Apartmana fiber internet geldi fakat dairelere bakır kablo geliyor

Arkadaşlar merhaba, Lüleburgazda ikamet etmekteyim. Bulunduğumuz binaya 2 ay önce kadar TTelekom fiber kutusu koymuş, kutunun içinde optik kablolar var kıl kablo deniyor sanırım. Apartmanda bağlatan 2 kişi var şuan fiber internet. Var olan Turknet vdsl aboneliğimi iptal ettim ve başvuru evraklarımı bugün kargoladım. İkamet ettiğim adreste zaten özgür iletişim fiber 100 olarak çıkıyor paket. Fakat Telekom dairelere o kutudan bakır kablo çekmiş olarak gördüm çift damar kablolar bunlar. Kırklareli Merkezdeki arkadaşımda dairesine direk fiber kablo geliyor ve pon cihazına giriyor telekomun modemi var. Soruma gelirsek; internet bağlantısı nasıl bir modemle yapılacak pon cihazı sanırım olmayacak doğal olarak cünkü gelen kablo her daireye aşağıdan bakır. Ve hızım tahmini ne olur bunu anlayamadım ben dairelere fiber kablo gelir diye düşünmüştüm fakat gelen kablo bakır. Modem konusunda bu konuda sıkıntı yaşar mıyım bildiğim abonelik süresince modem TurkNet tarafından ücretsiz diye biliyorum. Teşekkürler

Yardımcı olabilecek kimse yok mu :frowning:

Kutu FTTH için ise başvurdukttan sonra genelde gelen ekip kablo çekiyor. Bazı durumlarda kabloyu size veriyorlar siz çektiriyorsunuz.

Her dairenin kapısı önğnde bir top bakır kablo var çift damarlı kablo , oda o kutudan geliyor @Gulnare

Hızda büyük kayıp yaşamazsınız, büyük ihtimal TT CAT6 kablo çekmiştir dairenize kadar.Arkadaşınızın altyapı FTTH fakat sizinki FTTB eğer TT evinizin içine kadar fiber çekerse pon cihazı ile birlikte kullanabilirsiniz.Bakır kablo ankastreden dairenize kadar çekili ise bina içi tesisatınız Fiber kablo için uygun olmayabilir.

Cat6 kablosu benim bildiğim böyle değil. Birazdan aşağıdaki kutununda fotoğrafını çekeceğim anlayamadım cidden @Baran

Fiber kablosu olabilir bu ince.

Teşekkür ederim şimdi taşlar oturdu peki tahmini ne hız alırım çok bi değişiklik olur mu bir de modem olarak ne vericekler oturduğum yere ? @frkn4knc

fiber kablo bu etrafında kırılmasın diye metal var ftth sistem yani gpon ile çıkış alıcaksın

Ftth ile benim hızım bu sende en az 100 alırsın.

@celphtitled bu bildiğimiz fiber kablo yani ben bakır sanıyordum o zaman standart gpon ile bağlantı yapılacak anladım çok teşekkür ederim bakalım mng lüleburgazdan çorluya 80 km lik mesafeye 5 gün diyor tahmini teslimat eveaklar için resmen şaka gibi

yazdığını mı değiştirdin ?

Evet, dikkatli bakınca fiber kablosuna benziyor ince, kablonun üstündeki yazılarda ne yazıyor

@frkn4knc fiber kablosu benim bildiğim tek damar oluyor diye biliyorum

@celphtitled bi satırda düzeltme yaptım evet

Bana yazdi arkadaş onu ilk başta dsl hat kablosu yazdım saf bakır cat.6 dan daha iyi diye.

@frkn4knc ne kablosu anlamadım ama bina içi fiber optik kablo yazınca çift damar kablolar çıkıyor heralde öyle olabilir bakalım bir haftadır internet yok evde…

1 Beğeni

Yukarda yazdığım yaziyi degistirdim ona diyor arkadaş ilk basta dsl kablo yazdim sonradan değiştirip fiber kablo yazdım

Dediğiniz gibi bina içi fiber kablo ucuz olanlardan muhtemelen :slight_smile:

1 Beğeni

Dostlar konu dışı ama benim takıldığım başka bir şey var, Lüleburgaz’a fiber getiren TT neden İstanbul’daki bana getirmiyor? :grin: