12 Mayıs’ta internetimde nedenini anlamadığım bir şekilde sık sık kopma sorunu yaşandı. Bunun üzerine ben de oimden destek talebi açtım.
(1 gün önce bina santral dolabında kim olduğunu bilmediğim üniforması olmayan bir kişi internet bağlantısı yapıyordu. Onunla alakası olabilir mi bilmiyorum.)
Dün akşam itibariyle kopma sorunu düzeldi ve oimden şimdi otomatik cevap geldi fakat bu çözüm sonrası internetimde hız düşüşü oldu.
Önceki ve sonraki hızları söylüyorum.
Önceden modem panelinde yazan:
Bağlantı hızı: 65 mbps
Atanabilir hız: 105 mbps
(Ölçümlerde 65 mbps hız geliyordu)
Şimdi modem panelinde yazan:
Bağlantı hızı: 48 mbps
Atanabilir hız: 60 mbps
Gittikçe hız dişüyor, yeni değerler:
Bağlantı hızı: 36 mbps
(Bu arada altyapının desteklediği maksimum hız 100 mbps, bir aralar bu hızı alıyordum fakat gitgide neden düşüyor anlamış değilim!)
Arıza çözümü sonrası neden böyle bir düşüklük olur? Kullanıma da hissedilebilir şekilde ciddi derecede etki etti. Oimden destek kaydına tekrar yazdım.
Kopma arızası öncesi hat değerleri ekran görüntüsü:
Cevabı kendiniz sorunun içinde vermişsiniz zaten. Apartmana gelen kablonun bir kapasitesi var. Varsayalım 100 Mbps bunun bir kısmını siz bir kısmını komşular kullanıyordur. Apartmanda veya bağlı olduğunuz saha dolabında her yeni abone sizin hızınızı kademeli olarak düşürür. Eğer altyapı sorgusu sonucundan daha düşük bir değer alıyor iseniz destek kaydı açın sizin hattınıza hâkim olan netuzman arkadaşlar gereğini yapacaktır.
Tamam zaten TurkNet Online İşlem Merkezi de ki arıza sorgu sonucunda da hız düşük çıkmıştır büyük ihtimalle. Gerekli ise TT ekiplerine iş emri verilir onlar da gerekli kontrolleri yapıp bilgi verirler.
Türk Telekom saha ekibi aradı, binaya gelen hızda sorun yok dedi ama dairene kadar olan kabloyu falan ücretle kontrol eder yaparım istersen diyor ama sorun benden kaynaklanmıyor. Kopma arızası sonrası hız düşüyor, kopma arızasının telekom kaynaklı olduğu kabul ediliyor ama hız düşüşü senden kaynaklanıyordur diyor. Kopmadan sonra hız düştüyse mantıken hız düşüşü de türk telekomdan kaynaklanması lazım. Adamla anlaşamadık, tekrar kontrol gerçekleştirmedi, kendi operatörünle görüş dedi gitti. Bir de yabancı firmalar(yani TurkNet) hep böyle sorunlu falan dedi, türkneti biraz kötüledi, bu dediğini hiç etik bulmadım ama bakalım TurkNet ne diyecek
Merhaba @Bip, ücret karşılığında yaparız gibi bir cümle kurmaları çok yanlış Siz asla böyle bir şey yapmayın. Bu konu hakkında bize destek kaydı oluşturdunuz mu? Eğer oluşturduysanız hızlıca bana destek kaydınızın numarasını iletir misiniz?
Özel mesajınızı aldım. Durumunuzu arkadaşlarıma ilettim. En kısa süre içerisinde detaylı olarak tüm süreçler incelenerek size bu durum ile ilgili bir geri dönüş yapılacaktır. Bende takip etmeye devam edeceğim.