Bilgi ihtiyacı


NmsHızProfil
Download kapasite hızı
Download mevcut hızı; bunlar tam olarak ne oluyor açıklayabilecek biri var mıdır?
Özellikle kapasite hızı ile mevcut hızı arasındaki fark nedir?
Teşekkürler

Download kapasitesi sizin alacağınız maksimum hız değeridir (Upload kapasiteside aynı şekilde)
Download mevcut hızı size şuanki verilen mevcut download değeridir
Upload mevcut hızıda size şuanki verilen mevcut upload değeridir

Download kapasiteniz 30megabit
Upload kapasiteniz 14megabit
(yani bunlar sizin maksimum alıcağınız değerler)

Nms hız profili ise aboneliğinize dayalı mevcut paket hızını gösterir tam anlatamamış olabilirim :slight_smile:
Yani sizin şuanki paketiniz 80 download/8upload Nms_HızProfil 79872/8192 = 80 download 8 upload
Ama zaten sizin alabileceğiniz maksimum download değeri 30megabit oyüzden 35 megabitlik 85 tl lik VDSL pakete geçmenizi öneririm

2 Beğeni

Download kapasite hızının yükseltilmesinden TurkNet mi TTnet mi yoksa ben mi sorumluyum?
Sonuçta ben şuan 75 mb paketi için ödeme yapıyorum. Fakat 30 mb hız alıyorum.
Resimdeki değerlere göre kimden kaynaklı sorun anlayamadım?
Ve son sorum ben bu nms değeri (75 mb) alabilir miyim ve yapmalıyım?

tam olarak sorunuzu anlayamadım

Kapasitenin artırılmasına Türk Telekom karar veriyor yapılan altyapı çalışmaları sonucunda artış olabilir.
Sizin altyapınızın sağlamış olduğu maksimum değer 30 Mbps Download .Size hız olarak 80 Mbps tanımlanmış fakat bu değerlere şu anda ulaşamazsınız.

1 Beğeni

@Baran in dediği gibi kapasitenin arttırılmasına Türk telekom karar verir sizin adresinizde şuan alabileceğiniz en yüksek hız 30megabit eğer daha yüksek hız almak isterseniz kapasitenin daha yüksek olduğu bir yere taşınmanız lazım başvuru yaparken alt yapı sorgula yapıp alt yapınızın desteklediğin en yüksek hıza bakmanız lazımdı Online İşlem Merkezi > Paket & Kullanım > İnternet Paket Değişikliği yerinden paketinizi değiştirebilirsiniz

Abone olurken alt yapımım 75 mb desteklendiği söylendi ve telefon ile hız testinde 55 mb hız aldım. Şuan ki düşüşün sebebini öğrenmeye çalışıyorum.
Türk telekom diyorsunuz fakat TurkNet yetkilileri 75 mb alabilirsiniz diyor. Bunun içinde daire hattının kabloları değişmeliymiş. Yazdıklarınızdan turknettin dediği imkansız.

Modem Hat Değerlerinizi ve Altyapı Hız Sorgulama sonuçlarınızı paylaşırmısınız? Kontrol ederek size bilgi vermeye çalışacağım.

Yani siz hızım düşürldümü diyorsunuz eğer öyle diyorsanız bu banada oldu mevcut hızım 35megabit den 26 megabite düşürldü online işlem üzerinden destek kaydı açtım ve sorunu düzelttiler @Baran dediği gibi hat değerlerini ve alt yapı hız sonuçlarını paylaşınız

Santral / Saha Dolabı olan uzaklık mesafesi , Pandemi nedeniyle internet kullanımının artması ile kapasitede yaşanılan yoğunluktan dolayı ulaşılabilir hız değerlerinde değişiklik olabiliyor.


Modem hat değerleri ne oluyor bir bilgim yok. Nasıl alınacağını anlatırsanız yardımcı olurum.

Modeminizin markasını ve modelini söylermisiniz

Airties vdsl 5650 v2 veya v3 evde olmadığımdan tam modelini yazamiyorum.

192.168.1.1 ile modeminizin arayüzüne girdikten sonra (modemin kullanıcı adı ve şifresi genelde) kullanıcı adı (admin) şifre (admin) olur modemin arayüzüne girdikten sonra sol taraftan internet sekmesinin üstine tıklayacaksınız orda

TEMSİLİ RESİM
sss
gibi bir yer olacak ordaki değerler senin hat değerlerindin resimde gördüğün gibi olur ama modem arayüzüne girmek için modemine bağlanman lazım yani evdeki inteneti bağlı olman lazım

1 Beğeni

bu değerleri bizle paylaşırsanız size daha iyi yardımcı oluruz

Bir saate paylaşıyor olacağım, yardımlarınız için teşekkürler.

Rica ederiz. :smiling_face_with_three_hearts: Mesajınızı bekliyoruz

1 Beğeni


Modem 5650v3

Altyapınızın desteklediği maksimum hız 30 mbps.

Hat zayıflaması 0 görünüyor bi anlam veremedim neden 0 yani 2 3 olsa anlarımda 0 anlamadım snr değeriniz düşük eğer modeme splitter bağlıysa kabloyı çıkarpı splitterden direk modeme takınız kablonun ezilmediğini bir manyetik alana temas etmediğinden emin olun modeminizi açıp kapayın Online işlemler > Teknik & destek > teknik bilgilere tıklayıp bağlantımı yenile diyin ve kesinlikle Online İşlem Merkeziden HIZIM DÜŞÜK -PERFORMANS adı altında destek kaldı açıp mevcut hızım 30 a sabitlendi diye derdinizi anlatıp cevap bekleyin bu banada oldu TurkTelekom ekipleri kontorle geldi ve hızımı 26megabit e sabitlediler oysaki ben 35megabit lik paket kullanıyodum Online işlem merkezinden destek istedim sağolsunlar 1 saat içinde sorunu halletiler. dediklerimi uygulayın spliiter varsa çıkarın kablonun ezilip büzülmediğine dikkat edin eğer ekler varsa yak1 konnektor ile ekleri sağlamlaştırın.