Bu hat zayıflamasi normal mi

Merhaba hattımda zayıflama aşağıdaki şekilde görünüyor. Normalde ankastrede bu kadar zayıflama olabilir mi?

Ankastreye gelen hızı ve gürültü / zayiflamayi online olarak kontrol edebilirler mi?

Tecrübeli arkadaslarin yardımını rica ederim

Zayıflama aşırı fazla. Ankastreden ölçüm yapmadan ankastre değerleri bilinemez maalesef.

TurkNet 'e ne kadar talep iletsemde ttkom ekiplerini yönlendirip ölçturmediler. Bana deseler bu ankastrede bu zayıflama yok senin hattin kaynaklı bu ona göre tüm tesisatı değiştirecegim ama çözüm saglamiyorlar.

Arıza vs. durum olmadığı sürece Türk Telekom yönlendirilmez arıza olarak yönlendirilse bile ölçüm yapmaz ekipler emin olabilirsiniz. Siz ya kendiniz ölçüm yapacaksınız ya elektrikçi çağırarak ya da TurkNet ekiplerini çağıracaksınız. (108 tl ücreti var iç tesisatta sorun yoksa ücret çıkmaz.)

Anladim cevap için çok teşekkür ederim. Son olarak turknette açtığım kayıt sonucunda bana modeme ulaşan hiz 16 mbps olarak görüyorum diye dönüş yaptılar. Tabi benim modeme ulaşan 3 mbps civarı. Bu bana söylenen hiz ankastreye ulasan hiz midir

Şu anda modeme 2 mbps hız ulaşıyor ankastredeki değer ölçülmeden bilinemez siz hız profilinizin 16 mbps’e çekilmesini talep edin destek kaydından sonra ölçüm yapın.

1 Beğeni

Bence yanlış görmüşler. Tekrar kaydınıza not ekleyin. Modem arayüzünden hat değerlerinin ekran görüntüsü ile birlikte?

Orada yanıt dönen insanların modem hat değerlerinden anladığını sanmıyorum. Ben gürültü seviyesini görüyor musunuz diye soruyorum bana 16mbps hiz ulaştığını görüyorum diye cevap veriyor ben ttkom un otomatik gönderdiği kayit devam ederken belirli periyotlarla atilan mesajda bile modeme ulaşan hiz seviyesi 3mbps diyorum bu defa yine genel gecer bir cevap veriyorlar.

1 Beğeni

Kaydınızı paket tarife adımından mı yoksa hız performans adımından mı açtınız? Paket olarak 16 tanımlı deniyor olabilir mi?

Kategori = hızım düşük modem uygun hızda bulusmuyor.

Bugün tüm hattı değiştirdim sinyal zayıflamasi 37 ye düştü. Tek cat6 kablo çektim ama kablonun ucu direkt ankastreye değil ankastreden gelen kısa kabloyu bağlı direkt ankastreye baglasam muhtemelen daha da düşecek

1 Beğeni

Modemi ankastreye bağlama şansınız varsa orada da değerlere bakın. Modemi ankastreye bağlama konusu forumda mevcut. @talha paylaşmıştı.

1 Beğeni

Ankastre su durumda :slight_smile: !
Çürümüş durumda ne yapacağımı bilmiyorum artik ttkom 6 aylardan bahsediyor değiştirmek için kendim girsem 6 7 daire var buraya bağlı sorun olsa insanlar mağdur olacak.
IMG_20210305_082900|230x500

Suan o durumda ama ttkomun ankastreden kısa bıraktığı uc yaklaşık 20 cm. Bu karmaşanın arasinda sadece uçlarını bulabiliyorum. Açıkta olduğu için reglet ttkomun kablosu vs yağmurdan çürümüş durumda. :slight_smile:

Arıza kaydıyla çözemedim ben de. Elektrikçi çağırsam o topa girmezler muhtemelen. Kendi kablomu takip dahi edemiyorum. Regletteki yerini bulsam benim cat 6 yi direkt oraya cakacagim ama imkansız gibi. Düzen vs hiçbir şey yok.

Mahallenin elektrikçisinden destek alabilirsiniz. Elektrikçiden isteyeceğiniz şey daireye giden kabloyu tekrar bağlayacağız bunun için uçları bulup bağlamamız gerekiyor derseniz hat kontrol cihazı varsa kısa sürede işlemi tamamlar.

Az önce Türk Telekom ekipleri geldi ankastreyi sadece yerine sabitleyeceklerini söylediler yanlarinda reglet vs oldugu icin tamamını degistirmelerini rica ettim her şeyi degistirdiler. Hat zayıflamasi hala 40 db seviyelerinde. Benim cat6 kabloyu direkt reglete caktirdim. Ona rağmen 40 db seviyelerinde. Gelen ekip 1850 metre santral mesafesi olduğunu belirtti. Bundan sonra tek seçeneğim yakın santrale kendimi aldırmaya çalışmak sanırım. Farklı çözümü olanlarin yardımcı olmasini isterim :slight_smile:

Kargocular gibi yalandan geldik evde kimse yoktu derler :slight_smile:

Evden çalışıyorum masa camin önünde. Ankastre açılsa haberim oluyor :slight_smile: santral değişikliğini kolay yoldan nasil çözerim yardim bekliyorum

Cimer e, btk ya, millî eğitim bakanlığına tüm kanallar üzerinden yazın. Uzaktan eğitim hizmetini internet hızının düşük olması nedeniyle alamadığınizi vs iletin.

Daha önce ilettim cimer btk uzerinden ama sonuç alamıyorum. Ben gerçekten interneti kullanamıyorum keyfi bir istekle santral değişikliği de istemiyorum. Ama santral değiştirmek niye bu kadar zor anlamıyorum. Ben direkt saha ekiplerine söylesem saha değişikliği için yardımcı olabilirler mi? Bir de santral değişikligi nasıl yapılıyor. Benim ankastrede bir işlem yapiyorlar mi beni yeni santrale nasil bağlıyorlar yani benim hattimin olduğu kabloyu bularak vs seklinde mi?