Bina İçi Kablolama Sorunu Nedir?

İlk kurulum için gelen kişi, ilk seferde bazı sorunlardan ötürü kurulum yapamadı. Uzun uzun bu kısmı yazmak istemiyorum ama sonuç olarak ilk başta söyledikleri sorunlar çözüldü ve kurulum için tekrar randevu verildi. Ancak şimdi de “bina içi kablolama sorunundan” ötürü kurulum yapılmıyor.

Bana bu sorun en baştan söylenmedi, ikinci görüşmemizde söylediler. Zaten kurulum ekibi ikinci randevusunda binaya gelmeden önce haber vermedi, ne geldiklerini gördüm ne de gittiklerini yani gerçekten gelip gelmediklerini bile bilmiyorum ama bana müşteri hizmetleri evime geleceğini söylemişti ve aradıklarında bana biz geldik baktık dediler.

İkinci görüşme zaten sadece telefon üzerinden yapıldı ve telefonda kurulum ekibinden biri, bir elektrikçi çağırmamı söyledi ama problem tam olarak ne açıklamadı. Hatta bir numara verdiler burayı arayın hallederler diye. İşin sinir bozucu tarafı ise ilk kurulum randevusuna gelen kişi bana bir elektrikçi çağırmamı söylememişti.

Bu Kurulum Ekibine hiçbir şekilde ulaşamıyorum, müşteri hizmetleriyle aynı numara üzerinden iletişime geçiyoruz ve m. hizmetlerinden de kimse problemi açıklamıyor.

Apartmanda Türk Telekom kutusu var ancak daireye kadar çıkan bir kablo yok. Galiba benden yapmamı istedikleri şey bir elektrikçi çağırıp kutudan daireye kablo çekmek. Aklıma başka bir ihtimal gelmiyor. Ancak bu işi kendileri yapmaları gerekmiyor mu? İç tesisattan bağlamalarını istemiyorum zaten. Bina eski ve ev sahibi değilim, dış cepheden kabloyu sarkıtarak bağlamaları mümkün değil mi? Kablo ücreti zaten bize ait, TurkNet’in kendi sitesine göre işlerin bu şekilde yürümesi gerekiyor ama gerçekte öyle olmuyor.

Verdikleri numarayı aradım ama açan olmayınca bir daha aramak istemedim. TurkNet’le zaten bir alakası yok bu yerin. Elektrikçiyle görüştüm beni onayladı, kablo çektirme işini yapsam doğru olur mu? Kafam bayağı bir karıştı. Şimdiye kadar hiç bir iss internet bağlatırken bize elektrikçi çağırın demedi, hep dış cepheden bağladılar. Bu yüzden başvurumu iptal etmeyi bile düşünüyorum. Ne yapmam gerekiyor, lütfen yardımcı olun bir haftadır internetimi bağlamıyorlar.

1 Beğeni

Selamlar @feeling, forum profilinizde müşteri numarası bulunmuyor. Ekledikten sonra bilgi verirseniz yardımcı olmak isterim.

1 Beğeni

Merhaba madem bu konu denk geldi bende biraz yazayım.

iki gün önce durup dururken bir anda internet gitmeye başladı yüzde 20 paket kayıpları vs ile karşılaşmaya başladım. Destek kaydı açıp durumu anlattım. Daha sonra türknetin bana verdiği ont ve routerle deneme yapmak geldi aklıma ve fiber kabloyu türknetin ontsine takınca loss ışığı yandığını gördüm. Sonra üzüldüm kablo kırıldı diye kendi ontemde denedim ve yine yeşil yanmaya başladı. Ont içinden baktığımda sinyal -32 db seviyelerine düşmüştü. Binada tek ben gigafiber kullandığımdan girişteki splitteri baypass edip 6 db daha kazanayım dedim çözülene kadar ve durumu destek kaydına ekledim ve eve saha ekibi geldi :smiley: Olaylar başladı. Gelen ekibin ölçüm cihazı kalibrasyonsuz farklı değer gösteren ve apc uca uygun değil upc uca uygun bir cihaz kullanıyordu. Ont üzerinde -23 db sinyali -42 db ölçtü çalışan sistem üstelik. Konnektör değiştirmeye başladık rastgele. Sonra farkettim ki cleaver yok yankeskiyle fiberi kesip konnektöre sokuyor ve sinyal daha da düşüyor :joy: . Baktım dairedeki kabloyu keserek bitirecek durmalarını istedim ve sorunu çözmeden gittiler. Günde 10 15 dairede bunu yapıyormuş birde bunu ekledi :joy: . Sonra ben daire içindeki fiberi buattan çıkarıp neşterle temiz uc açıp tekrar yerine sokup son kablo payıyla bağlantıyı yaptım ve çalışmaya başladı.

Türknetin saha ekibi konusunu çok ciddi anlamda ele alması gerekli. Ekipman ve kalifiye eleman şartı koymalı. Ölçü aletleri düzenli kalibrasyon edilmeli. Şartnameye eklenil taşeronun bunlara uymasının sağlanması gerekli. Kabloyu yaptıktan sonra -23db gelen sinyal -14db gelmeye başladı büyük olasılıkla saha dolaplarına da erişimleri var ve hattı okadar bölmüşlerdi ki sinyal gelmiyordu. Önce dolaptan düzeltip sonra bana geldiklerini tahmin ediyorum.