Merhaba,
Yaklaşık 1-1.5 haftadır TurkNet abonesiyim 75 mbps paket kullanıyorum bundan öncesinde TT kullanıyordum. Birçok farklı website sorgularında santral-ev mesafesi 188 metre ulaşılabilir max hız 69 mbps gözüküyordu. Bu zamana kadar 35-50 mbps kullandım. Alt komşumun modem değerlerine baktım max rate’i 73 veya 77 gözüküyordu (75 mbps paket kullanıyor) benim max rate’im 53 gözüküyor. Ankastreden modeme yeni kablo çektim yükleme hızı arttı indirmede bir değişiklik olmadı. TurkNet üzerinden arıza sorguladım hız sorunu yaşadağınızı tespit ettik yazıyordu ben de kayıt açtım 2 gün önce TT ekibinden birisi gelip ankastre hız ölçümü yaptı en fazla 53 alırsın dedi, ben de dedim ki alt katımdaki 73-77 alabiliyor ben neden alamıyorum? 2 kere santrale gidip geldi port değiştirdiğini söyledi ankastreye gelen hız sabit 53. Yetkili birini aradı anlattı durumu telefondaki adam kablosunda sorun vardır dedi (klişe suçu kullanıcıya atma) teknisyen adam ankastreden ölçüyorum 53 çıkıyor diyince adam yapacak bir şey yok o zaman dedi ve telefon kapandı. Teknisyen arkadaşla vedalaştık.
TT arıza kaydına bu notu bırakmış: "ARIZA MÜŞTERİ ANKASTRE KABLOSU KAYNAKLIDIR - TT TARAFINDA SORUN TESPİT EDİLMEMİŞTİR"
Modem değerlerim (yeni kablo ile):
Daha fazla uğraşmamak için sorunum çözüldü dedim fakat içim rahat etmiyor bir türlü. Hakkımı aramam gerekiyor gibi hissediyorum zaten Türkiye’de internet kanayan yaramız vdsl altyapı bulmuşken tamamından faydalanmak istiyoruz.
Arıza sorgulamada halen Düşük hız sorunu tespit edildi yazıyor, tekrar arıza kaydı oluşturmalı mıyım