Herkese Merhaba,
1+ yıldır TurkNet üyesiyim ve bu karşılaştığım sorunlar son 2-3 aydır yaşanıyor.
Öğleden sonra, gün içi sıcaklık değerleri yükseldikçe (ki modem de bundan nasibini alıyor) her zaman olmasa da internet hızım 100 Mbps değerlerden 4 Mbps değerlere düşüyor. Şöyle ki;
100 Mbps normal değerler;
07/18/2023 10:46 PM İnternet hızı: Speedtest by Ookla - The Global Broadband Speed Test
07/18/2023 10:45 PM hat değerleri:
4 Mbps anormal değerler;
07/18/2023 4:39 PM İnternet hızı: Speedtest by Ookla - The Global Broadband Speed Test
07/18/2023 4:44 PM hat değerleri:
Bunun üzerine TurkNet’e 65600662 numaralı destek kaydını bıraktım. Hat değerlerinin normal olduğunu söylediler ve ağ kalitesini artırmak amaçlı aşağıdaki önerileri verdiler;
1) Modem üretici firmanızı arayarak yazılım güncellemesi ve yeniden kurulum yapmak
2) Wifi kanal ayarı yapmak ( Google’da kılavuz bulabilir veya https://forum.turk.net/t/en-iyi-wi-fi-ayari-nasil-yapilir/ bu linkten destek alabilirsiniz)
3) Modemin konumunu elektronik eşyalardan ve duvar diplerinden uzak tutmak
4) Wifi sinyal güçlendirici almak
5) 5G ve wifi 6 destekli yeni teknoloji modem temin etmek
6) Modemin dns ayarlarını; 193.192.98.8 / 212.154.100.18 şeklinde yapmak
7) Ankastre kutusu kablolarını yeni nesil cat6-cat7 kablolar ile değiştirmek ve bağlandığınız cihazın ağ kartını güncellemek.
Bu sorun hem günün belirli zamanlarında hem de kablolu ve kablosuz tüm cihazlarda olduğu için modem üreticisi ile iletişime geçtim ve aşağıdaki dönüşü aldım.
Belirtilen tablo üzerinde kontrolleri sağladığımız da hat değerlerini kontrol ettiğimiz de yapı da SNR MARJİN değerlerini ve hat zayıflamalarını kontrol ettiğimiz de düşük olarak gözükmektedir. Cihazın yapılandırmaları ve dsl hat değerlerini güçlendirmek adına sizlere aşağıda iletilen adımları kontrol etmenizi rica ederiz.
SNR Margin : 15db ve üzeri olması gereklidir. Düşük olması internet bağlantı kopması gibi durumlar gerçekleşir SNR margin download değerleriniz düşük görülmektedir. Bu durumdan dolayı hız düşmesi ve DSL sinyal düşmesi gibi durumla ile karşılaşabilirsiniz. Konuyla ilgili servis sağlayıcınız ile görüşerek modeme gelen SNR marjı değerlerini ileterek düzeltilmesi için destek alabilirsiniz.
Hat Zayıflaması : 15db ve altı olması gerekmektedir. Yüksek olması bağlantınızın uzak bir santral sunucusundan geldiği anlaşılır hattın gürültü oranı artar verimsiz bir bağlantı gerçekleştir. Bu değerlerinizi modeminizde normal değerlerde görülmektedir.
Hata (pkts) : Hata paketleri 0 (sıfır)’a yakın olmalıdır. Paketlerin yükselmesi santral ile modem arasında paket kayıplarının yaşandığını belirtilmektedir. İlk olarak Modem ile telefon hattını bir kullanıyorsanız arada yer alan splitter cihazını çıkararak direk gelen hattı modeme bağlayıp çıkan değerleri tekrar kontrol edebilirsiniz. Splitter kullanılmıyorsa bina içi tesisat bina port ankastre den DSLAM kutusuna kadar olan bağlantıların incelenmesi gerekmektedir.
Notlar;
- Ana kart modelim buradaki: ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI | Anakartlar | ROG Türkiye Hem kablolu hem kablosuz (mobil cihazlarda) aynı sonucu aldım.
- Modeme Cat6 vb kablo bağlanmıyor. https://www.hepsiburada.com/tamtel-telefon-modem-adsl-ara-kablosu-koken-10m-p-HBV000014OF95 şuradaki gibi bir ADSL telefon kablosu direkt duvardaki prizden geliyor. Bu kablo yerine Cat6 kablo kullanabilir miyim ? Daha mı iyi olur ?
Buradan hareketle hem internet yavaşlaması olduğunda hem de normal zamanlarda hat değerleri (özellikle SNR) birbirine yakın seyretmekte. Bu sorunun günün belirli saatlerinde ortaya çıkmasının sebebi ne olabilir ?
Herkese yardımları için teşekkür eder, sağlıklı günler dilerim.