Arıza veya istek dışı port değişikliği sonucu hız düşüklüğü ve kopma

20 şubat günü port değişikliği sonucu 1 aydır 63mb kullandığım internet şu an 35mb ve kopmalar meydana geliyor.TT’un istediği gibi port değişme hakkı var mı?

Selamlar @vega, ay içerisinde 10’u aşkın arıza destek kaydınızın olduğunu görüyorum. Belirtilen hızlar bağlantınızı kararsızlaştırıyor. Bu sebeple sorunsuz alabileceğiniz uygun değere geçişiniz yapıldı. Değerlerinizi aşağıya bırakıyorum;

Arıza kayıtlarının hepsi 20 şubattan sonra öncesinde hiçbir sorun yaşamadan kullanıyordum.Ne oldu da artık Max 35 destekliyor?

Bakır altyapı üzerinden hizmet alıyorsunuz. Modem arızası, bakır kabloların yıpranması, bölgede yoğunluğun artması, santraldeki yoğunluğun artması ve benzeri gibi sebepler hızınızı doğrudan etkiler. Bir problem olduğunu düşünüyorsanız kaydınız üzerinden bildirimde bulunabilirsiniz.

1 ayda mı yıprandı kablolar Allah aşkına.

Dikkat ederseniz tek bir neden yazılmamış ama siz tek bir nedene odaklanmışsınız. VDSL deki hat değerlerinde sizin durumunuzdan çok daha fazla değer değişikliği oluyor bu kullanılan teknolojinin hassasiyetinden kaynaklı çok normal bir durum. Bu tarz sorunların olmaması için fiber altyapı talebinde bulunun.

1 ayda değil 10 dk da nasıl değer değişikliği olabileceğini görmek isterseniz size kendi gözlerinizle görebileceğiniz basit bir deney anlatabilirim. Apartmanda oturuyorsanız tüm komşularınızın modemini kapatın ve kapalı kalsın. En son olarak sadece kendi modeminizi kapatıp açın ve bağlanan değerin nasıl değiştiğini ve yükseldiğini görün. 1 ay mı 10 dk mı :slight_smile:

Şikayet ettiğim şey TurkTelekom’un kendi müşterilerine daha iyi hizmet verebilmesi için TurkNet müşterilerini daha kötü hizmete mahkum bırakması ve TurkNet’in bu konuda bir şey yapamıyor oluşu aslında.

Kimse yorulmasın size grafik sunayım :grin:. Biraz önce canlı canlı yaşadım çünkü. Yan komşum internet bağlattı, benim snr değerim dansöz gibi kıvırdı.

Yan komşu kaç mbps bağlattı bilmiyorum ama snr değerim 1 DB düştü sadece , ucuz kurtardık.

4.5 → 3.5

Hatların ne kadar mesafe yan yana gittiği de önemli, ne kadar az olursa o kadar az etkilenir.

Fiberde altyapı Telekom olsa da TurkNet kullanmanız sorun olmuyor, eve kadar Telekom ekibi ilgileniyor. Bakırda yaşadığınız hız azalması sadece sizi etkilemedi, operatör fark etmeksizin yakınınızda olan herkesi etkiledi, bunu unutmayın.

Olayı farklı yere çekmeniz bana baya komik geldi.Benim yaşadığım problemde altyapı sağlayıcısı TurkTelekomun portumu değişmesi ve buna bağlı problemler varken bunları örnek göstermeniz sorunu bende aramanızdan başka bişey değil.

Farklı yere çekme gibi bir amacım olmadı.

Konunun ilk mesajı dahil, çoğu mesajını okumadım bile.

Sadece alıntıladığım mesaja cevap verdim.