Çözülemeyen Hız Sorunu Telekom ve Turknet Anlaşmazlığı

2 aydır 75 mbit hızımı 30 a düşürdüler. Ne TurkNet çözebildi ne de telekom. Altyapı çalışması arıza diye oyaladılar. En sonunda 45 mbit yaptık dediler. Bende modemden margin ayarını artırdım 70 civarı görüyordu. Daha aradan 3 gün geçmeden tekrar hızı düşürdüler. Şimdi 60 zor alıyorum. Resmen dalga geçiyorlar. Çıldırmak üzereyim.

1 Beğeni

Selamlar @Utku, forum profilinize eklediğiniz müşteri numarası hatalı. Güncelledikten sonra bilgi verirseniz sevinirim.

Merhaba, müşteri numarasını güncelledim.

image

Şu anda probleminiz çözülmüş görünüyor. Değerlerinizde bir sorun görünmüyor. Tekrar sorun yaşarsanız kayıt açmanızı ve probleminiz çözülene kadar kaydınızı kapatmamanızı rica ediyorum. Keyifli kullanımlar.

Teşekkür ederim. Fakat 72 mbit indirme hızı altyapımda gözüküyordu. Sonrasında kayıp yaşandı.

Modem hat değerlerini atar mısın.

Buyrun.

1 Beğeni

Hat değerlerinde , SNR margini düşük kullanmak çok crc yaratır ve sonunda kopacaktır. Line attenuation 15,2 / 0.0 Çok iyi durumda, Upload yüksek olsaydı belki kablolardan sebeb olabilirdi.
Benimde 14 - 0.0 Cat 6 kablosunun 25m olarak kullanıyorum. Ankastre direk bağlamak ve kablodan kullanmak sadece 2 db oynuyor.
0.0 sorunsuz şekilde geldiği için kablolarda sorun olmadığı için yapabilecek birşey yoktur. çok iyi bir bağlantı ve aparat kullanırsak belki düşübilir. Çoğu denemede hiç bir fark olmadığı için artık 50 mb olarak kullanıyorum.

Saha dolabından sana gelen kabloda başkalarıda bağlandıysa hız düşüşe geçiyor.

Anladım. Sorun çözüldüğünde 45 mbit falan veriyordu. Bu sorun yaşanmadan önce 70 rahat indirme görüyordum. Her neyse böyle dahi olsa kabul ettim. Sonradan mecburen margin düşürmek durumunda kaldım fazla hız alabilmek için. Arıza çözüldüğünde hız değerim margin ile beraber 68 mbit gördüm. Sonrasında 2 gün oldu olmadı 10 mbit tekrardan hız düşmesi yaşadım. 68 olan şimdi 58 gibi gösteriyor. Yaklaşık 10 mbit düştü. Bilgisayarda cat 8 kablo kullanıyorum 20 metre fakat sıfır kayıp ile. Anlayamadığım nokta kasıtlı mı hız düşümü yapılıyor? Bu durumu anlamadım.

Benim modemde kapasite düştümü otomatik kendini ayarlıyor, kasıtlı değil kopmayacak şekilde hızı düşürüyor. Hİç kimse kasıtlı olarak yapmıyor, bizim kullandığımız cihazlar yapıyor. Kopmasını çok mu istiyorsun. :slight_smile:

Kablonun diyelim 1000 mb kapasitesi var ve diğer kişilerde onlara bağlı senin hız 70 teydi aynı kabloya yeni biri bağlandımı kapasiteden bir parça alacaktır ve senide etkileyecektir.

1 Beğeni

Anlıyorum. Telekomun sorunu gibi gözüküyor çoğu kez de şikayet ettim. Ancak çok bir sonuç alamadım. Artık mecburen böyle kullanacağım. Belki 30 yıl sonra cam fiber gelir. :grinning: Yada starlink ms gecikme düzelir ona mecburen geçebilirim.

Bu konu, son yanıttan 60 dakika sonra otomatik olarak kapatıldı. Yeni yanıtlara artık izin verilmiyor.