Merhaba, bu konuyu TurkNet destek kaydı ile çözüme ulaşamadığım için açıyorum. Biliyorsunuz geçen sene TT upload hızlarını kısa bir süre için 15-16 Mbps civarı yapmıştı daha sonra 8 Mbps’e düşürdüler. O zamandan beridir hep sabit 8 Mbps alıyorum, tam olarak 8192 Kbps. Bir süredir upload hızlarının tekrardan artırıldığını da biliyorum ve çevremden talep edip yüksek hızlara geçenler oldu. Ben TurkNet altyapı sorgulama üzerinden kontrol ettiğimde 20 Mbps’e kadar upload çıktı. Hat değerleri üzerinden de kontrol ettiğimde bunu doğruluyor. Bunları destek kaydı üzerinde açıkladım, buraya eklediğim ekran görüntülerini de ekledim kayda. Ama müşteri temsilcisi ısrarla benim söylediğimi dinlemiyor. Alabileceğiniz maksimum hızı alıyorsunuz diyor. Yani tamı tamına 8 Mbps almasam tamam diyeceğim hatta bu geliyor ama download hızım günün saatlerine göre değişse bile upload hep aynı kalıyor sanki birisi öyle tanımlamış gibi. İşin içinden çıkamadım. Yardım bekliyorum.
Şimdi öncelikle şunu belirtelim, sizin hızını TurkNet değil yerleşik altyapının sistemleri düşürüyor. Yerleşik altyapı yani Turk Telekom sistemlerinde halen bazı hız profillerinde eski Upload hızı olan 8 MBit hız var, bu yüzden tanımlama yapılırken hata olduğunda bazen böyle Upload hızları 8e düşebiliyor. Hız profilinizin tekrar 100-20 olarak tanımlanmasını isteyin düzelecektir.
Fakat şöyle bir bilgi daha vereyim, hızınız düzeldikten birkaç ay sonra kopma kaynaklı arıza kaydı açarsanız hızınız tekrar düşebilir, Türk Telekom ekipleri kopma sorununu çözmek için hızı 75e çekiyorlar ve 75e çekince Upload bazen 8e düşüyor. O yüzden 100-20 olduktan sonra ellemeyin öyle kalsın, eğer kopma olursa siz modemden kendiniz hız düşürürsünüz.
Dediğiniz şekilde istedim ama sonuç olumsuz. Bana verilen cevap bu:
Hattınızda kontrol sağladığımda alt yapınızın desteklediği 100 mbps hızı almaktasınız. upload hızını yükseltemiyoruz. Farklı bir sorun yaşadığınız takdirde destek kaydı içerisinden bizlere ulaşabilirsiniz. Anlayışınız için teşekkür eder.
İyi günler dileriz.
Açıkçası anlayamadım problemi. 100’e 8 paket mi veriyorlar yoksa 100’e 20 ama dediğiniz profil sorunu mu var. Bilgi de vermiyorlar doğru düzgün. Ne yapsam bilemedim.
Sizin kaydınızı kontrol eden arkadaş aslında hız profilinizi bi yukarı aşağı yapsa sorun çözülebilir, tekrar kayıt açın bence, benim de böyle 10da kalmıştı hızım, ısrarla uğraştım 20 yaptırdım.