Cat6 çekmek mantıklı mı? Hat Değerleri Ekte

Dsl kablosu iç tesisat üstünden geliyor. Splitter yok fakat duvardaki prizden geldiği için bu hat zayıflamasının o nedenle olabileceğini düşünmeye başladım. Zira telekom ekipleri ankastreye kadar bizde sıkıntı yok dedi. Geriye iç tesisat ve modem kaldı. Modem düzgün DSL AC52U firmware son sürüm 858 ama sıkıntı çıkarmadı. İç tesisat için TurkNet kendi ekibini yollayacak hala randevu için aranmadım. İlk kattayım ankastre bodrum katta. Çok mesafe yok ve geçirecek yerler hazır. Bu şartlar altında Shielded Cat6 kabloyu eksiz direk modeme çeksem söylendiği gibi hat zayıflaması düşer mi? Parası neyse verilerek gelecek TurkNet ekibine bunu yaptırabilir miyim? Korumalı cat6 TurkNet ekibinde bulunur mu?

1 Beğeni

TurkNet yerinde destek ekibinin bunu yapacağını sanmıyorum. Kendiniz veya elektrikçiden destek alarak yaptırabilirsiniz. Tek parça kaliteli kablo olumlu yönde fark yaratabilir.

1 Beğeni

Yıllar Önce adsl kullanırken 16 mbps hızdan anca 3-4 mbps alıyordum, modem dahil herşeyi değiştirdim ama sonuç aynıydı en son apartman girişindeki ankastreden modeme cat6 kablo çektim hızım birden 14-15 mbpslere kadar çıktı o zamandan beri internetimde kopma dahil hiç bir sorunla karşılaşmadım şimdi 100 mbps kullanıyorum şuan bile hat değerlerim çok iyi

ben duvar içinden geçirmeyip direk apartmanın dışından çektim kabloyu bu yüzden flat kablo kullandım

1 Beğeni

Kablolar için her kata açılan apartman içi dolaplar var yolu hazır epey geniş yer bırakılmış insan bile sığar :slight_smile: İnşallah dediğiniz gibi hattaki zayıflama ve parazitten bende kurtulurum.

Şahsen buradaki esnaftan bir kaçıyla görüştüm işi düzgünce becereceklerine dair şüphelerim var. Yoksa gelecek ekibin kontrolleri yapacağını biliyorum şayet kablolardan derlerse onlarla ücretini vererek çözmek isterdim. Sonuçta internet firmasından daha iyi yapamaz esnaf.

Beni yanlış anlamayın sakın. Yani söylediklerim yanlış anlamayın da.
Ankastrenizi düzenleyen arkadaşlar sanırım örümcek adamı çok izlemiş.
Bu ne kadar saçma bir ankastre bağlama şekli.
Gözlerimi bantlasam bu kadar karışık olmazdı sanırım.
İnanın türkiye dışında bunu yapsınlar 1 saat sonra kovarlar.

Bizde sorun yok denilmesine siz bakmayın. Benim başıma geldi çünkü.
1 Günde 3-4 kez bağlantım gitti. Temsilcim sağolsun arıza kaydı açtı hemen.
Ardından ekipler sistem taraması yaptı yani TT. Sistem otomatik olarak arızanın sahadan kaynaklandığını belirtti. İlk personel arıza kaydına not düştü onarılması için üst ekibe yönlendirdi. Üst ekipte utanmadan arıza müşteri kablosu kaynaklıdır telekom tarafında sorun yoktur dedi.
Size tavsiyem şudur; öncelikle kısa bir kablo ile yapabiliyorsanız ankastreden direkt olarak modeme bağlayın test edin. Ama bazen ankastrenin içerisindeki ara bağlantılardan kaynaklı da zayıflama olabiliyor. O yüzden dışarıdan gelen kabloyu direkt bağlayıp test edin sonradan.
Eğer ankastreden kısa kablo ile test ettiğinizde zayıflama düşüyorsa Cat6 montajlayın. Sonradan dışarıdan gelen hattı direkt bağladığınızda daha da düşüyorsa zayıflama tavsiyem dışarıdan gelen kablonun uçlarını ankastreden çıkarmayıp belirli mesafeden kesin ve ankastrede kalan uçları bantlayıp isminizi yazın. Böylece işinizi garantiye almış olursunuz.

2 Beğeni

Hocam kabloların öyle olmasının nedeni muhtemelen yeni taşınan komşulardan biri. Kendi bağladıysa aşağıdan veya bağlattığı kişi düzeni bozmuş olabilir. İlk taşınan benim ve böyle değildi sonradan olduğunu biliyorum. Görünüşü kötü ama benim hattıma negatif yansıması olmadıkça pekte umrumda değil ne yalan söyleyeyim. Gelecek TurkNet ekibiyle ankastreden kaç hız geliyor benim dsl prizine ne kadarı ulaşıyor bakacağım. Modemdeki değerleri karşılaştıracağım. Eğer ekip iç tesisat derse ücreti neyse cat6 + işçilik teklif edip çekebilirlermi soracağım. Olmazsa kendim çekeceğim. Tesisat sağlamsa şayet TürkTelekoma ankastreye gelen hattını ve portunu kontrol ettirip düzelttirene kadar mücadelemi veririm.

1 Beğeni

Bu Komşu işi değil. Telekom çekmiş çekmiş bırakmış öyle.
Yani reglete çekilen kabloların düzenine bakın.
Bir tarafı giriş diğer tarafı çıkış zaten.
Bunu mantık olarak arkadan gelen kabloyu aşağı çekecek toplayacak.
Üst kısımdan çıkış vermesi için ortadan giriş yapıp abonenin kablosunu da üstten çıkaracak.
Alt reglet kısmında da girişi üstünden yapıp çıkışı da altından yapacaktı.
Böylece çıkışlar dışta girişler içerde kalırdı. Çok da güzel olurdu gelen diğer ekipte uğraşmazdı abone de kablosunun nerde olduğunu bilirdi.

Kablo düzeni etkilemiyor olabilir ama bunu bu hale getirenlerin düzgün bağlantı yaptıklarına pek inancım yok.
Türknetten gelen arkadaşa aynen şunu söyleyin;
Hattı önce dışardan gelen kısımdan ölçsün sonra içerden gelen kısımdan ölçsün ankastrede böylece ankastre bağlantısında sorun varmı onu da görrmüş olursunuz.
Ben iç tesisatımı kendim çektim öyle göründüğü gibi zor değil yani ve Cat 6 çektim. Bu arada belirteyim Cat6 nında çeşitleri var kalite olarak.

1 Beğeni

Alttan kutunun dışında kalmış bir iki kablo vardı onları diyorsunuz sandım. Evet bağlama şekilleri olsun aşağıya öylece tıkıştırmaları olsun ve diğer dedikleriniz olsun haklısınız. Telekom üstün körü iş yapabiliyor bizatihi 2 gün önce şahit oldum. TT kaynaklı arıza yok dediklerinde toplamda 2 dk durdu. Geldi kutuya öylece baktı izlercesine gitti. Alet edavatı dahi yoktu :slight_smile: Sorunca TurkNet kendi cihazlarını koyduğundan beri biz ölçüm yapamıyoruz dediler. Muhtemelen yapayı kast ettiler ama her türlü saçma bir cevaptı. TurkNet ekip gönderip bakmalı dediler. TurkNet 'te inşallah yakında ekibi yollayacak. Onlarda randevu için halen daha aramadı. Geldiklerinde dediğiniz gibi hattı dışarıdan gelen kısımdan ankastreden ve dsl prizinden ölçtürüp sorunun nerede olduğunu öğrenip ona göre cat6 çekimi yapacağım belki gerek yoktur sorun başka yerdededir. Bu arada kabloyu kendim çekmek isterim ama yeterli alet edevat mevcut değil aletleri satın alması onların gelmesi kablonun temini her türlü fiyat olarak halihazırda ekipmanı olanlara işçilik + kablo ödemekten fazla. TurkNet ekibinin bu konuda işçilik + kablo ücretini vermek çok daha mantıklı.

1 Beğeni

Alete hiçbir şeye ihtiyacınız yok aslında.
Ankastreden evinize kadar mesafeyi ölçün biraz fazla metraj belirterek Cat6 kablonuzu alın ucunu elektrikçide rj11 çaktırın.
Aslında rj11 i kendinizde çakabilirsiniz bunun için ekstra alete gerek yok.
Ben daha önce video paylaştım bu konuda çok basittir yani.
Dilerseniz buraya da ekleyeyim sizde görün kolaylığını.

Kablonun ucunu 1mm kadar açıkta bırakmanız iyi olur zaten rj11 in içerisine kabloyu iterken farkedeceksiniz uç kısmında çukur var kablo sağa sola kaymasın diye.

1 Beğeni

Bu arada bir çözüm daha sunayım size isterseniz.
Cat 6 kablonun 1 ucuna rj45 soket çaktırın ardından
https://urun.n11.com/diger/rj11-erkek-rj45-disi-cevirici-P486549351

Böyle birşey alın. Böylece işiniz çok kolay olur. Belki ileride Bağlantı türünüz değişipte diğer ucunda rj45 gereksinimi olursa aradaki aparatı çıkartıp ankastre tarafına da rj45 çaktırırsınız bir daha kablo çekmezsiniz.

Çözüm çok yeterki ne yapacağınıza karar verin.

1 Beğeni

Önerileriniz için çok teşekkür ederim. Haklısınız kablo uçlarının bağlamasını yapabilirim ve kabloyu temin edebilirim. Attığınız videolarıda izledim bunları yapabileceğimide düşünmeye başladım ama bodrum kattan kabloyu bina içindeki kablo boşluğuna nasıl alacağım aletim olmadan, hadi aldım diyelim o kabloyu bina içi dolaptan çıkarınca matkap veya başka alet olmadan nasıl dairenin içine alabileceğim şahsen bir fikrim yok. Eski evimde tüm aletler. Oradan matkapı alsam uçlarının bu işlem için kısa kalacağını düşünüyorum. Birde tüm bunları yapıp amatörlükten kaynaklı kabloda veya jaklarda bir sıkıntıya neden olup bilememekte var. Profesyonel bir yardım almaktan çekinmiyorum. Umarım TurkNet ekibi bu yardımı sağlar.

1 Beğeni

TurkNet in ekibi duvar içinden geçirmez işçilik süresi uzun olacağı için o işe girmiyorlar. Ama yine de sorarsınız. O ekip ücreti karşılığında bina dışından direkt sallama şeklinde yapabilirler diye düşünüyorum

Bence TurkNet gibi bir firmanın ekibi bu işin üstesinden gelir. Çok vakitlerini alacağını düşünmüyorum. Ücretini de vermeye hazırım. Görselleri ekliyorum konuyu okuyan arkadaşlar yapılabilir mi yorumu size bırakıyorum…






Eğer ikinci görsel kablo şaftı ise ekibin de elektrikçinin de işleri %70 daha kolaylaşır. Her katta bu kablo şaftından katlara çıkış yapılan bölümler vardır bu bölümlerden daire içinde ki dağıtım merkezine kablolar gelir. Elektrikçinin yapacağı işlem daire içinde priz kısmında daire içi dağıtım kutusuna (ana buat) sonra katta ki buat a sonra da oradan kablo şaftı aracılığıyla aşağıya kabloyu göndermek. Aşağıda zaten kablolar Uygun yerlerden geçiyor sanırım. İşlem sırası bu şekilde olacak. Prizden kat dağıtım kutusu arasında ki kablo çekme işlemini eski kabloyu klavuz olarak kullanarak yapabilirler.

Öyle hocam. İşin kolaylaşacağına eminim bende yapardım ama uğraştırır tecrübe yok. Birde sıkıntısız internet istiyorum riske atmadan profesyonel yardım ile çözeyim diyorum. Esnafa gittim hiç güven vermediler. Burası İstanbul değilki 23 bin nüfuslu kazasıyla meşhur ilçe. Esnaf bilmediği işi bile para koparmak için yaparız diyor. F/UTP Cat6 soruyorum bana folyosuz cat5 kablo getiriyor. Yapılacak işi anlatıyorum dinlemeden daha yaparız demeye başlıyor. Şaka gibi bir anlayış hakim. İstanbul gibi bir yerde olsam geze geze bulurdum belki düzgün iş yapacak birini ama burası küçük yer. TurkNet ekibi dışında güvenemiyorum şahsen. Onlarda randevu tarihi için halen aramadı. Alt tarafı alo diyip tarih belirleyeceğiz. Şehir dışına çıkmıyorum çat kapımı gelecekler belli değil zira. Oimden yazdım ses yok.

1 Beğeni

TurkNet Online İşlem Merkezi üzerinden dönüş yaparlar isterseniz yarın sabah Twitter üzerinden TurkNet Destek hesabına kayıt numarasını iletin kontrol ettirsinler. Onlara da talebinizi iletin yerinde destek ekibi talep ediyorum şeklinde.

TurkNet’in anlaşmalı olduğu Tekiz iletişim 8 günün sonunda arayıp yarın için randevu verdi hiç aramamalarından iyidir sanırım :slight_smile: Bakalım ekipler gelince sorunu nerede bulacak. Gelişmeler oldukça diğer arkadaşlara yardımcı olması adına güncellemeler yapılacaktır.

1 Beğeni

Bu konuya eklemeyi unuttuğum bir şeyi daha ekleyeyim. Bu 8 günlük süreçte ekipler gelmez muhtemelen diye düşünüp bir arkadaşın yönlendirmesi ile modemi söküp bodrum katta yukarıda fotoğrafı bulunan ankastreye doğrudan bağlantı yaptım ilk önce daireye gelen değerin 20 mbps altı yani 77 mbps ulaşılabilir hız gösterdi ikinci kez bağlantı sırasında kabloları daha özenli bağladım bu sefer 97 mbps hız gösterdi daire ile aynı. Snryi minumuma çektiğimde ulaşılabilir hız 115+ mbpsye çıkıyor ve neredeyse modem 100 mbps ile dsl sinyali alıyordu.

Bağlama yöntemlerim muhtemelen hatalar içeriyordur tabi. Ekip ile daha profesyonel ölçüm yaparak, ankastreye dışarıdan gelen telekom hattında mı sorun var yoksa ankastre ile daire arasında bir yerdemi sorun var tespitini yapacağız.
Şuan modem ile amatörce yapabildiğim ölçümlerde fikrim Telekomun ankastreye gelen kablosunda sorun olduğuna evrildi.

Muhtemelen fazla ekli, gereksiz dolaştırılmış ve zamanla yıpranmış Telekom kablosu hat zayıflamasını uçuruyor crc hataları ve %25 hız kaybı olarak yansıyor. Profesyonel tespitte bu yönde olması durumunda Telekom ekiplerinin bizde sorun yok safsatasını çürütebileceğim ve sorunu çözmek yerine çamura yatmaları durumunda kanıtlı şekilde btk + cimer şikayetlerimi yapabileceğim. Yarını sabırsızlıkla bekliyorum.

1 Beğeni

Bu konuya güncelleme ekleyeyim. 02.09.2021de TurkNet ekibi geldi. Dairemde ölçüm yaptı aşağı indik ankastrede ölçüm yaptı değerler aynı çıktı. Kısaca suçlu ya telekomun kablosu %90 yada %10 yapa santralinde bağlı olduğum port. Sonuçları inceleyen TurkNet destek benzer düşünceye sahip olacak ki Telekom ekiplerini tekrar adresime yönlendirmiş lakin sıkıntı şu ki bu ekipler geçen sefer geldiklerinde koşa koşa girdi binaya yine koşa koşa adeta soru sormayalım diye kaçar gibi çıkmıştı 1 dk ankastreye baktılar 1 dk soru sormayı denedim 2 dkda gittiler. Yanlarında alet yoktu hiç bir işlem yapmadılar. Öylece boş boş bakıp gittiler. Liyakat ve görev bilinci anlayacağınız sıfır. İşini sevmeyen personel örneği adeta. Geçen ay 24’ünde yaşadığım bu olayı TurkNet 'e bildirmeme rağmen TurkNet aynı arıza kategorisi ile Telekomculara iş emri oluşturdu. Ekipler hala gelmedi yarın öğlen geleceklerini umuyorum ve bu sefer geldiklerinde en azından sorunu tespit etmelerini ve aksiyon alınması için üstlerine bildirmelerini bekliyorum. Geçen sefer yaşanan tekrarlanırsa son olarak ortak çalışma talep edeceğim buda sonuçsuz kalırsa btk ve cimere şikayet oluşturup ilçemde bulunan tüketici haklarına olayı taşıyacağım. Elimde her yaptığımın ve yapılanın görsel ve yazılı delili mevcut. Parasını verip bile mevzuatlar gereği değiştiremediğim o dış kablo ve diğer dış etkenler yüzünden mağdur ediliyorum. Dertlerinin zaten para olmadığını tahmin edebiliyorum dertleri TürkNetli olmam. Gözlerine dizlerine dursun diyorum 2005ten 2018 e kadar Telekom müşterisiydim. Cır cır diye öterek CD ile bağlandığım zamandan modemli bu güne kadar hizmetleri hala leş gibi. TürkNetede şahsen sitemliyim. Yaptıkları her işte beceriksiz olan şu operatörün elinde beni madara ediyorsunuz. Destek ekiplerinize derdimi anlatıp çözüme ulaşana kadar kırk takla atıyorum. Allah aşkına desteğinize düzen verin sizde. Telekomun eline düşmeden sorun çözebilecek kapasiteyi hedefleyin en azından.

2 Beğeni