabilirsiniz.
*Çok klasik ama iç tesisatınızda bir sorun olabilir. Telefon kutusundan modeme kadar gelen kabloda bir sıkıntı varsa ve mümkünse CAT6 kablo ile değiştirip yeniden hattınızı test edebilirsiniz.
*Düşük bir ihtimal olsa dahi, bazı modemler çok CRC hatası üretebiliyor, belki sorun modem kaynaklı olabilir.
*En olası neden ise tavan hıza yakın kullanım sağladığınızdan ötürü kopmaların oluşması fakat sinyal zayıflaması değeri nispeten iyi olduğundan, kesin bir kanıya varamayız bunda da.

Ama en nihayetinde, eğer iç tesisatta bir sorun yoksa size tavsiyem internetinizi daha düşük bir hızda kullanmaya devam etmeniz. Zira, TT konuyla ilgilenene kadar büyük ihtimalle sorununuz çözülmeyecektir. Hatta kimi zamanlar TT santralden alabileceğiniz tavan hızı da farklı bir değere -örneğin önceden bu değer 100-105 arasıyken bir anda 80-85’e- sabitleyebiliyor, böyle çakallıklar yapabiliyorlar maalesef.

Merhaba, @BURKOZA’ya katılıyorum ve eklemek istiyorum:
Yüksek ve sınıra yakın kullanım, düşük SNR gibi etkenler yükseltebiliyor.

  • Yönetim> DSL Ayarı> PVC Paylaş “Etkin” yapın, işe yaramaz ise “VDSL Settings” kısmında ki değerleri “Stable” yapın.
  • Ek, dsl prizi ve splitter kullanma/yenile (YAK1)
  • 35mb’e geçiş yapın. (düzelmezse)
1 Beğeni

saha dolabina uzaksiniz sanirim. kardesim ve ek.olarak.arkadaslarimizin dedigi gibi saha dolabi abone sayisi vs cogaldikca hizlar duser ondan ziyada cat 6+ modem.diye dusunuyorum

Cat6 yı sokaktan gelen kutudan mı çekmem gerekiyor eve kadar

Evet, size gelen kutudan çekmeniz gerekiyor.

Saha dolabına uzaklığınız ne kadar ?Evinizden Görebileceğiniz bir noktada mı saha dolabı ?
eğer aynı sokakta yada 100 metreden uzakta değilse dolap crc hatasını genelde ankastreden eve kadar olan bağlantıdan alırsınız.
Dış bağlantıda sorun aramayın bence öncelikli olarak iç tesisatınızı değiştirin ve değiştirirkende dışarıdan ankastrenize gelen kabloları direkt olarak ankastreye bağlamadan birleştirin.
Ayrıca cat6 çekin. Ben şöyle yaptım isterseniz sizde yaparsınız.
ankastreye cat 6 daki kabloları 2 ye bölerek bağladım yani 4+4 şeklinde.
Yani 4 uç bir kabloya 4 uç diğer kabloya.
Modeme gelen ucu da 2+2 şeklinde bağladım ama bu biraz zor olabilir çünkü rj11 in ucundan 2 adet delik açtım ve 2 şer kabloyu o deliklerden çıkardım ki arasına plastik parçası koyabilirsiniz ben ince kürdan parçası sıkıştırdım birbirine temas etmesin diye.
ondan dolayı benim bağlantım 1200 metre mesafeden hizmet alırken bile 1 kere kopmadı.
3,7 snr değerinde bile 1 hafta kopmadı. Ben modemi 7/24 açık tutuyorum hiç kapatmadım.