Azalttığımız ama bitiremediğimiz kopma sorunu

Yaklaşık 1 hafta önce Türk Telekom’dan TurkNet’e geçiş yaptım. Türk Telekom 24 Mbps tarifesi kullanıyordum. TurkNet altyapımın 100 mbps VDSL destekli olduğunu söyledi ve geçiş yaptım. İlk gün hiçbir sıkıntı yoktu, ikinci gün Wi-Fi kanallarını kurcalarken internetimin gün içinde 5 dakikada bir koptuğunu fark ettim. Uzun araştırmalar sonucu SNR Margin, Hat Zayıflaması gibi terimlerle karşılaşıp işin aslını öğrendim. 95 Mbps hız alırken SNR değerim 8-8.5 civarındaydı.

Modemi (Airties Air5650TT) Putty ile rootlayıp hızımı 80 Mpbs olarak güncelledim, SNR değerim 10 üstüne çıkınca sorun çözüldü gibime geldi. Ancak sıklığını azaltmış olsam da kopma sorunu devam ediyordu. TurkNet’e destek kaydı açtım, Türk Telekom’a arıza kaydı açtıklarını söylediler. Modeme atılan root’u önermediklerini, hızı onların düşürmesi gerektiğini söyledi. Hızımı 79 Mpbs olarak güncellediler. SNR değerim onların ayarlamasıyla 10 üstüne çıksa da root attığımdaki hali devam etti.

Sonra hiç şaşırmadığım bir şekilde Türk Telekom altyapıda bir arıza olmadığını iletti. Sonra destek kaydındaki arkadaşla hızımı 50 Mbps olarak güncelledik. SNR değerim 20’nin üzerine çıktı, artık kopma sorunu olmayacağına neredeyse emindim. 17 saat sıkıntısız kullandıktan sonra destek kaydını sonlandırıp sorunun çözüldüğünü düşündüm. Ama internet yine koptu. 20-25 SNR, 0 hat zayıflamasıyla çok fazla CRC hatası alıyordu modem. Kopma işi çok nadirleşse de hala tam olarak çözülemedi. Az önce tekrar destek kaydı açıp hızımı 35 Mbps olarak güncellettirdim.

Son DSL değerlerim de alttaki gibi, eğer sorun hala devam ederse elimdeki ZTE H168A ile değiştirip tekrar denemeyi düşünüyorum. Sizce sorunum modem olabilir mi? İnternetin kopmasına ramak kala anlarda DSL değerlerini incelediğimde ulaşılabilir hızım da düşüyor, yani altyapıdan gelen internette de sıkıntı olduğunu düşünüyorum.

dsl değerleri
CRC hataları

Merhaba,
Öncelikle modemi varsayılan haline geri çevirin. Eğer güncel bir yazılımı varsa onunla güncelleyin. Daha sonra modeme gelen kabloları kontrol edin. Herhangi bir ezilme kırılma söz konusu mu diye gözle kontrolünü yapın. Spliter kullanıyor iseniz onu söküp modemi direkt olarak bağlayın.Modemi farklı bir elektrik prizine bağlayın. Dsl kablosunun geçtiği bölgede yüksek akım çeken elektrik hattı varsa ondan uzaklaştırıp kontrol edin.
Eğer ödünç bir modem bulabilir iseniz bir süre o şekilde deneme yapın. Bunun dışında tekrar bir destek kaydı açın ve modeme ulaşması gereken hızın ulaşmadığını belirtin. Sorun çözülene kadar kaydınızı kapatmayın. İç tesisat sorunu değilse bağlı olduğunuz dolap ile ilgili bir elektriksel sorun olabilir.

3 Beğeni

1- Modemin en güncel sürümü 17/01/2014 tarihli ve kurulu.
2- Modeme gelen kablolarda bir sıkıntı olması pek olası değil çünkü 1 hafta önce Türk Telekom kullanırken böyle bir sorun yaşamıyordum.
3- Splitter kullanmıyorum.
4- Modem ulaşması gereken hıza ulaşıyor bir sıkıntı yok ama anlık durumlarda tahminimce altyapısal sıkıntıdan dolayı modeme gelen hız çok düşüyor ve dolayısıyla SNR de düşüyor ve bağlantı kopup 2 dakika sonra geri geliyor.
5- Hızımı 35 Mbps olarak güncellettim, SNR değerim 29; düşününce mükemmel bir değer, eğer kopma herhangi bir şekilde olursa başka modemle tekrar deneyeceğim.

1 Beğeni

Binada telefon kutusu varsa modemi bağlayıp hız testi değerleri kontroledin. Mutlaka bir kablo sorunu var. Yoksa bu değerlerde kopmaması lazım.

Eğer kablolarda sorun yoksa modem veya saha dolabında bir sorun olması da muhtemel.

Merhaba @enestizman, öncelikle yaşamış olduğunuz sorun nedeniyle üzgün olduğumuzu bilmenizi isterim. İsterseniz bu sorunu bize destek kaydı açarak iletin. Hem netuzman arkadaşlarım hat detayınızı ve hizmetinizi kontrol eder hem de günün sonunda sorununuzun neden kaynaklandığını görmüş oluruz.

Eğer sistem üzerinde bir destek kaydınız varsa bana özel mesaj üzerinden kayıt numaranızı iletin. Ben size bu süreçte yardımcı olmaya çalışırım.

Özel mesaj üzerinden destek kaydı numaramı ilettim. Sorun anladığım kadarıyla devam ediyor.

Teşekkürler. Hızlıca ilgilenip size konu hakkında yardımcı olmaya çalışacağım.

1 Beğeni

Muhtemelen modem kaynaklı hat zayıflaması düşük çünkü ayrıca modem yazılımı issnin verdiği en güncel sürüm mü yoksa internetten bulduğunuz başka bir sürüm mü ?

Şimdi burda bir soru soracağım ne alaka diye bir soru gelecek aklınıza.
Modemin arkasındaki yazı yazan bilgileri ve adaptörün güç amper volt bilgilerini yazan yerlerin net okunacak şekilde bir resmini atabilir misin ?
Ne alaka diye soracak olursan daha önceden farklı bir modem de senin yaşamış olduğun sorunu yaşadım ve sorun modemin adaptörünü yanlışlıkla değiştirdiğim için güç, volt ve amper değerlerini karşılamadığını farkettim ve modemin kendi orjinal adaptörünü kullandım ve sorun çözüldü. Bu konu hakkında TurkNet çalışanlarını ve @EFG ’ nin de baya başını ağrıttım. :hugs:

2 Beğeni

arkadasında dedıgı gıbı modem adaptorlerı standart dııldır 1…1,5…2 amper degısebılıyor cektıgı guce gore…her zaman orjınal degerde adaptor kullanmak lazım

Çok iyi hatırlıyorum @mkoc53 :rofl: Bizim için farklı bir deneyim olmuştu :slight_smile:

@enestizman, şu an sistem üzerinde açtığınız kayıt arkadaşlarım tarafından kontrol edilmeye devam ediyor. Ben hizmetinize ulaşarak hat detaylarınızı kontrol ettim. 20 saat 53 dakika’dır bir kopma yaşamadan stabil bir şekilde bağlantı kurduğunuzu görebiliyorum. Çok yüksek ihtimalle bu kopma sorununun nedeni modem kaynaklı veya iç tesisat kaynaklı olabilir.

Sistem üzerinde size kopma yaşatacak hiç bir etken bulunmuyor.

1 Beğeni

Bence sorun iç tesisat değil gibi Enes hocam İç tesisat olsaydı snr değerleri düşük zayıflama yüksek olurdu. Bu arkadaşın snr değerleri gayet iyi. Sizinde dediğiniz gibi modem olabilir sorun

2 Beğeni

İşte dediğim gibi @enestizman, farklı modem ile testlerini yaparak kontrol edecektir :slight_smile:

1 Beğeni
1 Beğeni

@EFG arkadaşın sorunu da benim gibi telefonlardan kaynaklı olabilir. Tek tek telefon cihazlarını wifi ye bağladım. WhatsApp uzerinden Mesaj gönderdim. Wifi mi açtığım telefon da sorun olduğunu farkettim. Wifi mi açınca diğer telefonlar WhatsApp üzerinden mesaj dahi gönderemiyordu.

Telefon ayarlarını düzelttim. Şuan hiç bir sorun yok.

Bu da sadece bir öneri tabi herkes için böyle olacak değil. Ama denenmesi gerekir.

İnternet bağlantısını evde ki bir kişiye mesaj atarak dene istersen. Böyle takılma oluyorsa wifi leri aç kapa her seferinde mesaj at. Güzel anlatamadım. Umarım anlamışsın dır dediğimi

2 Beğeni