Ben kesintisiz düzgün bir internet kullanamayacak mıyım?

Bazı arkadaşlar bilirler evimdeki internette ara ara kopmalar oluyordu. Modem arayüzünden baktığımızda FEC ve CRC hatalarının biriktiğini gördük. Turknetin desteği ile dağıtım kutusu ile modem arasındaki kabloyu yeniledik ama hiç bir faydası olmadı. İnternetim yine kopuyordu ve bir de hız düşümüne gitmeyi denedik. Hızımı 50 mbps’a düşürdük ama bu da bir çözüme kavuşturmadı. günde 3-4 kez internetim kopuyordu son zamanlarda bu iyice arttı. ortalama saatte bir internetim kopuyor ve modemi kapatıp açmak durumunda kalıyorum.
Modemi Türknetten almıştım iade edip başka markaya geçecektim ama kablo yenileme vs uzun süre geçtiğinden iade süresi doldu ve iade kabul etmiyorlar. Online oyun oynamak istiyorum oynayamıyorum. Geforce now kullanmak istiyorum kullanamıyorum.
Herşeyi geçtim film bile izlemek zulüm oldu. Ben şimdi ne yapacağım arkadaşlar? Her saat başı kalkıp modemi mi resetliyim?
Bana lütfen bir çözüm önerisinde bulunun :frowning:

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 8.7 dB
output power upstream: 8.7 dbm
attenuation downstream: 10.6 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 24.5 dB
output power downstream: 14.0 dbm
attenuation upstream: 0.2 dB

Hat değerlerim bu şekilde.
@EFG Enes bey siz durumumu biliyorsunuz. Modemi iade edemedim süre dolduğu için. Bir öneriniz var mı? Bana yardımcı olursanız çok sevinirim.

Kablonuzda ek, splitter veya priz var mı ? Anakastrenin ve evdeki girişin fotosunu çekebilir misiniz ?

Merhaba,
Oturduğum ev tek katlı bir ev. İnternetim


Bu direkten

Bu kablo ile geliyor.
Bu bakır kablonun sonunda rj11 için kablolar yak 1 kullanılarak takıldı.
Yani ev içinde sadece birleşim yeri var. Bu fotoğraflardaki kabloyu da yeni değiştirdik 1-1.5 ay olmuştur en fazla.

2 Beğeni

Buradan sorgulayıp ss atabilir misiniz ?
Destek kaydı oluştur muydunuz ?

1 Beğeni

Destek kaydı daha önce defalarca oluşturdum. Birinde Turknetten gelip ev içini kontrol ettiler. Birinde TT gelip dışarıyı kontrol etti. birinde ortak çalışma yapıp bahsettiğim kabloyu yeniledik işte. Son olarak modemi servise gösterin demeye başladılar.

1 Beğeni

Dolap ve ev arasındaki dış hatta bir sorun olabilir. Bunu da TT ölçümünü yapar. TT’den saha dolabından ölçüm isteyin veya direkteki ankastreden.

181 metreye göre ve yeni çekilen kabloya rağmen 10.6 hat zayıflaması bana çok fazla geldi… Keza arkadaşım 200 metre den 4.5 gibi zayıflamalar alıyor. Direk de ben bir kutu göremiyorum. Şuan direkte kutu var mı ? Varsa kutu da problem olabilir, yoksa size başka direkte ki kutudan, şuan ki direğe kablo çekilip, oradan da ek yolu ile size verilmiştir diye düşünüyorum. Bu durumda diğer direkde ki kutuda veya bağlantı yerinde veya sizin direğe gelen kabloda sorun olabilir. TT o direk den sana kablo verir iken ölçüm falan yapmadı mı ki ya ? Bu TT bir işini de düzgün yapsa keske…

İnanın o kadar saçma ki sistemler. Bahsettiğim direkte dağıtım kutusu var. O dağıtım kutusuna kablo başka bir dağıtım kutusundan geliyor. Saha dolabından eve gelene kadar 2 adet dağıtım kutusu var yani. Bu dağıtım kutuları 10 seneden fazladır kullanımda ve yenilemiyorlar

2 Beğeni

Bende de aynı eve gelene kadar 267 metre mesafede 2 dağıtım kutusu var TT da kendilerine göre mantıksız hiç bişe yok

1 Beğeni

Büyük ihtimal ya sizin attığınız fotoğrafta ki direkde ki kutu da problem var yada diğer direk den sizin direğe gelen kablo veya kutusun da sorun var. Keza eve kadar gelen kablo yenilenmiş.

Merhaba @ilkay, tabii isterseniz bende bir bakayım. Yardımcı olabileceğim bir konu varsa biliyorsunuz elimden geldiği kadar yardımcı olmaya çalışırım. Sizden özel mesaj bekliyorum.

1 Beğeni

İlginiz için teşekkür ediyorum. Mesajdan ulaşıyorum size.