CAT6 Kablo çektirmeme rağmen SNR Margin değerim yükselmedi!

Merhaba Arkadaşlar,

TurkNet’e geçtikten sonra TT’da iken olan 15-16 SNR Margin değerlerim 8’e kadar düştü. Daha sonrasında defalarca arıza kaydı oluşturdum fakat bir sonuca ulaşılmadı en son ulaşılan sonuç iç tesisatta sorun olduğu tespit edildi. Bende TT saha ekiplerini aradım ve durumu anlattım. Ofiste CAT6 kablo vardı kameralar için kullanılmıştı. O CAT6 kablo ile ankastre kutusundan eve kadar çektiler. Fakat SNR Margin değerlerimde bir değişiklik olmadı. Halen eskisi gibi 8 db’ydi. İlk TurkNet’e geçtiğimde 75 mbps hız alabildiğimi söylediler bende 75 mbps hız aldım. Daha sonrasında kesilmelerden dolayı 50’ye şimdi ise 35’e düşürdüm fakat değişen bir şey olmadı. SNR Margin değerim halen 8’de. Karşı komşudaki TT modemi ile deneme yaptım yine kesilmeler vardı. Kullandığım modem Keenetic Hopper DSL. Acaba bu kullandığım CAT6 kablo sadece iç tesisat için mi uygun veya saha ekipleri ankastre kutusuna doğru bağlantı yapmadı mı?

SON DEĞERLER;
Screenshot_2

Bağlı olduğunuz saha dolabının kapasitesi düşmüş olabilir veya dolaba gelen ana hatta arıza oluşmuş olabilir. TT de iken aynı dolap üzerinden hizmet aldığınız hâlde paketiniz de yüksek ise arızalı port sorunu da olabilir. Destek kaydınız açık ve hâlâ altyapı sorgunuzda yüksek sonuçlar alıyor iseniz kaydınız üzerinden sorguda çıkan sonuçları alamadığınızı iç tesisat yenilemesi yaptığınızı da belirtin. TT ekipleri gelip ankastrede ölçüm yapsın eğer port sorunu varsa yedek portlardan size yeni bir port açılsın. Ama yukarıda dediklerim dışında altyapı sorgu sunucu şu an düşük ise yapılacak çok bir şey yok gibi fiber beklemek dışında. Umarım arızanız kısa sürede çözülür :pray:

1 Beğeni

Merhaba Sevgili Göksel Bey,
Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Altyapı sorgulama sonucum şu şekilde ve ayrı olarak ankastredeki kablomun yerinide değiştirdiler. TT’da iken aynı dolap ve 50 mbps hız alıyordum.

Screenshot_8

Online İşlemlerden arıza kaydı sorguladığıma şöyle bir yazı aldım.

numaralı hizmetinizin bulunduğu bölgede Türk Telekom kaynaklı arıza yaşanmaktadır. Türk Telekom arızanın 31/05/2024 14:24 tarihine kadar devam edeceğini iletmiş olup bazen bu süreden önce arıza giderilebilmektedir. Modeminizde ve kablolarınızda herhangi bir ayarı değiştirmeden ilgili süre sonunda yeniden kontrol etmenizi rica ediyoruz. Anlayışınız için teşekkür ederiz.

20 zayıflama çok yüksek, sizin bina dışında bir yerlerde kabloda kopukluk olduğunu düşünüyorum.

1 Beğeni

Nedense böyle şeyler de sağlayıcı değiştirince oluyor.Kablo aynı port aynı ama altyapın 75den 30-40 a düşüyor :thinking:

Hocam o herkesde var galiba :joy: Bende de 5. Ayın 8 i diyor.Bir şey yaptıkları da yok olanı da bozmasınlar yeter sanki fiber getirecekler

Arıza varmış zaten hocam. Aynı mahallede eski binamızda yaşayan bir komşumuza sordum, o da aynı sorunu yaşıyormuş. Sık sık kopma oluyormuş. Ben CAT6 kablo çektim, ankastreden eve kadar gerisini bilemiyorum. Dediğiniz gibi, farklı bir yerde veya santrale giden kablolarda bir sorun olabilir. Bu durum oyunun ortasında, filmin ortasında veya uzaktan derslerde can sıkıcı olabiliyor. Keenetic Hopper DSL panelinden 12 dB gibi bir değer seçiyorum, bu daha az kopma yaşatıyor ama tabii ki hız düşüklüğü de oluyor. Bakalım sonuç ne olacak.

1 Beğeni

Haklısınız hocam bari olanı bozmasalardı. :smiley:

Merhaba, yerel sağlayıcı kaynaklı oluşan genel arızalara ne yazık ki direkt olarak müdahale edemiyoruz. Süreci ekiplerimiz elimizden gelen en kısa sürede çözecektir. Kullanmadığınız günlerle ilgili olarak arıza bitiminden sonra Online İşlemler Merkezinden destek kaydı oluşturabilirsiniz.

Teşekkürler Burak Bey sağolun.

Bu konu, son yanıttan 60 dakika sonra otomatik olarak kapatıldı. Yeni yanıtlara artık izin verilmiyor.