Ara sıra bağlantı kopması

Merhabalar,

Keenetic Omni DSL modemi kullanmaktayım. TurkNet 50mbps/8mbps kullanmaktayım. Ara sıra internet bağlantım nedensiz bir şekilde kopuyor. Modemden aldığım log detaylarını aşağıda paylaşıyorum. Sorunu anlayamadım, yardımcı olursanız çok memnun olurum. Şimdiden teşekkürler.

Jun 7 22:53:05 ndm
Network::Interface::Dsl: “Dsl0”: VDSL link down.
Jun 7 22:53:05 ndm
Network::Interface::Dsl: “Dsl0”: VDSL line idle.
Jun 7 22:53:05 ndm
Network::Interface::Ppp: “PPPoE1”: connection service standby.
Jun 7 22:53:05 pppd[25184]
Modem hangup
Jun 7 22:53:05 ndm
Network::Interface::Ppp: “PPPoE1”: connection service standby.
Jun 7 22:53:05 pppd[25184]
Connect time 1256.7 minutes.
Jun 7 22:53:05 pppd[25184]
Sent 277700933 bytes, received 2791416378 bytes.
Jun 7 22:53:05 ndhcpc
Dsl0: NDM DHCP client stopped (exit status 0).
Jun 7 22:53:05 pppd[25184]
Connection terminated.
Jun 7 22:53:05 pppd[25184]
Sent PADT
Jun 7 22:53:05 ndhcpc
Dsl0/Vlan35: NDM DHCP client stopped (exit status 0).
Jun 7 22:53:05 ndm
Network::Interface::Ip: “PPPoE1”: IP address cleared.
Jun 7 22:53:05 pppd[25184]
Terminating on signal 15
Jun 7 22:53:05 pppd[25184]
Exit.
Jun 7 22:53:05 ndm
Network::Interface::Base: “PPPoE1”: interface is up.
Jun 7 22:53:05 ndm
Network::Interface::Ppp: “PPPoE1”: connection service standby.
Jun 7 22:53:05 ndm
Network::InternetChecker: Internet access lost (status: 0x0000).
Jun 7 22:53:05 upnp
shutting down MiniUPnPd
Jun 7 22:53:05 ndm
Core::Session: client disconnected.
Jun 7 22:53:06 ndm
Core::Server: started Session /var/run/ndm.core.socket.
Jun 7 22:53:06 ndm
Core::Session: client disconnected.
Jun 7 22:53:06 ndm
Http::Manager: updated configuration.
Jun 7 22:53:06 ndm
Core::Server: started Session /var/run/ndm.core.socket.
Jun 7 22:53:06 ndm
Core::Session: client disconnected.
Jun 7 22:53:09 ndm
Network::Interface::Dsl: “Dsl0”: VDSL line handshake.
Jun 7 22:53:12 ndm
Network::Interface::Dsl: “Dsl0”: VDSL line training.
Jun 7 22:53:25 ndm
Network::Interface::Dsl: “Dsl0”: VDSL line showtime.
Jun 7 22:53:25 ndm
Network::Interface::Dsl: “Dsl0”: VDSL link up.
Jun 7 22:53:25 ndm
Network::Interface::Tc3262::Dsl: VDSL link speed: 51192/8188 kbps.
Jun 7 22:53:27 ndm
Core::Ndss: [15307] no internet connection.
Jun 7 22:53:27 ndhcpc
Dsl0: NDM DHCP Client, v3.2.45.
Jun 7 22:53:27 ndhcpc
Dsl0: created PID file “/var/run/ndhcpc-ptm0.pid”.
Jun 7 22:53:27 ndhcpc
Dsl0/Vlan35: NDM DHCP Client, v3.2.45.
Jun 7 22:53:27 ndhcpc
Dsl0/Vlan35: created PID file “/var/run/ndhcpc-ptm0.35.pid”.
Jun 7 22:53:27 pppd[15321]
Plugin rp-pppoe.so loaded.
Jun 7 22:53:27 pppd[15321]
pppd 2.4.4-4 started by root, uid 0
Jun 7 22:53:28 pppd[15321]
Found unterminated session:
Jun 7 22:53:28 pppd[15321]
Sent PADT
Timeout waiting for PADS packets
Jun 7 22:53:44 pppd[15321]
Unable to complete PPPoE Discovery
Jun 7 22:53:44 pppd[15321]
Exit.
Jun 7 22:53:44 ndm
Service: “PPPoE1”: unexpectedly stopped.

Merhaba, Log kayıtları: Sisteminiz de gerçekleştirilen olumlu/olumsuz ağ aktivitesi olarak tanımlanabilir ve pek detaylı bilmiyorum. @The_Bilal bir bilginiz var mı veya herhangi bir anormallik söz konusu mu?
Hat değerlerini paylaşır mısın?

Arkadaş hat değerlerini paylaşsın dediğiniz gibi ordan bilgi verilebilir bir sorun var ise.


Hat değerlerini ekledim. Ayrıca yine kesintiler oldu bu üç gün zarfında, PAP Authentication failed, tarzı hatalar ile karşılaştım log dosyasına bakınca kendi kendine bağlandı ardından, 5dk gibi kesintiler oluyor.

Bir iki gündür dns değiştiren kişiler bu hatayı alıyor dns değiştirmeden deneyebilir misin?

Modemde DNS tanımlı değildi. Extra DSL kullanıyorum.

Çözümü yok hocam bu hatanın. 7 8 aydır çözümü için uğraştım. Sizin deneyebileceğiniz herşeyi denedim.

Farklı modemler
Farklı pppoe ler
Statik, dinamik, cgnat ip felan…

Çözüm bulamadım, saldım gitti bende…

Ben sadece ip alırken sorun yaşıyorum. İp aldıktan sonra kopma yok Allah’tan

++++++++

Benim santrale bağlı bir arkadaşta da bu pppoe hataları vardı, adamın bağlı olduğu saha dolabı değişince felan ip alma problemi çözüldü.

Bağlı olduğumuz dslam , bng de bir anormallik olmalı, ama kimseye derdimi anlatamadım…

Ben taşrada ikamet ediyorum saha dolabı yok yani, kablo direkt olarak postaneye gidiyor. Direkte ufak bir telefon kutusu var, ondan mıdır bilemem. İçine arılar falan girmiş ama arılar da authentication hatası verdirir mi .d

Merhaba, “Signal attenuation” zayıflamanız çok fazla, max hızınıza göre.

  • Ek, dsl prizi splitter kullanma/yenile. (YAK1)
  • Ankastre bağlantılarını kontrol ettir duruma göre kablonu/bağlantını yenile. (YAK1)
    @asdas127816’nın postunu incelediğim de sorunun saha dolabı, yazılımsal bir durum ile karşılaşmış ve çözülememiş. Peki, aşşağıda ki unsurları denemenin bir faydası olabilir belki.
  • VPN, DNS modem de veya cihazınız da kullanıyorsanız kullanmayıp bir deneyin.
  • Her hangi bir sunucu, sanal ağ, yazılım türevi bir işlem yapıyor musunuz?
  • Modemi resetleyip kurulum yapın. (yapmadıysanız)

Olabilir. Snr değerini anlık olarak düşürebilir bu da ppp yi kesintiye uğratabilir. Siz önce modem firmware güncellemesi yapın. Daha sonra modemi fabrika ayarlarına geri döndürüp tekrar kurulum yapın deneyin.

1 Beğeni