Arıza Çözümü Sonrası Hız Düşüşü 👎🏻

Merhabalar.

12 Mayıs’ta internetimde nedenini anlamadığım bir şekilde sık sık kopma sorunu yaşandı. Bunun üzerine ben de oimden destek talebi açtım.
(1 gün önce bina santral dolabında kim olduğunu bilmediğim üniforması olmayan bir kişi internet bağlantısı yapıyordu. Onunla alakası olabilir mi bilmiyorum.)

Dün akşam itibariyle kopma sorunu düzeldi ve oimden şimdi otomatik cevap geldi fakat bu çözüm sonrası internetimde hız düşüşü oldu.

Önceki ve sonraki hızları söylüyorum.

Önceden modem panelinde yazan:
Bağlantı hızı: 65 mbps
Atanabilir hız: 105 mbps
(Ölçümlerde 65 mbps hız geliyordu)

Şimdi modem panelinde yazan:
Bağlantı hızı: 48 mbps
Atanabilir hız: 60 mbps

Gittikçe hız dişüyor, yeni değerler:
Bağlantı hızı: 36 mbps

(Bu arada altyapının desteklediği maksimum hız 100 mbps, bir aralar bu hızı alıyordum fakat gitgide neden düşüyor anlamış değilim!)

Arıza çözümü sonrası neden böyle bir düşüklük olur? Kullanıma da hissedilebilir şekilde ciddi derecede etki etti. Oimden destek kaydına tekrar yazdım.

Kopma arızası öncesi hat değerleri ekran görüntüsü:

Kopma arızası çözümü sonrası hat değerleri ekran görüntüsü:

Destek kaydımla yakından ilgilenebilecek biri var mıdır? Teşekkür ederim şimdiden.

Edit:

Hız gittikçe düşüyor. Yeni ekran görüntüsü:

önceki hat değerleri varmı acaba onun resmi olursa iyi olıur

Evet vardı galerimde bu son arıza öncesi değerler.

Önce:

Sonra

Edit:

Kopma Arıza çözümü sonrası hız gittikçe düşüyor, yeni ekran görüntüsü:

kankam hat zayıflaması değerin yükselmiş fark ettiysen ondan kayanklı

Arıza sonrası eski haline getirilmesi gerekirken daha kötü bir hale geldi :thinking:

@EFG @ModeratriX bilginiz var mıdır bu konuda acaba

portunda sorun olabilir değiştirdilerse

istersen bi port değiştirme talebinde bulun hat zayıflama değerinin yükseldiğini söyle bide söyle seni arasınlar derdini daha iyi anlatabilirsin

1 Beğeni

Cevabı kendiniz sorunun içinde vermişsiniz zaten. Apartmana gelen kablonun bir kapasitesi var. Varsayalım 100 Mbps bunun bir kısmını siz bir kısmını komşular kullanıyordur. Apartmanda veya bağlı olduğunuz saha dolabında her yeni abone sizin hızınızı kademeli olarak düşürür. Eğer altyapı sorgusu sonucundan daha düşük bir değer alıyor iseniz destek kaydı açın sizin hattınıza hâkim olan netuzman arkadaşlar gereğini yapacaktır.

2 Beğeni

Altyapı sorgusu her zaman 100 mbps olarak gözüküyor fakat hızım zaman içerisinde;

100
65
45

Şeklinde gitgide düşüyor. Birkaç aydır 65 ti fakat sorgulamada 100 gözüküyor yine. Destek kaydını cevapladım bekliyorum…

1 Beğeni

umarım düzelir en kötü yerinde destek ekibi gelir sorunu sende sorun yoksa parada almaz

1 Beğeni

Tamam zaten TurkNet Online İşlem Merkezi de ki arıza sorgu sonucunda da hız düşük çıkmıştır büyük ihtimalle. Gerekli ise TT ekiplerine iş emri verilir onlar da gerekli kontrolleri yapıp bilgi verirler.

1 Beğeni

Türk Telekom saha ekibi aradı, binaya gelen hızda sorun yok dedi ama dairene kadar olan kabloyu falan ücretle kontrol eder yaparım istersen diyor :slight_smile: ama sorun benden kaynaklanmıyor. Kopma arızası sonrası hız düşüyor, kopma arızasının telekom kaynaklı olduğu kabul ediliyor ama hız düşüşü senden kaynaklanıyordur diyor. Kopmadan sonra hız düştüyse mantıken hız düşüşü de türk telekomdan kaynaklanması lazım. Adamla anlaşamadık, tekrar kontrol gerçekleştirmedi, kendi operatörünle görüş dedi gitti. Bir de yabancı firmalar(yani TurkNet) hep böyle sorunlu falan dedi, türkneti biraz kötüledi, bu dediğini hiç etik bulmadım ama bakalım TurkNet ne diyecek

Bu arada yeni hızım: 36 mbps ye kadar düştü.

Adama gelmişken portu değiştir dedim değiştirmedi.

1 Beğeni

Merhaba @Bip, ücret karşılığında yaparız gibi bir cümle kurmaları çok yanlış :frowning: Siz asla böyle bir şey yapmayın. Bu konu hakkında bize destek kaydı oluşturdunuz mu? Eğer oluşturduysanız hızlıca bana destek kaydınızın numarasını iletir misiniz?

1 Beğeni

@EFG Özelden gönderdim sevgili hocam, gelmiş olması lazım

Özel mesajınızı aldım. Durumunuzu arkadaşlarıma ilettim. En kısa süre içerisinde detaylı olarak tüm süreçler incelenerek size bu durum ile ilgili bir geri dönüş yapılacaktır. Bende takip etmeye devam edeceğim.

1 Beğeni

Aynı durum bende var acaba çözüm oldu mu bilgi verirmisiniz