Binadaki internet kullanıcısı sayısıyla ters orantılı internet hızı

Ankastre başında dsl kablosu ile direk aldığın sonuçlarda mı aynı ? Fotoğrafta ki değerler ile ? Hat zayıflaması 1 tık fazla geldi. 100 mbps alır iken ki değerler nasıldı ? Şuan 4 SNR değerinde 47621kbps yani 46.5mbps hızla buluşuyor… Önceki duruma göre bu değerleri alman aşırı derece de kötü bir durum. Varsıyılan 8 SNR’a çeksen 35621kbps ye yani oda 34.7mbps’e düşecek hızın… Eğer yanlış anlamadıysam yazdığını Dsl kablo aracılığı ile ankastre başı ölçümde de aynı değerleri alıyorsan, iç tesisatın da yani kablon da sorun yok demektir. Altyapı da temiz deniyorsa. Büyük ihtimal hatta tek ihtimal portun ya arızalı, yada değiştirilmiş. Gelen TT ekibini yakalayıp saha dolabında ki ölçüm değerlerini görmen lazım… Eğer oradaki değerler mesela gelen maks hız 110 mevcut hız 100 veya 98 civarı kısacası yüksek gözükürse, apartmanına gelen bakır altyapı da veya ankastre de sorun var demektir. Ankastre mi bakır altyapı mı çözmek içinde gelen TT ekibinin bağlantını reglet üzerinden değilde direk gelen bakır altyapı kablosun dan kontrol etmesi gerek. Buna rağmen saha dolabında hızın yüksek içerde hız düşüyor ise gelen bakır altyapı zarar görmüş demektir. Bu durumda TT çoğunlukla hiç birşey yapmıyor. TT Fiber başvurun denip geçiliyor.

Şöyle kısa kendim yaşadığım durumu size izah edeyim. Benim dairem yeni. Kablolar falan kaliteli cat6 çekilmiş sadece tek nokta ek vardı. İlk başlarda 8 snr değerinde 98mbps hız alıyordum. Zamanla(6 ay içersinde) hızlarım 60 lara kadar düştü. Arıza kaydı falan der iken TT ekibini yakaladım. Kendilerinden rica minnet 98 mbps’lik güzel bir port taktırdım. Snr değerim yine 8 idi. Yani benim port değiştirildiği için hızım düşmüştü. Sonra zamanla (1.5 senelik zaman dilimi) ne yayıldı benim hız düşme durumu… 98 den 96 93 derken 85 lerde durdu. Tekrar arıza kaydı falan derken çözülmedi. TT geldik diyor. Modem arıza, iç tesisat derken gelmeden geldik demeye başladılar. Gittim TT müdürlüğe şikayet de bulundum. TT saha ekibi beni aradı öylede böyle de şöyle. Gelince arayalım. Aradılar beni. Ortak çalışma yaptık bildiğin. Saha dolabında bana ait port 132mbps maks kapasite. 100 de net hız gelmekte idi. SNR yani noise margin değerim de 16.2 gözüküyordu. Yalnız benim apartmana hız maks hız 106 110 arası değişken. 4 snr değerinde mevcut hızda 90 lara sabitleniyordu. Arada ki kayıp çoktu. Ankastre başı ölçüm aldılar aynı değerler… Dedim ki direk ana hat dan bir ölçüm alalım acaba ankastre de mi sorun. Direk ana hat dan aldık sadece 2 snr yüksek geldi hız… Dediler ki abi senin sorun bakır altyapı. Ondan sonra ne yapalım edelim derken yapacak bişey yok. İmza toplayın fiber başvurun dediler. Sağolsunlar bağlantımı direk ana hat üzerinden yak1 ile birleştirip bıraktılar. Şuan 4 snr değerinde 94.5 mbps hız alıyorum. Sizinde buna benzer olabilir. Aslında olmayabilirde çünkü sizde kayıp neredeyse %58 lik bir kayıp. Port dan olabilir. Dediğim gibi bunların tespitinin yapılması lazım. TT nin kendiliğinden bu tespiti yapmasıda imkansız. Yakalayıp ekipleri hatır minnet baktırmak. Duruma görede yaptırmak…